Telenet digitale tv...

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoi,

(deze post is eerder een opsomming van problemen die we gehad hebben om deze nutteloze service actief te krijgen... tof was anders)

Begin september kwam mijn vader tot het brilliante idee om Telenet DigiTV te nemen. No idea why, de toegevoegde waarde is voor mij 0.

Soit, achter een digibox gereden, in de winkel (Eurocenter) hebben ze wat zitten tokkelen op een of andere activatiewebsite. Ik kon daarna (volgens hun) gewoon naar huis gaan, toestel aansluiten en half uurtje later zou alles moeten werken.

Niet dus.

Gewacht tot de volgende dag (wie weet, misschien trage verwerking in het weekeinde?), toch maar eens gebeld naar het nummer dat op de verpakking stond van de Digibox.
"Neen meneer, uw Digibox is niet aangemeld in ons systeem". Klantnummer, digiboxnummer, smartcardnummer doorgegeven. Blijkbaar konden ze daar niet activeren voor een of andere reden, maandag terugbellen naar een ander nummer (ben het nu vergeten).

Maandag teruggebeld, bleken ze nog een ander probleem te hebben en moest er een case geopend worden bij de backoffice om dit op te lossen. Maandagavond: nog niks.

Dinsdag - wonder boven wonder, het werkt! Wel niks te merken van de 2 weken free trial die je krijgt. Nogmaals gebeld, "Ja meneer, nee meneer", 't zelfde verhaal terug, weer naar de backoffice. Totop heden niks gezien van de free trial, hoewel ik ze achter hun vodden blijf zitten hierover.

Onlangs kwam dan de technieker om de modem te installeren die bij het interactieve stuk hoort, met 2 powerline adapters. Niks aan te merken op de technieker, maar - wat had ik gedacht - alweer problemen bij de aanmelding van de modem: systeem wilt het MAC adres niet aannemen. Technieker mailed naar telenet, zij gaan het bekijken.
Uurtje later: nog niks. Technieker belt terug, uiteindelijk na 1,5h is de modem online en werkt het ding.

Uitleg volgens de technieker: er stond een spatie achter het MAC adres van de digibox in hun systeem, waardoor het ding niet wou linken met de modem...

Nu hebben we ondertussen Interactieve Digitale TV - jochei. Ik snap nog steeds niet wat de toegevoegde waarde zou moeten zijn, maar jah..

Ik hoop dat het niet bij iedereen zo'n merde is om dit ding actief te krijgen.

Jan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

devilkin schreef:met 2 powerline adapters.

Mmm... ik dacht dat ze die rotzooi niet meer installeerden :?

Blijkbaar nog wel dus...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Mmm... ik dacht dat ze die rotzooi niet meer installeerden :?

Blijkbaar nog wel dus...

Die dingen worden nog dagelijks geïnstalleerd ... voornamelijk bij digibox installaties, maar ook voor gewone internetinstallaties.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”