adsl valt uit elke 8 minuten (philips router)
Hallo,
Sinds vorige week hebben we hier thuis een nieuwe Philips router omdat de vorige gewoon niet meer aangezet kon worden.
Alles leek goed te gaan totdat ongeveer om de 8 minuten het tweede lampje (van adsl) uit ging, gevolgd door het derde. Na ongeveer een halve minuut werkt de verbinding echter terug normaal.
Als ik de Security Log bekijk, staat er elke (ongeveer) 8 minuten 'ADSL Down!' en 20 seconden later ADSL Up!.
Wanneer we echter de oude modem (adsl go denk ik, de groene platte modem) gebruiken, is er geen probleem en is de verbinding constant.
Ik ben pas terug van op kot, ik had aan mijn broer gevraagd om naar Belgacom te bellen maar hij heeft dit niet gedaan wegens te lui.
Ik heb over dit probleem reeds een gelijkaardig topic gelezen in dit forum, maar veel begrijp ik er niet van.
Kan iemand me uitleggen wat hier het probleem is, en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Ik ga donderdag zelf naar Belgacom bellen, want morgen (1 november) zal daar allicht niet veel gewerkt worden, ben trouwens de ganse dag weg morgen.
Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele oplossingen,
Yves
Sinds vorige week hebben we hier thuis een nieuwe Philips router omdat de vorige gewoon niet meer aangezet kon worden.
Alles leek goed te gaan totdat ongeveer om de 8 minuten het tweede lampje (van adsl) uit ging, gevolgd door het derde. Na ongeveer een halve minuut werkt de verbinding echter terug normaal.
Als ik de Security Log bekijk, staat er elke (ongeveer) 8 minuten 'ADSL Down!' en 20 seconden later ADSL Up!.
Wanneer we echter de oude modem (adsl go denk ik, de groene platte modem) gebruiken, is er geen probleem en is de verbinding constant.
Ik ben pas terug van op kot, ik had aan mijn broer gevraagd om naar Belgacom te bellen maar hij heeft dit niet gedaan wegens te lui.
Ik heb over dit probleem reeds een gelijkaardig topic gelezen in dit forum, maar veel begrijp ik er niet van.
Kan iemand me uitleggen wat hier het probleem is, en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Ik ga donderdag zelf naar Belgacom bellen, want morgen (1 november) zal daar allicht niet veel gewerkt worden, ben trouwens de ganse dag weg morgen.
Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele oplossingen,
Yves
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dit komt omdat op uw router de firmware 0.40 ofzo staat, als je geen BTV hebt moet je best terug gaan naar de winkel en vragen om die om te ruilen met een oudere versie met firmware 0.34 of 0.36orion schreef:Hallo,
Sinds vorige week hebben we hier thuis een nieuwe Philips router omdat de vorige gewoon niet meer aangezet kon worden.
Alles leek goed te gaan totdat ongeveer om de 8 minuten het tweede lampje (van adsl) uit ging, gevolgd door het derde. Na ongeveer een halve minuut werkt de verbinding echter terug normaal.
Als ik de Security Log bekijk, staat er elke (ongeveer) 8 minuten 'ADSL Down!' en 20 seconden later ADSL Up!.
Wanneer we echter de oude modem (adsl go denk ik, de groene platte modem) gebruiken, is er geen probleem en is de verbinding constant.
Ik ben pas terug van op kot, ik had aan mijn broer gevraagd om naar Belgacom te bellen maar hij heeft dit niet gedaan wegens te lui.
Ik heb over dit probleem reeds een gelijkaardig topic gelezen in dit forum, maar veel begrijp ik er niet van.
Kan iemand me uitleggen wat hier het probleem is, en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Ik ga donderdag zelf naar Belgacom bellen, want morgen (1 november) zal daar allicht niet veel gewerkt worden, ben trouwens de ganse dag weg morgen.
Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele oplossingen,
Yves
die 0.40 probeert te connecten met adsl2 en op sommige lijnen zorgt deze voor problemen.
U kan ook uw probleem kwijt op tel 0800 22312
groeten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik heb deze namiddag naar de helpdesk gebeld, vriendelijke mens aan de telefoon gekregen die me vertelde naar de Belgacom winkel te gaan en de router om te ruilen.
In de Belgacom winkel deed ik mijn verhaal, ik vertelde de dame aan de desk dat het waarschijnlijk te maken had met de firmware en ik vroeg een oudere versie (dus niet degene met 0.40a8 firmware). Zij begreep er echter niks van en zei dat dit wel zou werken; het was immers het laaste nieuwe model en ze hadden geen oudere versies meer.
Thuis aangekomen router gecheckt en zoals verwacht blijft het probleem gewoon bestaan, elke 8 minuten valt het signaal weg.
Ik ga morgen gewoon nog eens terug bellen naar Belgacom en vragen of ze een technieker kunnen sturen, want van deze bureaucratische zever krijg ik het serieus op mijn heupen. Ik vraag mij af of ze in de Belgacom winkels eigenlijk iemand hebben die meer kan dan gegevens in een computer intypen en gewoon een nieuwe doos meegeven zonder het probleem op te lossen.
In de Belgacom winkel deed ik mijn verhaal, ik vertelde de dame aan de desk dat het waarschijnlijk te maken had met de firmware en ik vroeg een oudere versie (dus niet degene met 0.40a8 firmware). Zij begreep er echter niks van en zei dat dit wel zou werken; het was immers het laaste nieuwe model en ze hadden geen oudere versies meer.
Thuis aangekomen router gecheckt en zoals verwacht blijft het probleem gewoon bestaan, elke 8 minuten valt het signaal weg.
Ik ga morgen gewoon nog eens terug bellen naar Belgacom en vragen of ze een technieker kunnen sturen, want van deze bureaucratische zever krijg ik het serieus op mijn heupen. Ik vraag mij af of ze in de Belgacom winkels eigenlijk iemand hebben die meer kan dan gegevens in een computer intypen en gewoon een nieuwe doos meegeven zonder het probleem op te lossen.
Dat is de juiste beslissing, vooropgesteld die technieker kan nog een ouder model op de kop tikken.
(of hij heeft een andere oplossing, zonder je actuele modem om te wisselen)
Ook ik had daar 'n probleem door 'n defecte Eicon USB modem.
Na ingebruikname van een andere modem (Thomson Speedtouch 530)
Is actueel aangesloten via Ethernet, sindsdien geen uitval meer gehad.
Heb destijds een technieker van BGC laten thuiskomen, welke die Speedtouch bij had en direct geïnstalleerd heeft.
Rekening van de nieuwe modem ca. 8 dagen later bekomen en geen werkuur aangerekend door de technieker.
(om de eenvoudige reden dat vorige Eicon USB wel degelijk de oorzaak was)
Destijds was deze modem te krijgen zie deze link
Zoals Patje al schreef, heb je een modem nodig zonder die Belgacom TV firmware.
(of hij heeft een andere oplossing, zonder je actuele modem om te wisselen)
Ook ik had daar 'n probleem door 'n defecte Eicon USB modem.
Na ingebruikname van een andere modem (Thomson Speedtouch 530)
Is actueel aangesloten via Ethernet, sindsdien geen uitval meer gehad.
Heb destijds een technieker van BGC laten thuiskomen, welke die Speedtouch bij had en direct geïnstalleerd heeft.
Rekening van de nieuwe modem ca. 8 dagen later bekomen en geen werkuur aangerekend door de technieker.
(om de eenvoudige reden dat vorige Eicon USB wel degelijk de oorzaak was)
Destijds was deze modem te krijgen zie deze link
Zoals Patje al schreef, heb je een modem nodig zonder die Belgacom TV firmware.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
dit heeft niks met de firewall te maken hoor, op forum van BC staan er nog zo gevallen met modems die om de 8 minuten verbreken, oplossing staat erbij dat het komt door die firmware 0.40Goendi schreef:Staat u firewall af?
PS @orion toevallig niet zelf es geprobeerd om de firmware 0.36 te installeren? ik weet niet of het zou lukken ....
de firmware 0.36a versie kan je hier downloaden:
http://statistic.belgacom.net/tag.html? ... 36a_15.bin
mvg
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Die Philips modems hebben wel degelijk een 'firewall' functie. Het is algemeen bekend dat die wel eens lastig durft te doen... Kan opgelost worden door reset vd modem.
Ik zeg niet dat dat zeker de oplossing biedt, maar het is het proberen waard...
Ik zeg niet dat dat zeker de oplossing biedt, maar het is het proberen waard...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ja ik weet dat die een firewall functie hebben, ik gebruik ook deze philips modem/router bij mij staat die firewall uit van de modem en gebruik een andere firewall op pcGoendi schreef:Die Philips modems hebben wel degelijk een 'firewall' functie. Het is algemeen bekend dat die wel eens lastig durft te doen... Kan opgelost worden door reset vd modem.
Ik zeg niet dat dat zeker de oplossing biedt, maar het is het proberen waard...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://img380.imageshack.us/img380/4900/philipssna6600bleugl2.jpg)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Bwa ik zou toch eerder voor de omgekeerde oplossing gaan.patje schreef:ja ik weet dat die een firewall functie hebben, ik gebruik ook deze philips modem/router bij mij staat die firewall uit van de modem en gebruik een andere firewall op pcGoendi schreef:Die Philips modems hebben wel degelijk een 'firewall' functie. Het is algemeen bekend dat die wel eens lastig durft te doen... Kan opgelost worden door reset vd modem.
Ik zeg niet dat dat zeker de oplossing biedt, maar het is het proberen waard...![]()
Ik heb ook dezelfde router gekocht en heb juist het zelfde probleem ook een uitval na ongeveer 8 minuten.
Graag een oplossing
Grtjs hunter
Graag een oplossing
Grtjs hunter
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
hunter schreef:Ik heb ook dezelfde router gekocht en heb juist het zelfde probleem ook een uitval na ongeveer 8 minuten.
Graag een oplossing
Grtjs hunter
zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#136483patje schreef:[Dit komt omdat op uw router de firmware 0.40 ofzo staat, als je geen BTV hebt moet je best terug gaan naar de winkel en vragen om die om te ruilen met een oudere versie met firmware 0.34 of 0.36
die 0.40 probeert te connecten met adsl2 en op sommige lijnen zorgt deze voor problemen.
U kan ook uw probleem kwijt op tel 0800 22312
(dit was jouw thread met een antwoord van vandaag)[/quote]
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34
Wel ik had exact hetzelfde probleem. Ik heb naar de storingslijn van belgacom gebeld 0800/22.702 en heb een ticketnummer gekregen om men modem in te ruilen tegen een modem met oudere firmware. Alles werkt nu perfect.
Probeer eens andere firmware:
Voor BGCTV: 0.42
anders kan je de firmware van philips gebruiken. Ik gebruik zelf de 0.46 van philips, werkt prima.
Ik heb ze alletwee onlinegezet
Let wel op, upgrade firmware is op eigen risico![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voor BGCTV: 0.42
anders kan je de firmware van philips gebruiken. Ik gebruik zelf de 0.46 van philips, werkt prima.
Ik heb ze alletwee onlinegezet
Let wel op, upgrade firmware is op eigen risico
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
het is ook te zien hoe ver u van een centrale zit...AeroFury schreef:kheb zelfde probleem maar met een router met oude firmware (0.36a)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik heb allerlei oplossingen geprobeert ( Instellingen aanpassen, via de tele2( en belgacom) helpdesk enz. )
Blijkt dat de firmwhere van belgacom opgedate is naar versie 40.0 en deze niet meer terug gebracht kan worden;deze zou de oorzaak zijn van alle problemen.Ik woon in hoboken en hier zou belgacom tv niet kunnen gebruikt worden,is dit de oorzaak?Ik ben terug naar de belgacom winkel geweest en heb mijn geld terug gekregen.Ik heb nu een Belkin Router (99.99 € )gekocht bij mediamarkt en alles werkt nu perfect.
Grtjs Hunter
Blijkt dat de firmwhere van belgacom opgedate is naar versie 40.0 en deze niet meer terug gebracht kan worden;deze zou de oorzaak zijn van alle problemen.Ik woon in hoboken en hier zou belgacom tv niet kunnen gebruikt worden,is dit de oorzaak?Ik ben terug naar de belgacom winkel geweest en heb mijn geld terug gekregen.Ik heb nu een Belkin Router (99.99 € )gekocht bij mediamarkt en alles werkt nu perfect.
Grtjs Hunter
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
De oplossing is: als je hem koopt, niet updaten, direct overzetten op deze firmware (is van de SNA6500, en werkt perfect op de SNA6600)
Heb zelf ook de fout gemaakt door heb te updaten naar 0.40, en nu is het onomkeerbaar.
Maar bij mijn vriendin haar router kon het nog wel (vorige week gaan halen bij BGC)
In mijn geval is het geen ramp dat ik 0.40 heb, want BGC TV is hier beschikbaar en ondervind geen hinder.
Heb zelf ook de fout gemaakt door heb te updaten naar 0.40, en nu is het onomkeerbaar.
Maar bij mijn vriendin haar router kon het nog wel (vorige week gaan halen bij BGC)
In mijn geval is het geen ramp dat ik 0.40 heb, want BGC TV is hier beschikbaar en ondervind geen hinder.
Ik gebruik sinds een maand deze router ook en nog geen problemen, tot vorige week.. elke dag valt de verbinding meermaals weg kort na elkaar en dan weer voor langere tijd goed, ik denk niet dat er echt een bepaalde tijd tussen zit. De firmware die er standaard opzit nu is 0.42. Maar ik zie hier een post met een link met updates van Philips zelf en daar staat al een versie 0.46 en 0.54 bij. Zou ik dan updaten naar 0.46 (of 0.54) of zou mijn probleem elders liggen aangezien ik tot vorige week nooit last had.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
op de belgacom site staat een update voor de 0.42->0.51Sneakytje schreef:Ik gebruik sinds een maand deze router ook en nog geen problemen, tot vorige week.. elke dag valt de verbinding meermaals weg kort na elkaar en dan weer voor langere tijd goed, ik denk niet dat er echt een bepaalde tijd tussen zit. De firmware die er standaard opzit nu is 0.42. Maar ik zie hier een post met een link met updates van Philips zelf en daar staat al een versie 0.46 en 0.54 bij. Zou ik dan updaten naar 0.46 (of 0.54) of zou mijn probleem elders liggen aangezien ik tot vorige week nooit last had.
http://statistic.belgacom.net/tag.html? ... ty0-51.exe
een update is in het algemeen altijd aangeraden
http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html
of anders probeer je de originele philips firmware
of dit alles een verbetering of oplossing zal bieden voor jou probleem, kan je best even uit testen
greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
argh, ik probeer nu die versie 0,54 te installeren, maar dat zit in een zip file. Daarin zit dan een bestandje dat een bin-file is. Maar ik weet niet hoe ik dat moet openen of installeren
de handleidingen van zowel de bc site als philips site helpen mij niet. ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Afbeelding](http://img100.imageshack.us/img100/9397/firmwareupgradekt9.th.jpg)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Afbeelding](http://img100.imageshack.us/img100/9397/firmwareupgradekt9.th.jpg)
Laatst gewijzigd door Sneakytje 29 apr 2007, 10:55, in totaal 1 gewijzigd.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
die bin.file sla je op in een map uw documentenSneakytje schreef:argh, ik probeer nu die versie 0,54 te installeren, maar dat zit in een zip file. Daarin zit dan een bestandje dat een bin-file is. Maar ik weet niet hoe ik dat moet openen of installerende handleidingen van zowel de bc site als philips site helpen mij niet.
da ga je naar configuratie pagina op uw browser 192.168.1.1
advanced settings
maintenance kies daar voor firmware upgrade, bladeren naar de map waar je die die bin file hebt opgeslagen
opgelet als je de philips herstart moet je dan de 192.168.2.1 gebruiken
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Persoonlijk heb ik heel goeie ervaringen met de smc v0.53 firmware. Draait al verschillende maanden zonder ook maar 1 keer te herstarten of synchroverlies te geven (wat voordien niet waar was).
Dus ik zou u aanraden van ook die een keer te proberen.
Om voorbij die "file verification failed" te geraken, moet je eerst Philips firmware 0.43 installeren (link) en nadien uw gewenste firmware bv smc 0.53 (link)
Andere versies heb ik ook online staan: link
Uiteraard alleen te gebruiken indien geen BelgacomTV! En ook in gedacht houden dat uw ipadres verandert.
Dus ik zou u aanraden van ook die een keer te proberen.
Om voorbij die "file verification failed" te geraken, moet je eerst Philips firmware 0.43 installeren (link) en nadien uw gewenste firmware bv smc 0.53 (link)
Andere versies heb ik ook online staan: link
Uiteraard alleen te gebruiken indien geen BelgacomTV! En ook in gedacht houden dat uw ipadres verandert.
pff zoveel verschillende versies, nie moeilijk dat mensen daar problemen mee hebben, ik heb die router eens gereboot ondertussen, voorlopig lukt dit nogwel. Maar straks of morgen toch nog eens proberen updaten. Alvast bedankt voor de hulp allemaal.
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Man man man, ik gebruik sinds een halve week ook deze router. Tot nu toe nog geen problemen, behalve toen ik vrijdagavond thuiskwam en zag dat het XDSL lichtje en het online lichtje uit waren.
Even naar de router zijn ip gesurfed en op het knopje connect geklikt en het probleem was opgelost. Ik ga vanavond ook maar es kijken welke firmware er op staat.
Niet dat ik ga updaten (don't try to fix what's not broken), maar dan ben ik tenminste voorbereid mochten er problemen opduiken.
Alhoewel, geen problemen, da's ook nie echt waar: ik kan perfect online met m'n PC en via het draadloze netwerk met m'n werklaptop en de laptop van m'n vriendin, maar m'n Nintendo DS weigert online te gaan met die router, maar daar ga ik ook niet een al te groot issue van maken.
Even naar de router zijn ip gesurfed en op het knopje connect geklikt en het probleem was opgelost. Ik ga vanavond ook maar es kijken welke firmware er op staat.
Niet dat ik ga updaten (don't try to fix what's not broken), maar dan ben ik tenminste voorbereid mochten er problemen opduiken.
Alhoewel, geen problemen, da's ook nie echt waar: ik kan perfect online met m'n PC en via het draadloze netwerk met m'n werklaptop en de laptop van m'n vriendin, maar m'n Nintendo DS weigert online te gaan met die router, maar daar ga ik ook niet een al te groot issue van maken.
gisteren had ik met succes die versie 0.43 en 0.54 geinstalleerd, maar mijn probleem: adsl valt altijd uit, was daarmee niet opgelost. Vandemorgen nog eens een andere versie geinstalleerd: had niet goed gekeken blijkbaar van een andere philips modem, dus konk geen kant meer op.
Belgacom helpdesk gebeld mijn uitleg gedaan, kwam eropneer dat ze geen support bieden omdat die firmware niet van hun site kwam. Enige oplossing: terug naar de winkel met de modem (em kwam van de colruyt) en vrijdag heb ik een nieuwe. Ondertussen mijn ouden terug geinstalleerd
Hopelijk met mijn nieuwen dat adsl niet meer uitvalt, in elk geval ik ga niet meer proberen updaten![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Belgacom helpdesk gebeld mijn uitleg gedaan, kwam eropneer dat ze geen support bieden omdat die firmware niet van hun site kwam. Enige oplossing: terug naar de winkel met de modem (em kwam van de colruyt) en vrijdag heb ik een nieuwe. Ondertussen mijn ouden terug geinstalleerd
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hopelijk met mijn nieuwen dat adsl niet meer uitvalt, in elk geval ik ga niet meer proberen updaten
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
als je adsl nog uitvalt met die updates dan ligt het probleem niet bij de modem router (mogelijk zit je te ver van centrale of uw lijn staat ergens op fastprofiel, dat kan soms al es flippen)Sneakytje schreef:gisteren had ik met succes die versie 0.43 en 0.54 geinstalleerd, maar mijn probleem: adsl valt altijd uit, was daarmee niet opgelost. Vandemorgen nog eens een andere versie geinstalleerd: had niet goed gekeken blijkbaar van een andere philips modem, dus konk geen kant meer op.
Belgacom helpdesk gebeld mijn uitleg gedaan, kwam eropneer dat ze geen support bieden omdat die firmware niet van hun site kwam. Enige oplossing: terug naar de winkel met de modem (em kwam van de colruyt) en vrijdag heb ik een nieuwe. Ondertussen mijn ouden terug geinstalleerd![]()
Hopelijk met mijn nieuwen dat adsl niet meer uitvalt, in elk geval ik ga niet meer proberen updaten
bel eens voor een lijntest op het gratis nr 0800 22312
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Joris84 schreef:Persoonlijk heb ik heel goeie ervaringen met de smc v0.53 firmware. Draait al verschillende maanden zonder ook maar 1 keer te herstarten of synchroverlies te geven (wat voordien niet waar was).
Dus ik zou u aanraden van ook die een keer te proberen.
Om voorbij die "file verification failed" te geraken, moet je eerst Philips firmware 0.43 installeren (link) en nadien uw gewenste firmware bv smc 0.53 (link)
Andere versies heb ik ook online staan: link
Uiteraard alleen te gebruiken indien geen BelgacomTV! En ook in gedacht houden dat uw ipadres verandert.
Mijn Bovenste Beste joris,
Heel ERG bedankt
![Worship :worship:](./images/smilies/icon_worship.gif)
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dus bij deze joris een Staande OVATIE voor uw bijdrage
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Trouwens, ik zou welleens graag willen weten joris hoe je eigenlijk aan die originele firmwares bent geraakt?? Onsite philips vindt ik niets terug noch van de sna6500 noch van de 6600 model
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
Nogmaals heel erg bedankt, daarmee zijn all mijn connectie problemen van de baan
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Admins , dat zou een STICKY plaatsje moeten krijgen
Mvg kabukijo,
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ok, ik heb dan maar ook effe snel al die firmware versies op m'n HD gezet. Ik heb nog geen problemen met m'n Philips router, maar ik zit dan ook nog maar 14 dagen bij Dommel.
Don't fix what ain't broken, maar het moment dat ik problemen krijg, hoop ik toch om klaar te zijn om het te bevechten.
Don't fix what ain't broken, maar het moment dat ik problemen krijg, hoop ik toch om klaar te zijn om het te bevechten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Philips SNB 6500 Versie2.00
http://tweakers.net/meuktracker/15351/P ... -2.00.html
Werkt niet op alle versie , je moet maar enes lezen
alles met een S van philips
http://www.p4c.philips.com/files/s/
http://tweakers.net/meuktracker/15351/P ... -2.00.html
Werkt niet op alle versie , je moet maar enes lezen
alles met een S van philips
http://www.p4c.philips.com/files/s/
ljd schreef:Philips SNB 6500 Versie2.00
http://tweakers.net/meuktracker/15351/P ... -2.00.html
Werkt niet op alle versie , je moet maar enes lezen
alles met een S van philips
http://www.p4c.philips.com/files/s/
Jd,
Die router vondt ik ook altijd terug onsite philips. Maar ik vond het verdacht gevaarlijk om die firmware updates van die toestel uit te proberen! Hier en daar zie ik grote verschillen qua uiterlijk. Trouwens wat bedoel je met werkt niet op alle versies maar toch well op allemaal de S series? S = SNAxxxx toch! Hoe dan ook mij zie je niet meer van firmware veranderen nu net alles goed gaat. Het is zoals Darthdavy het al heeft aangehaald "if it aint broke dont fix it".
Eerst dan de firmwares van je HD naar je modem plaatsen als je begrijp wat ik bedoel en zien of er nog problemen voordoen vooraleer je iemand wil bekampen. Als het dan nog niet werkt, well dan kunnen we misschien nog eens een onderonsjeDarthDavy schreef: Don't fix what ain't broken, maar het moment dat ik problemen krijg, hoop ik toch om klaar te zijn om het te bevechten.
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mvg kabster,
DarthDavy schreef:Euhm... Ik bedoelde figuurlijk vechten met de firmware van mijn modem.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Worship :worship:](./images/smilies/icon_worship.gif)
![Lol 2 :lol2:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
Tjah, tegenwoordig beginnen ze een flame wars op forums voor een scheet in een fles zie je
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
mvg kabster,
p.s: het was trouwens ook als grap bedoelt.
Ik ruik nochtans graag bonafide geurtjes (wie niet).Kabukijo schreef: Dus, als je het mij vraagt zit er daar een VRESELIjK BONAFIDE GEURTJE aan, aan heel die problematic.
ALs je moeilijke woorden gebruikt altijd zorgen dat je de juiste gebruikt.
Malafide
kindtje toch,kindtje schreef: Ik ruik nochtans graag bonafide geurtjes (wie niet).
ALs je moeilijke woorden gebruikt altijd zorgen dat je de juiste gebruikt.
Malafide
Ik denk dat dit juist jou petje te boven gaat.
Bonafide is per defenitie = ter goeder trouw = BC handelde niet ter goeder trouw volgens mij (in mijn geval)
Malafide is net iets een te groot woord om mijn situatie te beschrijven!!
Zoek het maar eens op in de dikke van dale vooraleer je mij corigeert.
mvg kabster,
Mijn petje gaat het echt niet te boven hoor.Kabukijo schreef:kindtje toch,kindtje schreef: Ik ruik nochtans graag bonafide geurtjes (wie niet).
ALs je moeilijke woorden gebruikt altijd zorgen dat je de juiste gebruikt.
Malafide
Ik denk dat dit juist jou petje te boven gaat.
Bonafide is per defenitie = ter goeder trouw = BC handelde niet ter goeder trouw volgens mij (in mijn geval)
Malafide is net iets een te groot woord om mijn situatie te beschrijven!!
Zoek het maar eens op in de dikke van dale vooraleer je mij corigeert.
mvg kabster,
JE zegt zelf dat BC niet ter goeder trouw handelde: dus had je malafide moeten gebruiken. Bonafide betekent betrouwbaar.
De rest van je post staat ook vol fouten, maar daar begin ik zelfs niet aan.
Btw: jou=jouwwwwwwwwww, zoek het maar eens op in je vandale.
En laten we nu de semantische discussie sluiten.[/img]
kindtje schreef:
Mijn petje gaat het echt niet te boven hoor.
JE zegt zelf dat BC niet ter goeder trouw handelde: dus had je malafide moeten gebruiken. Bonafide betekent betrouwbaar.
De rest van je post staat ook vol fouten, maar daar begin ik zelfs niet aan.
Btw: jou=jouwwwwwwwwww, zoek het maar eens op in je vandale.
En laten we nu de semantische discussie sluiten.[/img]
Kindje kindje kindTje toch,
Zielig dat je mijn spelfouten moet aanspreken die eigenlijk volledig naast de kwestie is om toch het laatste woord te hebben om nietemin terug uiteindelijk je ongelijk te bewijzen.
En neen ik had dus dan toch niet het woord malafide in de plaats moeten gebruiken voor de éénvoudige reden dat (en nogmaals voor de hardleerse kindjes zoals kindTje hahahah) malafide= wantrouwig dus ook voor een groot stuk gepaard gaat met kwaad opzet snappie. Terwijl het een stom nalatigheid kan zijn door iemand van hen. Spreek in het vervolg a.u.b voor jezelf als je het woord "Malafide" ABSOLUUT moet gebruiken ok. Of nog beter, breek er je hoofd niet meer over en ga toch met je vriendjes spelen van uw leeftijd kindTje hahaha
Trouwens ik zou maar al te graag dit "semantische discussie" sluiten op voorwaarden dat je de semiotiek ervan niet in verwarring brengt in het vervolg
gr kabster,
p.s: Ik ben niet aanspraakelijk voor eventueele spellLLlffoutem
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Joris84 schreef:firmware bv smc 0.53 (link)
HELLLP
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
groetjes,
wasda,
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik gebruik WEP en geen WPA. Maar ik heb het al lang opgegeven (check the dates man!!!) en een Nintendo WiFi USB adapterke gekocht dat ik in mijn PC plug als ik online wil gaan met m'n DS.whacker schreef:DarthDavy: DS gaat bij mij ook niet. Het "probleem" is dat de DS geen WPA ondersteunt, enkel WEP. Ik gebruik geen WEP dus spijtig genoeg gaat mijn DS niet online.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS