Overstap BGC --> Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Hallo,

Ik stap begin volgende maand (4 dec om juist te zijn) over naar Dommel aangezien mijn contract bij BGC dan ten einde is ;)

Ik heb al redelijk wat info teruggevonden op dit forum maar ik zit toch met een aantal vraagjes :

- Kan ik al op voorhand bestellen bij dommel zodat zij automatisch vanaf 4 dec overnemen of is het best om te wachten en het bv. pas 5 dec te bestellen.
- Ik heb gelezen dat dommel mijn BGC abbo opzegt maar hoe zit dat met de betalingen die reeds gebeurd zijn voor adsl via domiciliëring ? Worden die door BGC via een creditnota teruggestort ? Want ik ben niet van plan om te betalen voor iets wat ik niet gebruikt heb hé
- Ik surf hier thuis via een router met 3 pc’s op aangesloten, het enige dat ik moet aanpassen is toch mijn login/passwoord of moeten er nog andere instellingen aangepast worden ?
- Als ik momenteel bij BGC vlot een stabiele 420 kbps haal dan zal bij dommel normaal gezien toch ook wel het geval zijn ? Ik zit op een 3,8 km van de centrale verwijderd.

Zo dat waren mijn vraagjes, zijn er mss nog specifieke zaken waar ik zeker rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt :wink:
bf62
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

RaPMaN schreef:Hallo,

Ik stap begin volgende maand (4 dec om juist te zijn) over naar Dommel aangezien mijn contract bij BGC dan ten einde is ;)

Ik heb al redelijk wat info teruggevonden op dit forum maar ik zit toch met een aantal vraagjes :

- Kan ik al op voorhand bestellen bij dommel zodat zij automatisch vanaf 4 dec overnemen of is het best om te wachten en het bv. pas 5 dec te bestellen.

Bestel op 4 december.

Ik heb gelezen dat dommel mijn BGC abbo opzegt maar hoe zit dat met de betalingen die reeds gebeurd zijn voor adsl via domiciliëring ? Worden die door BGC via een creditnota teruggestort ? Want ik ben niet van plan om te betalen voor iets wat ik niet gebruikt heb hé

Bij de volgende domiciliëring krijg je inderdaad het geld terug gestort.

- Ik surf hier thuis via een router met 3 pc’s op aangesloten, het enige dat ik moet aanpassen is toch mijn login/passwoord of moeten er nog andere instellingen aangepast worden ?

Alleen login/pass veranderen en alles is in orde.

- Als ik momenteel bij BGC vlot een stabiele 420 kbps haal dan zal bij dommel normaal gezien toch ook wel het geval zijn ? Ik zit op een 3,8 km van de centrale verwijderd.

Verbinding gaat even stabiel en even snel zijn.

Zo dat waren mijn vraagjes, zijn er mss nog specifieke zaken waar ik zeker rekening mee moet houden ?

Het feit dat je bij dommel meer krijgt voor minder geld :)

Alvast bedankt :wink:
graag gedaan!
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Toch nog even voor de zekerheid vragen :

Dus als ik vandaag of morgen dommel bestel dan ga ik toch geen boetes ofzo moeten betalen ?
Moet ge bij BGC eigenlijk rekening houden met een opzegtermijn en wat wil dat eigenlijk juist zeggen ? Want dit deeltje uit de FAQ van Dommel begreep ik niet goed
wanneer kan ik mijn huidige adsl account opzeggen?

als het eerste jaar bij uw huidige adsl provider verlopen is, kan u op elk ogenblik uw account opzeggen, rekening houdend met de geldende opzegperiode (normaal 1 maand).
Alvast bedankt
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

niemand :-( :???:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Je had al langer Dommel kunnen bestellen. Zo had je een werkende dommelverbinding gehad voor je einddatum bij BC. Nu ga je waarschijnlijk nog een maand extra BC betalen :-(
Dommel zegt voor jou BC op dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

on4bam schreef:Je had al langer Dommel kunnen bestellen. Zo had je een werkende dommelverbinding gehad voor je einddatum bij BC. Nu ga je waarschijnlijk nog een maand extra BC betalen :-(
Dommel zegt voor jou BC op dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ah ok, nuja normaal gezien stort BGC het geld terug van datgene wat ik niet gebruik hé dusja we zullen wel zien.
Dommel vroeger bestellen heb ik niet echt gedaan uit vrees dat mijn BGC abbo dan te vroeg zou opgezegd worden omdat we verplicht vastzaten aan dat contract wegens die 1 maand gratis :x
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Ik heb zonet een netconnect abbo besteld. Ik heb gekozen voor de betaling via domiciliëring te laten gebeuren maar begrijp ik hun mail nu goed dat ik de eerste 33 € + 20 € setupkost via overschrijving moet betalen omdat die domiciliëring nog niet actief is ?
bf62
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

RaPMaN schreef:Ik heb zonet een netconnect abbo besteld. Ik heb gekozen voor de betaling via domiciliëring te laten gebeuren maar begrijp ik hun mail nu goed dat ik de eerste 33 € + 20 € setupkost via overschrijving moet betalen omdat die domiciliëring nog niet actief is ?
Inderdaad
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

OK, en wat zou het beste zijn dat ik doe, betalen via overschrijving of via Creditcard (dus om alles zo vlot en snel mogelijk te laten verlopen)
dreamrocker
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

een overschrijving heeft 2 bankwerkdagen nodig om bij dommel te geraken
creditcard is wellicht direct aangekomen
dus aan u de keus
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

thx, dan zal het CC worden ;)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Voilà, ik surf vanaf vandaag via Dommel ;)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Nog 2 vraagjes :

- Krijg ik van hen bericht wanneer ze mijn BGC abbo opgezegd hebben ?

- Mag ik mijn oude skynet e-mailadressen verwijderen in outlook express of gaat BGC mij daarop nog iets sturen ivm het einde van mijn contract bij hun ?

thx
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Hoe kan je eigenlijk eenvoudig zien of ze BGC al opgezegd hebben ?
Ik werk met een router dus ik ga niet terug al die info van BGC ingeven om te testen, is er geen andere manier ?

bv. adhv de skynet e-mails of blijven die na afsluiting van de lijn nog even actief want voorlopig checkt hij die nog in outlook (zonder foutmeldingen weer te geven) ?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

aanmelden bij e-services (staat op elke belgacm pagina). als er bij het tabblad internet staat dat ge een abonnement hebt op ADSL Go/Plus/... is het contract nog niet verbroken
zippie666
Pro Member
Pro Member

heu, je moet daarvoor verbonden zijn met je skynet abbo ipv je dommel abbo, maar ze sturen nmgz 2 weken na je activatie een mail dat ze je opzeg met bgc gaan regelen... zal zien over een week :-D
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

zippie666 schreef:heu, je moet daarvoor verbonden zijn met je skynet abbo ipv je dommel abbo, maar ze sturen nmgz 2 weken na je activatie een mail dat ze je opzeg met bgc gaan regelen... zal zien over een week :-D
eumh nee, toen ik net dommel had, kon ik daar naartoe surfen en zag ik bij het tabblad internet dat ik een abbonement heb, en na een week of 2 keek ik nog eens en het stond er niet meer, email en site bij skynet werkten ook niet meer dusja
e-services is meer dan de selfcare hé, ge kunt daar ook uw telefoonabbonement beheren etc

Afbeelding
zippie666
Pro Member
Pro Member

kUmbro schreef: eumh nee, toen ik net dommel had, kon ik daar naartoe surfen en zag ik bij het tabblad internet dat ik een abbonement heb, en na een week of 2 keek ik nog eens en het stond er niet meer, email en site bij skynet werkten ook niet meer dusja
e-services is meer dan de selfcare hé, ge kunt daar ook uw telefoonabbonement beheren etc
Hmmz, bij de volgende factuur toch eens moeten op inschrijven dan!
Thx voor de tip!
RaPMaN
Plus Member
Plus Member

Bij mij is het ook inorde, de dag na mijn activatie door Dommel werd BGC opgezegd ...
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”