Hi,
Raar gedoe met die 3.3mBit, na Dr Tcp geinstalleerd te hebben en gereboot.....nix, MTU 1500.
Maar speedtouch stond niet in adapter settings.....wel inbeladapter.
Na deze op inactief gezet te hebben en gereboot.....
en dan terug actief voor op het ent te kunnen...........plots wel 3.3mBit.
Het rare is nu dat ik wanneer ik deze stappen niet doe ik steeds aan 1.1mBit zit, en anders aan 3.3..................
Enig idee???? waarschijnlijk omdat speedtouch niet in Dr.Tcp staat...........
Dr Tcp, speedtouch usb,ibeladapter
In de titel van jouw topic staat "speedtouch usb".
Aanpassen van MTU waardes gaat enkel nut hebben, wanneer je werkt met een modem, die gebruik maakt van een netwerkkaart (vb: st home).
Kijk anders ook eens welke usb-controllers je hebt (apparaatbeheer), en probeer een driver-update hiervan. Misschien dat dit iets uithaalt.
Aanpassen van MTU waardes gaat enkel nut hebben, wanneer je werkt met een modem, die gebruik maakt van een netwerkkaart (vb: st home).
Kijk anders ook eens welke usb-controllers je hebt (apparaatbeheer), en probeer een driver-update hiervan. Misschien dat dit iets uithaalt.
God is unavailable right now. Can I help you?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Gcool,
niet volledig akkoord, via een SPTU, maak je verbinding via een dialup connectie of ppp voor deze connecties kan je toch ook probleemloos een mtu instellen? Die kan zelf voor problemen zorgen.
Onder Win98 heb ik al de mtu moeten aanpassen om deftige snelheid te hebben... anders bleef die machine surfen aan 100Kbyte/s. Moet het wel i het register aanpassen.
Wat betreft die inbelverbindings-adapter, die heb je normaal niet nodig.. moet die verwijderen.. vermoedelijk van je vorige internet verbinding..
Je hebt enkel de SPTU adapters nodig.
niet volledig akkoord, via een SPTU, maak je verbinding via een dialup connectie of ppp voor deze connecties kan je toch ook probleemloos een mtu instellen? Die kan zelf voor problemen zorgen.
Onder Win98 heb ik al de mtu moeten aanpassen om deftige snelheid te hebben... anders bleef die machine surfen aan 100Kbyte/s. Moet het wel i het register aanpassen.
Wat betreft die inbelverbindings-adapter, die heb je normaal niet nodig.. moet die verwijderen.. vermoedelijk van je vorige internet verbinding..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I love it when a plan comes together!
Ah, is dat zo. Ik dacht, dat je deze waardes enkel op de netwerkkaart kon aanpassen. Ik heb het trouwens nog nooit getest op een usb-modem (toch eens dringend moeten proberen).
Ok, dat weten we ook weer dan, eh. Ik leer nog alle dagen bij![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ok, dat weten we ook weer dan, eh. Ik leer nog alle dagen bij
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
God is unavailable right now. Can I help you?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, ik ben het ook niet 100% zeker door hetgeen je zegt.. maar ik dacht van wel.. die speedtouch usb wordt als een netwerkadapter aanzien.. en in een netwerkadapter kan je mtu waarde opgeven.
Allez, ja ik heb het het meeste ondervonden door.. een Win98 machien die te traag surfte na aanpassen Receive window en mtu was dat in orde
Daarom veronderstel ik dat dat toch zijn invloed heeft![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Allez, ja ik heb het het meeste ondervonden door.. een Win98 machien die te traag surfte na aanpassen Receive window en mtu was dat in orde
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daarom veronderstel ik dat dat toch zijn invloed heeft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nope, die inbeladapter heb ik nodig anders vind ie de connectie niet, en een vorige heb ik op deze pc niet gehad ...........
het is raar maar als ik die stappen doe surf ik sneller.........
kheb al drivers terug geinstalleerd, deed nix aan snelheid
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
het is raar maar als ik die stappen doe surf ik sneller.........
kheb al drivers terug geinstalleerd, deed nix aan snelheid
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Welke os heb je?
Normaal gezien heb je geen dial-up adapter nodig. Je hebt enkel de speedtouch adapter nodig die je via de drivers krijgt.
Welke driver versie heb je?
Indien driver goed installed is, hoef je enkel nog connectie te maken en zou goed moeten zijn.
Inactief lijkt me: win2000/xp? Maar das raar, verwijder die inbeladaper dan. Indien in Win9x/me verwijder alles behalve hetgeen te maken heeft met SPT of netwerkkaarten die in uw pc zitten. Ge hebt geen dialup adapter nodig..
Normaal gezien heb je geen dial-up adapter nodig. Je hebt enkel de speedtouch adapter nodig die je via de drivers krijgt.
Welke driver versie heb je?
Indien driver goed installed is, hoef je enkel nog connectie te maken en zou goed moeten zijn.
Inactief lijkt me: win2000/xp? Maar das raar, verwijder die inbeladaper dan. Indien in Win9x/me verwijder alles behalve hetgeen te maken heeft met SPT of netwerkkaarten die in uw pc zitten. Ge hebt geen dialup adapter nodig..
heb laatste driver 1.4.0 ofzo van speedtouch usb, tcpn en gebruik win Me
,als ik de inbeladapter uitschakel raak ik nie meer op het net.......dus ik ga em nie verwijderen
,als ik de inbeladapter uitschakel raak ik nie meer op het net.......dus ik ga em nie verwijderen
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm,
Ok het gaat hier dus wel over Configuratie scherm > Netwerk
Daar mag je enkel adapters staan hebben ivm SpeedTouch Usb gelinked aan TCP/ip en/of met je interne netwerkkaart indien je die zou hebben.
Indien je daar een Dial-Up adaper hebt, verwijder die.
Heb je voorheen een Dialup internet abo gehad?
Over welk inbeladapter heb jij het eigenlijk?
Post eventueel eens een screenshot om je probleem duidelijker te maken.
Ok het gaat hier dus wel over Configuratie scherm > Netwerk
Daar mag je enkel adapters staan hebben ivm SpeedTouch Usb gelinked aan TCP/ip en/of met je interne netwerkkaart indien je die zou hebben.
Indien je daar een Dial-Up adaper hebt, verwijder die.
Heb je voorheen een Dialup internet abo gehad?
Over welk inbeladapter heb jij het eigenlijk?
Post eventueel eens een screenshot om je probleem duidelijker te maken.
het probleem is opgelost nu ik xp heb geinstalleerd, maar men upload sux bigtime, ipv128kb raak ik nauwelijks aan een derde (7kB).......
en das vree vervelend voor het gamen
enig idee?
en das vree vervelend voor het gamen
enig idee?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh,
7Kbyte/s of 7Kbit/s?
Met wat test je? Kan je de test op onze site eens uitvoeren?
7Kbyte = 7*8= 56Kit/s van het totaal van 128 -> das de helft.
Hangt er beetje van af of je ondertussen nog andere dingen doet, of slechte geconfigged. We hebben echt weer meer info nodig.
7Kbyte/s of 7Kbit/s?
Met wat test je? Kan je de test op onze site eens uitvoeren?
7Kbyte = 7*8= 56Kit/s van het totaal van 128 -> das de helft.
Hangt er beetje van af of je ondertussen nog andere dingen doet, of slechte geconfigged. We hebben echt weer meer info nodig.