Ik heb net de modem van Tele2 geïnstalleerd om te kunnen starten met Tele2 All in. Het gevolg is dat ik niet meer op internet kan. Volgens Tele2 is de verbinding met hun server wel in orde, maar ligt het probleem aan de internetbrowser die niet toe laat om verbinding te maken met het net. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik aanpassen? Ik heb de firewall ook al afgezet omdat dit volgens Tele2 ook de oorzaak van het probleem kon zijn (niet dus).
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Modem van Tele2 geïnstalleerd: gevolg geen internet meer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
cirk schreef:Ik heb net de modem van Tele2 geïnstalleerd om te kunnen starten met Tele2 All in. Het gevolg is dat ik niet meer op internet kan. Volgens Tele2 is de verbinding met hun server wel in orde, maar ligt het probleem aan de internetbrowser die niet toe laat om verbinding te maken met het net. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik aanpassen? Ik heb de firewall ook al afgezet omdat dit volgens Tele2 ook de oorzaak van het probleem kon zijn (niet dus).
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Buiten de mogelijk relevant maar nauwelijk opbouwende oplossing hierboven ...
Heb je iemand in je familie met een notebook ? Vraag deze even langs te komen, en kijk effe of die notebook wel op het net geraakt. Is dat WEL het geval, is er inderdaad iets mis met je pc'tje. Indien niet, bel Tele2 op en zeg dat hun verhaal niet klopt.
Hoe ben je aangesloten aan de box ? Draadloos ? Met kabel ? Welke IE gebruik je ? Geen idee wat de Tele2 helpdesk je al gevraagd heeft, maar met enkel de info die je hierboven post is niet echt veel te beginnen.
Je zegt "niet meer" op het internet. Hoe zat je DAARVOOR op het net ? Telenet ? Staan je proxy's misschien nog mis ? Veel meer info nodig om je hier te helpen hoor ....
Wat die 7 dagen opzegtermijn aangaan : die gaan in vanaf kontraktbevestiging, niet vanaf modem ontvangst. Is zo bij alle providers die ik ken. Dus tegen de tijd dat je activatie is gebeurd of je de modem (indien relevant) bij je thuis krijgt, zijn die 7 dagen meestal al lang verstreken. (hopen discussies gehad met Tele2 hierover)
Laatst gewijzigd door kaween 15 nov 2006, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
Ik heb zelf een notebook en heb geprobeerd of het hiermee wel lukt. Maar ook zonder resultaat. Ik ga straks met deze notebook naar een vriend die een goed werkende Tele2 All Inn verbinding heeft. Proberen of ik met mijn notebook daar wel op internet geraak.
De modem is aangesloten met kabels, dus niet draadloos
Voor dat ik de modem heb aangesloten had ik reeds internet via Tele2.
Ik gebruikte echter een eenvoudige modem die enkel geschikt is voor internetgebruik (over de telefoonlijn) en niet voor telefonie. Nu we overgestapt zijn naar Tele2 All Inn moet ik gebruik maken van de nieuwe modem. Met de gekende problemen.
Wat de instellingen betreft, dat weet ik niet van buiten. Dat moet ik nakijken.
De modem is aangesloten met kabels, dus niet draadloos
Voor dat ik de modem heb aangesloten had ik reeds internet via Tele2.
Ik gebruikte echter een eenvoudige modem die enkel geschikt is voor internetgebruik (over de telefoonlijn) en niet voor telefonie. Nu we overgestapt zijn naar Tele2 All Inn moet ik gebruik maken van de nieuwe modem. Met de gekende problemen.
Wat de instellingen betreft, dat weet ik niet van buiten. Dat moet ik nakijken.
Huidige stand van zaken:
Notebook aangesloten op werkende modem bij kennis. Ik kon probleemloos op internet. Het probleem ligt dus niet aan de computer zoals ze bij Tele2 beweerden.
Terug naar Tele2 gebeld. Man aan helpdesk heeft modem gereset, en 20 min. geprobeerd om het probleem te vinden, zonder resultaat.
Ik kreeg als antwoord dat hij het niet zag zitten en dan maar een ticket zal aanmaken. Het zou wel 7 dagen kunnen duren vooraleer er antwoord komt.
Notebook aangesloten op werkende modem bij kennis. Ik kon probleemloos op internet. Het probleem ligt dus niet aan de computer zoals ze bij Tele2 beweerden.
Terug naar Tele2 gebeld. Man aan helpdesk heeft modem gereset, en 20 min. geprobeerd om het probleem te vinden, zonder resultaat.
Ik kreeg als antwoord dat hij het niet zag zitten en dan maar een ticket zal aanmaken. Het zou wel 7 dagen kunnen duren vooraleer er antwoord komt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
cirk schreef:Huidige stand van zaken:
Notebook aangesloten op werkende modem bij kennis. Ik kon probleemloos op internet. Het probleem ligt dus niet aan de computer zoals ze bij Tele2 beweerden.
Terug naar Tele2 gebeld. Man aan helpdesk heeft modem gereset, en 20 min. geprobeerd om het probleem te vinden, zonder resultaat.
Ik kreeg als antwoord dat hij het niet zag zitten en dan maar een ticket zal aanmaken. Het zou wel 7 dagen kunnen duren vooraleer er antwoord komt.
Jammer, maar je weet nu tenminste zeker dat ze je niet meer moeten proberen wijs te maken dat het aan je pc ligt. Een dooddoener, waar iedere ISP die ik ken zich schuldig aan maakt. (Telenet, BGC, Scarlet en Tele2).
Stuur allersinds een klacht naar Tele2, minstens per mail, waarbij je een klachtenticket aanmaakt. Kwestie van een startdatum voor een eventuele bevestigde claim te hebben. Daarbuiten kan je proberen een vriendelijk "help mij !" te sturen naar 320i of "1". Die hebben in het verleden hier al menige gebruiker op een snelle en effectieve wijze kunnen helpen; aan goede wil ontbreekt het die 2 allersinds niet.
@Goztow : te laat, jongen. Die 7 dagen zijn al *lang* voorbij als je die modem thuis krijgt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
cirk schreef: Nu we overgestapt zijn naar Tele2 All Inn moet ik gebruik maken van de nieuwe modem. Met de gekende problemen.
Wat de instellingen betreft, dat weet ik niet van buiten. Dat moet ik nakijken.
.... niet helemaal. Ok, natuurlijk heb je de Thomson VOIP nodig voor telefonie (ik neem aan dat dit nu ook niet werkt ?? of wel ?) maar je oude ADSL modem is perfect geschikt om de internet traffic te doen hoor.
Indien je telefonie *wel* werkt, is er iets hopeloos fout in de settings in de modem volgens mij. Indien dat *niet* het geval is, kan je principieel je oude modem terug aan de lijn hangen, en proberen een connect te maken met je bestaande account. Afhankelijk van het gebruikte systeem (Bruo/Broba) kan het zijn dat je je connectiespecs dient aan te passen, maar je moet met je oude modem feitelijk zonder probleem een connectie kunnen leggen. Lukt dat *wel*, is ofwel de modem technisch niet in orde, of is de ingebrachte usercode foutief. (bij een 706 kan je daar niet aan denk ik, net zomin als bij een 716 met nieuwere firmware).
cirk schreef:Ik heb net de modem van Tele2 geïnstalleerd om te kunnen starten met Tele2 All in. Het gevolg is dat ik niet meer op internet kan. Volgens Tele2 is de verbinding met hun server wel in orde, maar ligt het probleem aan de internetbrowser die niet toe laat om verbinding te maken met het net. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik aanpassen? Ik heb de firewall ook al afgezet omdat dit volgens Tele2 ook de oorzaak van het probleem kon zijn (niet dus).
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Cirk
Welkom in de club. Neen, ik kan je niet helpen en ook geen moed geven. Ik zit in dezelfde shit en het duurt hier al een stuk langer.
maar ligt het probleem aan de internetbrowser die niet toe laat om verbinding te maken met het net.
Wat gaan ze nog uitvinden op die helpdesk??? Als het zogezegd aan je browser ligt, hebben ze je dan geholpen om de settings van de browser even na te kijken?
Sinds vrijdagnamiddag werkt alles!
Internet en nummeroverdracht (telefoon) werden in orde gebracht door Tele2. Heb zelf telefoon gekregen van de helpdesk met de vraag om de modem te resetten. Daarna was het probleem opgelost.
Dagelijks bellen en wat dreigen helpt misschien dan toch.?
Hopen dat het nu in orde blijft.
Internet en nummeroverdracht (telefoon) werden in orde gebracht door Tele2. Heb zelf telefoon gekregen van de helpdesk met de vraag om de modem te resetten. Daarna was het probleem opgelost.
Dagelijks bellen en wat dreigen helpt misschien dan toch.?
Hopen dat het nu in orde blijft.