Heb een nieuwe GSM en dus nul de botte verstand van overdracht via infrarood tussen PC en GSM
Om een of andere reden lukt het me niet om connectie te maken. Ik ga in het menu van de GSM en activeer infrarood waarbij een icoontje aan en uit gaat op de GSM. In het boekje staat dat er connectie is van zodra het icoontje aanblijft. Dat doet die dus niet. Ik zet de gsm wel naast de infrarood opening, maar er gebeurt niks ...
Moet er iets geconfigureerd worden aan de PC of zo?
Infrarood connectie GSM - PC
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Een eerste slimme vraag: staat de infraroodpoort in je laptop (ik neem aan dat het een laptop is) aan? Standaard staat dat namelijk bij veel modellen uit in het BIOS.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
De Infraroodpoort heeft geen opening. Ben je zeker dat je die naast de infraroodpoort legt?Frigobox schreef:k zet de gsm wel naast de infrarood opening, maar er gebeurt niks ...
Verder: check eens in je configuratiescherm of je een optie "Draadloze verbinding" hebt.
Ik bedoel met opening de plaats met het verdonkerde plastiek
Moet er een soort software geïnstalleerd zijn op de PC? Gisteren mijn GSM aan de laptop van mijn vriendin gehangen en dat lukte. Zij heeft wel een progje "Nokia Phone Browser" of zoiets
Moet er een soort software geïnstalleerd zijn op de PC? Gisteren mijn GSM aan de laptop van mijn vriendin gehangen en dat lukte. Zij heeft wel een progje "Nokia Phone Browser" of zoiets
- meon
- Administrator
Ligt er aan wat ge wilt doen. Om een afbeelding over te halen heb je geen extra software nodig, je moet dan op de gsm in het menu wel bij verzenden kiezen voor "Infrarood". Andersom kan je ook gewoon een afbeelding slepen naar het icoontje op je bureaublad om te verzenden.
- meon
- Administrator
Alsof Bluetooth snel is ...
IrDA haalt max 115 kbit (in de praktijk eerder de helft), Bluetooth is meestal maar iets van 56 kbit.
Lijkt me dus wel gewaagd aan mekaar.
IrDA haalt max 115 kbit (in de praktijk eerder de helft), Bluetooth is meestal maar iets van 56 kbit.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mwah.. Mijn GSM is traag met BT, maar haalt toch nog 23KB/s (184kbit/s ja).meon schreef:Alsof Bluetooth snel is ...
In theorie gaat het tot 1mbit, in de praktijk max 768kbit/s (BT 2.0 zelfs 3Mbit theoretisch).
Maar het is dus zeker wel sneller dan IrDA

GSM heeft idd Bluetooth. Maar laat me maar eerst beginnen met die Infraroodconnectieflt schreef:Nieuwe GSM met infrarood? O...k...a...y...
Heb je geen bluetooth? Infrarood is namelijk belachelijk traag.
De GSM kost 250€ ongeveer, em zal dus wel Bluetooth hebben ...