Mag ik thuis een server draaien?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Got root?

Hallo,

Als je een skynet standaard abonnement hebt, mag je dan een server thuis draaien?

Ik weet dat er heel veel gamers zijn, die thuis een gameserver hebben draaien. Of zelfs hun eigen PC.

Maar mag je ook een webserver draaien zonder commerciele doeleinden?

Cheers,

Got root?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Daar is niet een eenduidig antwoord op; het is zo dat het nergens expliciet meer staat vermeld dat het niet mag, maar van de andere kant zal skynet je ook geen ondersteuning verlenen als je er problemen mee (of door) krijgt.
Met andere woorden: als je een servertje draait ligt de bal in jouw kamp.
Trouwens, het begrip 'server' is vrij ruim. In de meest stricte zin is zelfs MSN Messenger een server, dus die term is voor onderhandeling vatbaar.
Gameservertjes lijkt me helemaal geen probleem, je zit enkel met je nogal lage upload. Hetzelfde probleem voor een lokale website. Met 128 kbit up zal je geen 3 users tegelijk moeten serveren ...

Maar er zijn nog topics op dit forum met dat onderwerp, zoek daar eens naar voor nog meer commentaar.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

vroeger mocht je met een adsl go abonnement geen servers draaien (om het even welke ) dat is al een tijdje gewijzigd maar zoals meon al zegt skynet zal u geen technische support geven als u in de problemen komt

mijn persoonlijke mening is dat je best een webserver mag draaien maar je moet op de hoogste zijn en deze deftig kunnen beveiligen.Ook gaat mijn persoonlijke voorkeur naar Linux (as os ) voor een server omdat het meer beveilingsmogelijkheden biedt

maar nogmaals hier kan je terecht met je eventuele vragen i.v.m uw webserver bij skynet kan je niet terecht voor zulke problemen
Registered Linux user #286313
Got root?

Dankjewel voor jullie uitgebreid antwoord.

Dus laten we zeggen dat het niet illegaal is.
Maar het heeft zo zijn beperkingen.

Ik zal het enkel gebruiken als een test en develop omgeving en niets als een live.

En natuurlijk gaat het ne LINUX zijn. ;-)

Greetz
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Iemand met zo'n nick kan moeilijk iets anders dan linux draaien eh :-)

Nu, in de juiste handen is een Windows-server minstens zo goed hoor (ik moet gewoon weerwerk bieden in dit soort kwesties ;))
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

meon schreef:Iemand met zo'n nick kan moeilijk iets anders dan linux draaien eh :-)

Nu, in de juiste handen is een Windows-server minstens zo goed hoor (ik moet gewoon weerwerk bieden in dit soort kwesties ;))

hahaha dat is grappig meon windows mag nog niet ruiken aan linux as server wat je zegt is doodgewoon niet waar meon

windows as server zedde gij zot ?? :lol2: :lol2:
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik ben ook meer voor linux als server

maar windows kan ook perfect werken als server, op voorwaarde dat je het goed instelt natuurlijk!
maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor linux!!

als je een standaard linux install gebruikt als server dan is het ook niet veilig.

het enige voordeel van linux is dat het standaard een betere firewall vraagt om te configge dan windows

maar deze discusie is hier off-topic :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Erik schreef:
meon schreef:Iemand met zo'n nick kan moeilijk iets anders dan linux draaien eh :-)

hahaha dat is grappig meon windows mag nog niet ruiken aan linux as server wat je zegt is doodgewoon niet waar meon

windows as server zedde gij zot ?? :lol2: :lol2:

Zo zot is dat niet, ze hebben allebei hun voor en nadelen... hangt van de toepassingen en van de sysadmin af welke gekozen wordt.
NuKeM
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik ben het daar volledig mee eens. Windows moet niet onderschat worden. Elk voordeel heb z'n nadeel. :wink:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

ff in mengen:

Voor profesionele doeleinden, echt hardcore servers: linux, voor router: linux. Die zware servers ga je dan ook niet bij je thuis housen, want je upload is immers véél te klein op een adsllijn. Indien je toch beter upload hebt en tis om echt nen public server aan te bieden, dan is de keuze snel gemaakt: linux, veel beter security options.

Maar voor developpement en testing, kan dat evengoed IIS van Windows zijn, of een andere server die op windows draait. Het kan immers tijdens website developpement in php/mysql + grafical things makkelijk zijn dat te testen op een lokale server. Als je veel in het grafische werkt, kan dat interessanter zijn omdat vanuit windows te doen. Om het gemak kan je dat dan maybe liever testen op win-server, dan te moeten rebooten naar linux, of andere pc over te zetten om te testen...

Het enige waar je met Windows servers moet opletten is dat je ze goed update, alle patchen binnenhaalt en alles goed beveiligd. Kortom je kent er best wel iets van voor je ermee begint als n00b. Want zoals alles van Ms, het zit vol gaten :) it's like cheese :)
Laatst gewijzigd door The Oddity 29 aug 2003, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gast

skynet zal momenteel alleen ingrijpen wanneer de server de veiligheid van het netwerk in gedrang brengt.

bvb. proxy server zoals wingate die onbeveiligd is zodat om't even wie op't internet kan via jouw skynet verbinding.

vb2: mail relay die voor spam gebruikt kunnen worden...

wanneer er een dergelijk misbruik wordt vastgesteld worden er enkele schriftelijke waarschuwingen gestuurd, en indien daar geen gevolg aan wordt gegeven wordt het abonnement tijdelijk of definitief stopgezet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”