Verbinding valt om de zoveel minuten weg
Geplaatst: 09 okt 2006, 22:32
Hoi
Ik heb ADSL sinds dat skynet er mee begonnen is.
Dus met een toen Net Runner Go Pakketje (nu ADSL GO) was ik zeer tevreden met mijn 1mb/s lijn.
Mettertijd zijn ze beginnen versnellen naar 1,1mb/s->2,2mb/s , waaronder ik zeer veel connectie onderbrekingen kreeg. Daarvoor had ik toen gebeld naar Belgacom en hebben zij mijn lijn op 1mbps teruggezet zodat ik dit ni meer had. De reden zou zijn dat ik te ver van de centrale zou liggen.
Nu na jaren een 1mbps lijn vond ik het nu wel eens tijd om te kijken of ik niet de fullspeed lijn kon hebben zoals de gewone gebruiker heeft.
(Ondertussen ben ik naar ADSL PLUS overgeschakeld wegens verbruik en werkomstandigheden)
Dus heb ik hem onlangs (2 maand terug) naar 4,6mbps laten zetten.
Tevergeefs, weer dezelfde problemen. Dus ik weer gebeld en ze hebben de lijn getest en hem naar 3,3mbps gezet.
En jawel, dat liep vlot, geen verbindingsproblemen meer.
Maar helaas, sinds een paar dagen krijg ik deze problemen terug...
Mijn geduld begint langzaam een beetje op te geraken. Ik kan niet deftig surfen of eender wat. Ik heb het nodig voor mijn werk.
En af en toe heb ik bv een paar dagen niets van problemen, maar dan erachter weer van het zelfde, er zit precies geen regelmaat in.
Ik zit met een Belkin ADSL/Router in regio (050) dus
Ik denk ni echt dat het daaraan zou kunnen liggen.
Want volgens ik zie aan de router, valt enkel het LEDJE van mijn internetsignaal uit.
Daarom wou ik vragen of iemand gelijkaardige problemen had en wat eventueel de oplossing zou zijn, vooraleer ik van mijn foeter maak tegen de Belgacom mensen.
Of iemand mij kan helpen aub?
Ik heb ADSL sinds dat skynet er mee begonnen is.
Dus met een toen Net Runner Go Pakketje (nu ADSL GO) was ik zeer tevreden met mijn 1mb/s lijn.
Mettertijd zijn ze beginnen versnellen naar 1,1mb/s->2,2mb/s , waaronder ik zeer veel connectie onderbrekingen kreeg. Daarvoor had ik toen gebeld naar Belgacom en hebben zij mijn lijn op 1mbps teruggezet zodat ik dit ni meer had. De reden zou zijn dat ik te ver van de centrale zou liggen.
Nu na jaren een 1mbps lijn vond ik het nu wel eens tijd om te kijken of ik niet de fullspeed lijn kon hebben zoals de gewone gebruiker heeft.
(Ondertussen ben ik naar ADSL PLUS overgeschakeld wegens verbruik en werkomstandigheden)
Dus heb ik hem onlangs (2 maand terug) naar 4,6mbps laten zetten.
Tevergeefs, weer dezelfde problemen. Dus ik weer gebeld en ze hebben de lijn getest en hem naar 3,3mbps gezet.
En jawel, dat liep vlot, geen verbindingsproblemen meer.
Maar helaas, sinds een paar dagen krijg ik deze problemen terug...
Mijn geduld begint langzaam een beetje op te geraken. Ik kan niet deftig surfen of eender wat. Ik heb het nodig voor mijn werk.
En af en toe heb ik bv een paar dagen niets van problemen, maar dan erachter weer van het zelfde, er zit precies geen regelmaat in.
Ik zit met een Belkin ADSL/Router in regio (050) dus
Ik denk ni echt dat het daaraan zou kunnen liggen.
Want volgens ik zie aan de router, valt enkel het LEDJE van mijn internetsignaal uit.
Daarom wou ik vragen of iemand gelijkaardige problemen had en wat eventueel de oplossing zou zijn, vooraleer ik van mijn foeter maak tegen de Belgacom mensen.
Of iemand mij kan helpen aub?