inkomende mail werkt niet

Plaats reactie
mianus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:21

Hallo,

sinds twee weken Tele 2 All in en inkomende mail werkt niet.

Alles is 100% zeker goed ingevuld (servers en paswoord) en de installatie van modem en kabels is ook zoals voorgeschreven. Firewall en virusscanner zijn ook het probleem niet.

De inkomende mail werkt niet maar kan wel bekeken worden via webpagina op mijn tele2.

Nog iemand hetzelfde probleem en iemand oplossing?

Bedankt en groeten,
M.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

mianus schreef:Hallo,

sinds twee weken Tele 2 All in en inkomende mail werkt niet.

Alles is 100% zeker goed ingevuld (servers en paswoord) en de installatie van modem en kabels is ook zoals voorgeschreven. Firewall en virusscanner zijn ook het probleem niet.

De inkomende mail werkt niet maar kan wel bekeken worden via webpagina op mijn tele2.

Nog iemand hetzelfde probleem en iemand oplossing?

Bedankt en groeten,
M.


Hetzelfde probleem : nee. Maar misschien wel een tip of 2. Zonder afbreuk te willen doen aan je kennis van zaken, toch een paar vraagtekentjes.

1) hoe weet je zeker dat je virusscanner het probleem niet is ? Heb je het al eens geprobeerd met een *volledig gedeinstalleerde virusscanner* ? Ik heb het niet over "uitgeschakeld", echt eraf ermee. Zowel Mcafee als Norton als Panda (en zeker 2007 ! Hoe ze die *brol* ooit door de QA gekregen hebben is mij een raadsel) durven daar regelmatig voor problemen zorgen.

2) ergens iets dat loopt over poort 110 of dat blocked op die port ? Als 110 niet loopt, loopt POP ook niet, maar de rest ogenschijnlijk wel, vandaar.

3) wat voor een foutmelding krijg je ?

ping eens naar pop.tele2.be ? resultaat ?

een telnet pop.tele2.be 110 ? resultaat ?

Als je kan surfen heeft het niets met je kabels of wat dan ook te maken, maar zowel virusscanner als firewall kunnen soms voor nogal onverwachtte resultaten zorgen, zelfs als je er 100% zeker van bent dat alles juist stond. Tenminste, da's mijn ervaring.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Als aanvulling op Kaween: probeer eens het volgende: start -> uitvoeren -> "cmd"

Aan de prompt typ je "netstat".

Als daar ergens "localhost:110" of "127.0.0.1:110" of "naam van je pc:110" tussen staat, dan kan je er inderdaad van uitgaan dat het de virusscanner is, of een spamfilter.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”