Dreambox DM 7025S - Twin tuner HD 320gb

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Ik heb vorige week een dreambox DM7025s gekocht, een twin tuner met een hardschijf van 320Gb (Seagate) en dit alles aangesloten op een schotel van 1 meter met een twin monoblok LNB voor Astra & Hotbird ontvangst.

Heb er image Gemini 2 (1.8) erop geflashed en deze werkt perfect. Heb ook andere geprobeerd (Colloseum) maar vond deze te beperkt. Zijn er nog andere image die goed werken met DM7025?

Ik heb gemerkt dat sommige dreambox een mooie webinterface hebben met veel mogelijkheden, waarbij je je dreambox op afstand kunt beheren. Iemand enige ervaring hiermee? Is dat ook mogelijk voor mijn dreambox

Ik had ook graag willen weten hoeveel kanalen je tegelijk kunt opnemen en bekijken? Kun je bijvoorbeeld 3 films opnemen en tegelijk een 4de bekijken op een andere kanaal?

Welke is het beste manier om een dualboot image te installeren, ik heb flashwizard 6.3 geprobeerd maar deze ondersteund blijk de DM7025 niet. Via telnet wil ik het niet proberen omdat deze te omslachtig is...

Is er iemand in deze forum die hier ook een dreambox heeft (mss dezelfde?), gewoon kwestie om informatie/ervaringen te delen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kan niet direct je vragen beantwoorden maar wat heeft je setup gekost?
En kan je dan op 2 tv's kijken? Heb je dan 2 remotes voor de dreambox? Die moeten dan in dezelfde kamer liggen als de dreambox (infrarood gaat niet door beton zeker?)
Please help, looking for a way to get rich and fast
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

k heb vorige week een dreambox DM7025s gekocht, een twin tuner met een hardschijf van 320Gb (Seagate) en dit alles aangesloten op een schotel van 1 meter met een twin monoblok LNB voor Astra & Hotbird ontvangst.
Proficiat met je aankoop. Vergeet ook 28.2 oost niet als je interesse hebt voor BBC,ITV,Film4
Ik heb gemerkt dat sommige dreambox een mooie webinterface hebben met veel mogelijkheden, waarbij je je dreambox op afstand kunt beheren. Iemand enige ervaring hiermee? Is dat ook mogelijk voor mijn dreambox
Voorlopig is er nog geen webinterface voor de 7025. Wanneer die er wel zal zijn hangt af van dream-multimedia en de image bouwers.
Welke is het beste manier om een dualboot image te installeren, ik heb flashwizard 6.3 geprobeerd maar deze ondersteund blijk de DM7025 niet. Via telnet wil ik het niet proberen omdat deze te omslachtig is...
Voorlopig is ook flashwizard nog niet voor de 7025. Je zal moeten wachten.
Is er iemand in deze forum die hier ook een dreambox heeft (mss dezelfde?), gewoon kwestie om informatie/ervaringen te delen.
Ikzelf heb een 7020. Van Prodata weet ik dat hij ook een 7025 heeft dus ik denk dat hij je eventueel het beste kan voorthelpen.
Vergeet ook http://www.sat4all.comniet. Dit is een zeer informatieve site. Alleen zijn ze wel heel streng met het volgen van de boardregels. Dit doen ze voor een groot deel om te blijven bestaan.

Mvg,
Alfadude
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:
Provider

Ja ikzelf heb een DM7025

Super beest vind ik.
Ik gebruik Gemini 1.8
Ben ik wel tevreden van. Voorheen coloseum omdat deze enkel de EPG aan kon, middels kan gemini dit ook dus geen nood meer.

Mocht je vragen hebbe ...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Wat kost jouw opstelling, Radix?
Radix
Plus Member
Plus Member
Provider

Svekke schreef:Wat kost jouw opstelling, Radix?
Dreambox 7025S Twintuner: 550euro
Twin Monoblok LNB: 60euro
HD Seagate 320gb: 90euro
Schotel, Kabels, voet, stenen: 100euro
rapweg
Plus Member
Plus Member
Provider

Radix schreef:
Svekke schreef:Wat kost jouw opstelling, Radix?
Dreambox 7025S Twintuner: 550euro
Twin Monoblok LNB: 60euro
HD Seagate 320gb: 90euro
Schotel, Kabels, voet, stenen: 100euro
Deze is natuurlijk wel het topmodel, een dreambox heb je al vanaf 200 euro (DM500) heeft wel maar één tuner maar deze kan ook gebruikt worden om op te nemen (over netwerk dan).
Radix
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ga binnen enkele maanden overschakelen naar TV Vlaanderen want bij Telenet krijg je weinig aanbod voor hetgeen je betaald.

Met een dreambox heb ik de mogelijkheid om dan alles op te nemen op de HD. Geen investering nodig voor een aparte HD recoder. Met de dreambox heb dan je ook veel meer mogelijkheden nl netwerk, internet, mp3, fotos, sharen, enz... alles wat je niet kunt met standalone recorders. Dit is een all-in-one toestel.

Uiteraard met een twintuner ben je ook niet beperkt tot het opnemen van één kanaal. Hiermee kan ik meer dan 5 opnamens tegelijk doen (voetbal, series, films, enz) en terwijl kijken naar een andere kanaal zonder moeite.

Tis een éénmalig dure investering, maar zeker de moeite waard. Al jaren heb ik 150euro/jaar betaald aan Telenet, hetgeen ik beter kon investeren in een degelijke installatie met een véél groter aanbod.
Radix
Plus Member
Plus Member
Provider

Weet er iemand hoe de softcam.key werkt (in de map keys), is het case sensitive? welke emu heb je daarvoor nodig?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:
Provider

Radix schreef:Weet er iemand hoe de softcam.key werkt (in de map keys), is het case sensitive? welke emu heb je daarvoor nodig?
vertel even wat je wenst te doen....
Radix
Plus Member
Plus Member
Provider

extra kanalen bekijken...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”