Nog enkele dommel vraagjes

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Hier heb ik al flink wat informatie gevonden over dommel.be, maar toch nog een paar dingen waar ik vragen bij heb. Blijkbaar gaat de opzeg van skynetabo vrij vlot met dommel, ik ben ondertussen enkele jaren klant, dus ik veronderstel dat ik kan opzeggen als ik wil. Ik heb echter een maand of 3-4 geleden telefonisch toegezegd mijn skynet abo te verlengen en daarvoor meteen ook een maand gratis in ruil gekregen. Kan ik nu nog steeds opzeggen wanneer ik wil of hang ik toch "vast" voor een jaar door dat op dat aanbod in te gaan?

Heeft dommel ook een tool zoals EDPnet om de afstand en max. snelheid vast te stellen? Immers, volgens EDPnet zit ik ca. 6km van de centrale, dus willen ze mij niet aansluiten, gezien ze geen 1mbit profiel kunnen garanderen. Ik las ergens dat EDPnet niet hetzelfde netwerk als dommel gebruikt, en het best mogelijk is dat dommel wél dezelfde snelheid kan leveren als die ik nu van BGC heb (3.3mbit). Dat is vooral de doorslaggevende factor: ik wil niet aan snelheid inboeten. Gezien de afstand dat ik zit, ben ik blij met 3.3mbit, maar trager zie ik niet zitten. Maakt dommel gebruik van het BGC netwerk en kan die ook 3.3mbit leveren?

Merci alvast voor de reacties
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dommel gebruikt evenzeer als Belgacom ADSL het Turboline netwerk van Belgacom, dus qua snelheden en lijnprofielen blijft alles hetzelfde, het enige wat je gaat merken is een aangenamere maandelijkse rekening en meer flexibele datalimiet :wink:

Goede keuze zou ik zo zeggen.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Dank je! Alleen jammer dat ik zo lang gewacht heb, bedenk ik nu.
Ik had vorig jaar al dommel op het oog, maar na de domper bij EDPnet (wouden mij zelfs niet aansluiten) het zekere voor het onzekere genomen en mijn 3.3mbit profieltje bij BGC gehouden :-D

edit: kijk, ondertussen al een mailtje weergekregen van dommel, waarin ze mij dezelfde snelheid verzekeren.
Rest nog de vraag vh contract. Ik zal s naar BGC bellen morgen...
Laatst gewijzigd door [MJ] 09 nov 2006, 19:49, in totaal 1 gewijzigd.
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Heb ik helaas slecht nieuws voor je..

Bij een verlenging, ga je dus een nieuw contract aan... en zit je er dus wel een jaar aan vast..
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Oei ja, sorry, daar heb ik over gelezen: inderdaad, als je verlenging hebt genomen, zit je er weer minstens een jaar aan vast.
Veel mensen zijn er in gelopen, o.a. ook mijn vader.
Ik had hem warm gekregen om Academic Broadband te nemen, nu bleek dat diene bij hem thuis zijn ADSL had verlengd via de telefoon.

Eventjes wachten dan maar :wink:
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Tja, niet aan te doen... dan is t idd wachten geblazen. Jammer, toch morgen s ff bellen om te kijken wanneer precies het afloopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[MJ] schreef:volgens EDPnet zit ik ca. 6km van de centrale

Maakt dommel gebruik van het BGC netwerk en kan die ook 3.3mbit leveren?


Het zou me verbazen dat wanneer jij 6 km van de centrale zit dat je alsnog een 3.3 Mbit profiel hebt (al zou het kunnen dat EDPnet in die bepaalde centrale je niet kan aansluiten). Ik zou dus toch maar oppassen met veranderen !
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

smerig toch die telefonische verlenging terwijl het automatisch verlengd wordt.
Please help, looking for a way to get rich and fast
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
[MJ] schreef:volgens EDPnet zit ik ca. 6km van de centrale

Maakt dommel gebruik van het BGC netwerk en kan die ook 3.3mbit leveren?


Het zou me verbazen dat wanneer jij 6 km van de centrale zit dat je alsnog een 3.3 Mbit profiel hebt (al zou het kunnen dat EDPnet in die bepaalde centrale je niet kan aansluiten). Ik zou dus toch maar oppassen met veranderen !



Hier een 5.7 km van de central en al een 9 maand dommelabbo op een 3.3 Mbit profiel, SNR 6-7 dB weliswaar (soms 5.5) maar nooit een disconnect had (30+ jaar oude bekabeling) met e speedtouch 546 router ;-) Moet toegeven mss beter een 2.2 Mbit profiel op de turboline (lots of crc errors) maar betrouw het met BGC voor geen haar, 1Mbit moet ik niet…(wat EDPnet trouwens aanbood)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

BungaMan schreef:smerig toch die telefonische verlenging terwijl het automatisch verlengd wordt.


Ik vraag me nog steeds af of dit wel kan ???

Het is hun woord tegen jou woord als je zegt dat je NOOIT toegezegt hebt.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

r2504 schreef:
[MJ] schreef:volgens EDPnet zit ik ca. 6km van de centrale

Maakt dommel gebruik van het BGC netwerk en kan die ook 3.3mbit leveren?


Het zou me verbazen dat wanneer jij 6 km van de centrale zit dat je alsnog een 3.3 Mbit profiel hebt (al zou het kunnen dat EDPnet in die bepaalde centrale je niet kan aansluiten). Ik zou dus toch maar oppassen met veranderen !


Op de support van Dommel verzekerden ze mij dezelfde snelheid als nu, aangezien zij gebruik maken van hetzelfde BGC atm-netwerk. EDPnet zou gebruik maken van het Scarlet netwerk...

Anyway, ik heb BGC helpdesk gebeld, en ik moet idd mijn jaar nog uitdoen (tot 9/6/07), zoniet een verbrekingsvergoeding ten belope van het abonnementsgeld van de resterende maanden :-(

Ik heb hier idd ook al posts gelezen van mensen met hetzelfde probleem, waar de rechtsgeldigheid van zo'n telefonische overeenkomst in twijfel getrokken wordt... BGC kan niet bewijzen dat de titularis van het abo aan de lijn was, noch wordt er op eender welke manier getekend... Er is natuurlijk wel een schriftelijke bevestiging, maar aangezien die niet aangetekend werd verstuurd.
Nuja, toch het zekere voor het onzekere en braaf mijn termijn uitdoen zeker...
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

BungaMan schreef:smerig toch die telefonische verlenging terwijl het automatisch verlengd wordt.

Klein verschil: Bij een stilzwijgende verlenging loopt het huidige contract gewoon door. Bij een telefonische verbintenis tot verlenging verbind je je ertoe nog minstens één jaar bij je huidige operator/provider te blijven in ruil voor korting of een geschenk.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

[MJ] schreef:Er is natuurlijk wel een schriftelijke bevestiging, maar aangezien die niet aangetekend werd verstuurd.

Moet je na een telefonische verlenging dan achteraf geen getekend formulier terugsturen?
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Nee hoor, enkel een formeel schrijven waarin bevestigd wordt dat ge een jaar verlengd hebt, met een maand gratis, waarvoor ze u natuurlijk dankbaar zijn (nù weet ik waarom :p ) maar verder hoef je niks te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”