Hoi
Ik heb ADSL sinds dat skynet er mee begonnen is.
Dus met een toen Net Runner Go Pakketje (nu ADSL GO) was ik zeer tevreden met mijn 1mb/s lijn.
Mettertijd zijn ze beginnen versnellen naar 1,1mb/s->2,2mb/s , waaronder ik zeer veel connectie onderbrekingen kreeg. Daarvoor had ik toen gebeld naar Belgacom en hebben zij mijn lijn op 1mbps teruggezet zodat ik dit ni meer had. De reden zou zijn dat ik te ver van de centrale zou liggen.
Nu na jaren een 1mbps lijn vond ik het nu wel eens tijd om te kijken of ik niet de fullspeed lijn kon hebben zoals de gewone gebruiker heeft.
(Ondertussen ben ik naar ADSL PLUS overgeschakeld wegens verbruik en werkomstandigheden)
Dus heb ik hem onlangs (2 maand terug) naar 4,6mbps laten zetten.
Tevergeefs, weer dezelfde problemen. Dus ik weer gebeld en ze hebben de lijn getest en hem naar 3,3mbps gezet.
En jawel, dat liep vlot, geen verbindingsproblemen meer.
Maar helaas, sinds een paar dagen krijg ik deze problemen terug...
Mijn geduld begint langzaam een beetje op te geraken. Ik kan niet deftig surfen of eender wat. Ik heb het nodig voor mijn werk.
En af en toe heb ik bv een paar dagen niets van problemen, maar dan erachter weer van het zelfde, er zit precies geen regelmaat in.
Ik zit met een Belkin ADSL/Router in regio (050) dus
Ik denk ni echt dat het daaraan zou kunnen liggen.
Want volgens ik zie aan de router, valt enkel het LEDJE van mijn internetsignaal uit.
Daarom wou ik vragen of iemand gelijkaardige problemen had en wat eventueel de oplossing zou zijn, vooraleer ik van mijn foeter maak tegen de Belgacom mensen.
Of iemand mij kan helpen aub?
Verbinding valt om de zoveel minuten weg
-
- Premium Member
Ik woon ook in zone 050, in ieder geval: ik 0.0 problemen. Maar hoe ver zit je van de centrale? en andere lijnwaarden?
ne km of 7 i think
-
- Premium Member
een km of 7? niet moeilijk dat een 4 mbit profiel dan niet lukt. Daarvoor blijf je best onder een km of 5 geloof ik. Net daarom stond in het verleden je lijn zo laag gesynct: anders vlieg je er constant af omdat de lijn instabiel wordt ahw.Stylent schreef:ne km of 7 i think
Stel eens je vraag aan ZeRoC zo kunt u ook per PM contact nemen.
Ondanks je ADSL Plus lijn zal dit niet helpen, daar je te ver van de centrale woont.
Waarschijnlijk kan ZeRoC je lijn even uitmeten. Probeer het dan op 1,1 of 2,2
Ondanks je ADSL Plus lijn zal dit niet helpen, daar je te ver van de centrale woont.
Waarschijnlijk kan ZeRoC je lijn even uitmeten. Probeer het dan op 1,1 of 2,2
ZeRoC schreef:het profiel 2,2mb bestaat idd nog niet lang.
Er zijn nu 4 mogelijkheden: 1,1 ; 2,2 ; 3,3 ; 4mb
Je kan nu gerust bellen naar helpdesk, is daar vandaag toch iemand tot 22u