Telenet Digibox vraag.

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
BlaCkBirD
Starter
Starter

hallo

Ik heb een vraagje over de telenet digibox, op ons appartemenet hebben wij kabelaansluiting van telenet en hadden ook expressnet (internet)

Nu zijn wij verhuist en op ons adres nu is er reeds telenet (ook TV & Internet), maar nu wil ik boven mijn digibox nog gebruiken maar nu de vraag

Vraag1
Werkt de digibox zonder internet? (dus als ik gewoon distributie laat toekomen op digibox en die verbind met scart) zal dit werken?
Want ik denk dat ik ooit geen internet gehad heb en dat we toch digibox konden gebruiken.

Vraag 2
is het mogelijk om de digibox te gebruiken met een internet provider zoals bv dommel enzo?
of werkt dit hetzelfde gelijk belgacom TV dat je "verplicht" bent om dan ook belgacom adsl te nemen?

Alvast bedankt

Mvg,
Anthony
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BlaCkBirD schreef:Werkt de digibox zonder internet? (dus als ik gewoon distributie laat toekomen op digibox en die verbind met scart) zal dit werken? Want ik denk dat ik ooit geen internet gehad heb en dat we toch digibox konden gebruiken.

Hij werkt inderdaad zonder internet (al laat TN dat normaal niet toe), al is je EPG data beperkt tot enkele dagen (ipv. twee weken), en kan je geen gebruik maken van Video-On-Demand en andere extra's.

BlaCkBirD schreef:is het mogelijk om de digibox te gebruiken met een internet provider zoals bv dommel enzo? of werkt dit hetzelfde gelijk belgacom TV dat je "verplicht" bent om dan ook belgacom adsl te nemen?

Nee, de Digibox/Digicorder werkt enkel met Telenet... MAAR, je hoeft geen internet van TN te hebben. TN zal in dit geval gratis een modem plaatsen om hierop je decoder aan te sluiten. Je kan hem dan natuurlijk niet gebruiken voor normaal internet... maw. je bent niet verplicht je internet bij hen te nemen zoals bij BGC.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

R2504

bijna helemaal volledig,

Je hebt hebt idd geen internet nodig, al installeert telenet je wel GRATIS een modem voor de interactieve diensten, hier betaal je meerkost voor, en natuurlijk kan je er niet echt mee internetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

prodata schreef:voor de interactieve diensten, hier betaal je meerkost voor

Niet echt correct... er zijn interactieve diensten die gratis zijn (uitgebreide EPG, Nieuws via VOD, Extra diensten als Gouden Gids, NMBS, ...), trouwens je beslist zelf of je van de betalende diensten wil gebruik maken.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
prodata schreef:voor de interactieve diensten, hier betaal je meerkost voor

Niet echt correct... er zijn interactieve diensten die gratis zijn (uitgebreide EPG, Nieuws via VOD, Extra diensten als Gouden Gids, NMBS, ...), trouwens je beslist zelf of je van de betalende diensten wil gebruik maken.

Als ik mijn post nu eens beter gelezen had had ik gezien dat ik een woordje miste ;-)

Het moest dus zijn:

prodata schreef:voor de interactieve diensten, hier betaal je geen meerkost voor

[/b]
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Waarom kan je geen gebruik maken van video on demand als je geen internet hebt via telenet? Bij mij lukt da nogthans wel zenne. nergens geen problemen mee. Die vorige mensen die hier woonden hadden wel internet via telenet en die modem hangde hier nog tegen de muur maar da zal toch gene andere zijn zeker?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

metal schreef:Waarom kan je geen gebruik maken van video on demand als je geen internet hebt via telenet?

Wie zegt dat... we trachten hier net uit te leggen dat je GEEN internet moet hebben bij TN (misschien niet goed gelezen ?).

metal schreef:Bij mij lukt da nogthans wel zenne. nergens geen problemen mee. Die vorige mensen die hier woonden hadden wel internet via telenet en die modem hangde hier nog tegen de muur maar da zal toch gene andere zijn zeker?

De modem voor internet en digitale TV is dezelfde... als je enkel digitale TV neemt komt men die gratis installeren en kan je hem enkel gebruiken voor digitale TV. Indien je ook internet neemt - wat dus geen vereiste is - dan kan je er je PC's eveneens op aansluiten.

Duidelijk nu... ?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”