Internet voor 32 personen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
daruda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 14:31

Hoi,

Hier op kot zitten we met 32 personen, graag had de kotbaas nu hier een internetverbinding gehad waar wij alle 32 opkunnen, een fatsoenlijke downloadsnelheid kunnen en per persoon 2 of meer gig per maand downloadlimiet hebben.

Weet iemand wat voor iets je daarvoor kan aanschaffen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

mmm veel keus heb je niet in Belgie

Waar zit je ergens op kot?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

ik zou zeggen telenet met heel wat volume packs (of staat hier nog een limiet op mbt hoeveel volume packs je mag nemen)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je in Leuven zit: UPC Chello Extreme
Maar ik denk niet dat consumenten-abonnementen mogen doorverkocht worden!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Als jullie al eens zouden beginnen vertellen in welke stad het is en wat het budget is.


Voor 320 euro btw in kan je bv al een zakelijke lijn krijgen zonder limiet, deftige downloadsnelheid zal altijd een kwestie blijven van een goeie router, traffic shaping & vooral prioriteit.

Tom
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Je kan ook opteren voor 2 internetverbindingen. Wat ik zou doen, is 2xEDPNET of 2xDommel.

Ge hebt dan dubbele snelheid, dubbele limiet, nadeel is wel dat je een 1malige investering moet doen in hardware (die je voor een stuk zowiezo hebt). 2xmodem (in geval van adsl) + 1x dual wan router en switch.

Kan ook voor internet via kabel natuurlijk, dan heb je snelste (voor particulier verkrijgbare) oplossing en geen aanschaf van modems.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik zou dan voor de Xpert start Line van TELENET gaan:


3 Mbps / 384 Kbps
Onbeperkt volume
8 vaste IP adressen
Onbeperkt aantal
gebruikers
€ 80 / maand
(€ 96,80 incl. BTW)

Die 8 IP adressen, moet je niet als beperking zien, is natuurlijk simpel een mouw aan te passen.

Mocht het in Leuven ofzo zijn, kan je altijd kotnet laten leggen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
daruda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 14:31

Het is in diepenbeek.

Maar het probleem is met 32 man en maar 3 mbps, is wel veel te weinig denk ik.

Budget 5 euro per man ofzo, 160 euro per maand dus
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

5 euro per man? Wat wil je dan ook? Waarom zou iemand anders dan 30 à 40 euro moeten betalen?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

d-fens schreef:5 euro per man? Wat wil je dan ook? Waarom zou iemand anders dan 30 à 40 euro moeten betalen?


Voor 160€ kan je al een mooie lijn hebben voor te delen met 32 personen.

@daruda:
Je kan misschien voorlopig (1jaar lang) 8x Mobistar ADSL Connect nemen. Dan heb je 8x 4Mbps (of 4Mbps/4personen) en 120GB om te verdelen over 32 personen (3,75GB/pers).
PRIJS: 8x20€ (voor het eerste jaar).
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

ZMD schreef:Voor 160€ kan je al een mooie lijn hebben voor te delen met 32 personen.


Voor £225€/maand heb je een Telenet Office Network line met 20Mbit downstream, 512kbit upstream en een limiet van 100GB. Ongelimiteerd aantal gebruikers, vaste IP's en al wat een business lijn inhoud (betere support) ....

225€/maand = 7€/maand per persoon ... lijkt me het beste alternatief !

Meer info: http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/gro ... promo.page

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan altijd proberen belnet af te tappen van KHlim/xios :-)
daruda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 14:31

X-2datop schreef:
ZMD schreef:Voor 160€ kan je al een mooie lijn hebben voor te delen met 32 personen.


Voor £225€/maand heb je een Telenet Office Network line met 20Mbit downstream, 512kbit upstream en een limiet van 100GB. Ongelimiteerd aantal gebruikers, vaste IP's en al wat een business lijn inhoud (betere support) ....

225€/maand = 7€/maand per persoon ... lijkt me het beste alternatief !

Meer info: http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/gro ... promo.page

Grtz,
X


is excl btw, komt dus nog 50 euro bij
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

OK, dan word het 8,5€ per persoon ... alsof dat veel verschil uitmaakt. Het is een retesnelle verbinding voor 2x niks per maand als je het door 32 deelt!

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

snel? om te surfen misschien maar als er al 10 man gelijk op innet zit hebt ge maar 6.4 kbyte up per man en das dan theoretisch. 256kbyte down met 10 man. En we weten allemaal wel wat de studenten het liefste doen op innet... dus ik denk dat je dus een verbinding hebt die retetraag is.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ge zit ook niet constant achter de pc (of toch al niet op het internet) hé, toch zeker niet als ge op kot zit. Stapke in de wereld zetten, iets gaan eten, kuisen...

Hoeveel bedrijven werken niet met een simpel adsl-verbinding voor het netwerk. Voor msn, surfen, e-mailen... moet je al veel moeite om een 3MBIT lijn vol te krijgen.

Downloads tijdens de nacht doen e.d., door een beetje af te spreken kom je heel ver voor 3 eur in de maand.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

voor 151€/maand heb je anders al een 4,6mbit lijn van dommel met 512kbit upload

http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnec ... ?cust=home

Je zal natuurlijk niet allemaal tegelijk moeten downloaden of anders komt dit echt wel traag, maar dat zal met iedere connectie wel zijn als je er met 32man opzit.
Als je er wat mensen van kent, spreek af wat je download, dat je daar niet 5 keers hetzelfde download.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

eldiablo schreef:voor 151€/maand heb je anders al een 4,6mbit lijn van dommel met 512kbit upload

http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnec ... ?cust=home

Je zal natuurlijk niet allemaal tegelijk moeten downloaden of anders komt dit echt wel traag, maar dat zal met iedere connectie wel zijn als je er met 32man opzit.
Als je er wat mensen van kent, spreek af wat je download, dat je daar niet 5 keers hetzelfde download.


Mja, of installeer ne caching proxy met een grote HDD en maak die transparant voor alles ... :)

Grtz,
X

Ps: Dan kan je zelfs nog download limieten per user instellen e.d. mogelijkheden zijn legio ..
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Dan lijkt mijn idee toch nog steeds het beste, een 4mbit lijn met 15GB per 4 personen (voor slechts 20€). Dan heb je elk 1Mbps om te surfen en 3,75GB om te gebruiken.
daruda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 14:31

Wat dan misschien nog het beste is, is 3 telenet turbo lijnen te nemen? en dan 10/11 man per lijn, het komt dan maar uit op 5,23 euro per man en ieder heeft 3.5 gig om te downloaden.

Wat ik me wel afvraag is ofdat het mogelijk is hiervoor een soort server op te zetten, dus dat een server de 3 lijnen verdeeld over de 32 man en iedereen maar 3.5 gig geeft om te downloaden. Ik weet dat hier programma's voor bestaan, maar is dit mogelijk voor 3 lijnen naar 1 server?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Hoeveel bedrijven werken niet met een simpel adsl-verbinding voor het netwerk. Voor msn, surfen, e-mailen... moet je al veel moeite om een 3MBIT lijn vol te krijgen.


Never underestimate thé student. Ik heb zelf op kot gezeten met 24 man en hield de lijn een beetje in ere, ik kan u zeggen, de GBs vlogen daar over.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
BCuser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2006, 17:55

daruda schreef:Wat dan misschien nog het beste is, is 3 telenet turbo lijnen te nemen? en dan 10/11 man per lijn, het komt dan maar uit op 5,23 euro per man en ieder heeft 3.5 gig om te downloaden.

Wat ik me wel afvraag is ofdat het mogelijk is hiervoor een soort server op te zetten, dus dat een server de 3 lijnen verdeeld over de 32 man en iedereen maar 3.5 gig geeft om te downloaden. Ik weet dat hier programma's voor bestaan, maar is dit mogelijk voor 3 lijnen naar 1 server?

tis maar hoe je het configureerd he.limiet per lijn(netwerkconnectie kaart) of voor allemaal.servertje onder linux is ideaal volgens mij(als je linux kent),anders w2k?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

daruda schreef:Wat dan misschien nog het beste is, is 3 telenet turbo lijnen te nemen? en dan 10/11 man per lijn, het komt dan maar uit op 5,23 euro per man en ieder heeft 3.5 gig om te downloaden.

Het is toch 5,62€/man en slecht 3,28GB. Dan is de oplossing van mij toch beter (goedkoper [5€] en iets meer volume [3,75]) en doordat er niet veel mag gedownload worden is de snelheid toch niet belangrijk. Het nadeel aan mijn oplossing is natuurlijk wel de aankoop van de ADSL modems.

daruda schreef:Wat ik me wel afvraag is ofdat het mogelijk is hiervoor een soort server op te zetten, dus dat een server de 3 lijnen verdeeld over de 32 man en iedereen maar 3.5 gig geeft om te downloaden. Ik weet dat hier programma's voor bestaan, maar is dit mogelijk voor 3 lijnen naar 1 server?


Ik dacht de dit met pfSense (gratis) wel mogelijk is, heb het zelf nog niet om meerde internetverbindingen tegelijk aan te sluiten omdat ik er maar 1 heb maar in het forum spreekt men er wel over.
Deze software zou het ook moeten kunnen, maar kost 85€/jaar.
Als geen van beide je iets lijkt moet je maar een effe google'en op "Multiple WAN".
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

ZMD, maar gaat de kotbaas akkoord gaan met de extra kosten om 7 lijnen extra te leggen en activeren?

IMO kan je makkelijker een kotbaas overtuigen om één verbinding te leggen van een bekend merk BC/Telenet, en achteraf desnoods een extra verbinding dan de meer gedurfde oplossingen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Kerio winroute is redelijk makkelijk te configgen in zo een omgeving. Zeker de functie om de snelheid te cappen na een bepaald aantal MB's is leuk. Bv cappen na 2 a 3 MB naar een snelheid van 256kbit. Zo is er geen vertraging bij het surfen maar kan er ook niet al te veel gedownd worden.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat een ingewikkelde oplossingen :) Als kotbaas kan die toch perfect een of andere sDSL oplossing aanvragen? Vermoedelijk heeft hij een eigen zaak, en de meeste bedrijfsabbo's zijn unlimited kwa traffiek.

Als je dan aan limit rating wilt gaan doen, kun je eventueel een tweede lijn leggen en het verdelen via een cisco router. Die wordt toch meegeleverd.

Plain easy... Stuk simpeler als servers configgen... Lijkt me niet weggelegd voor niet-informatica studenten ;) Plus die routers worden vaak supported aangezien ze meegeleverd zijn.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ik denk vooral aan de investering die je in het begin zal moeten maken, als je veel ADSL lijnen wil, zal Belgacom hoogstwaarschijnlijk een zwaardere invoerkabel moeten plaatsen, wat ook geld kost.

Ik vermoed dat telenet ook een dikkere kabel naar binnen moet leggen indien je hier meerdere abbonementen wil afnemen.

nuja, kan zijn dat alles hiervoor al voorzien is...

In die gevallen lijkt het me beter om 1 van de office oplossingen te nemen (2mbit lijn bv)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

@topicstarter

Wat is er nu eigenlijk beslist?

@goendi

zo denk ik er ook over.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Volgens mij kost SDSL meer dan 160€ (incl BTW) per maand. En 2Mbps voor 32 personen lijkt mij niet echt veel.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

'k Was het vergeten maar zag daarnet dat Dommelmisschien wel een interessante verbinding heeft.
Snelheid: 4,6Mbps down / 512Kbps up
Prijs: 151,25€/maand of 4,73€/persoon/maand
Volume: Onbeperkt

Dommel.com schreef:Wat is netconnect pro?
Netconnectpro is een adsl abonnement voor (zakelijke) internet gebruikers die grote hoeveelheden downloaden en uploaden via het internet. Als u uw bedrijfsnetwerk op een snelle en veilige manier met het internet wil verbinden dan is netconnect pro de perfecte oplossing. Met netconnect pro kan u een ongelimiteerd aantal computers aan het internet koppelen en er staat geen limiet op het maandelijkse dataverkeer. Dus als u graag 200 gigs per maand zou willen downloaden tegen hoge snelheden moet u niet verder zoeken: netconnect pro is de oplossing!


EDIT: Dit stond eigenlijk al op de eerste pagina :oops:
Laatst gewijzigd door MRC101 op 16 nov 2006, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Pak je beter een Office abbo bij bvb Versatel of UPC (indien in Leuven). Is ook onbeperkt, je krijgt statische IP's en de snelheid is navenant. Verschil is echter dat de meegeleverde apparatuur ten volle ondersteund wordt door het ISP. De prijs is zelfs minder als 151€ per maand.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”