Ik heb de speedtest op adslbox.be gedaan, maar hij herkende mijn provider niet, terwijl dat vroeger wel werd herkend.
Heb eens eventjes naar mijne hostname gekeken, en gezien dat het veranderd is t.o.v. vroeger.
Vroeger : 213.219.x.x.adslpower.by.edpnet.be
Nu : 213.219.x.x.adsl.dyn.edpnet.net
Uitschuiver of is dit permanent ?
Hostname veranderd ?
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Hello,
Dit heeft waarschijnlijk te maken met een nieuwe spamfilter die door Skynet in gebruik is genomen, hiervoor moeten de hostmasks veranderd worden dat het duidelijk is wat dynamische en wat fixed IP's zijn.
Misschien reactie van de mensen van EDPnet zelf hierop, maar ik denk dat mijn vermoeden klopt.
Mvg,
Dit heeft waarschijnlijk te maken met een nieuwe spamfilter die door Skynet in gebruik is genomen, hiervoor moeten de hostmasks veranderd worden dat het duidelijk is wat dynamische en wat fixed IP's zijn.
Misschien reactie van de mensen van EDPnet zelf hierop, maar ik denk dat mijn vermoeden klopt.
Mvg,
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik denk da'k toch nog eens in de detectierules moet gaan snuffelen voor deze versie van de speedtest, want er vallen er precies als maar meer uit de boot ...
Tenzij Nukem mij voor is
Tenzij Nukem mij voor is
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
The_One schreef:Hello,
Mvg,
Dat klopt.
internet, fiber & telephony
- GeertAki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Die ip-range kan kloppen.
De speedtest herkent edpnet nog steeds niet, terwijl www.myip.nl er geen last van heeft:
Alleen de browser detection is niet volledig correct. Dat had Firefox moeten zijn...
De speedtest herkent edpnet nog steeds niet, terwijl www.myip.nl er geen last van heeft:
Uw gegevens zoals zichtbaar op internet , handig bij storingen en informatief voor een helpdesk .::.
IP Address: 213.219.140.52
Resolved: 213.219.140.52.adsl.dyn.edpnet.net
ISP: edpnet
Server Port: 80
Internet Port: 1330
Browser: Netscape 6
Resolution: 1680x1050
Color Resolution: 32 Bit
Time: 09/24/2006 14:57:04
OS Language: English
Alleen de browser detection is niet volledig correct. Dat had Firefox moeten zijn...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
GeertAki schreef:Die ip-range kan kloppen.
Oh ja, da's een referentie:
, en dat voor Belgacom.ISP: 2
Enfin, EDPnet net snel naar gekeken (al moet ik zeggen dat ik flink in de wind ben van de sjampagne -- dus geen garantie op correctheid) en de speedtest zou nu EDPnet op z'n minst terug moeten herkennen. De foutief genegeerde waarden in de database corrigeer ik later wel. (als hij niet herkent negeert ie ze voor data-collection).
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
ANARCHY92 schreef:dupondje schreef:En weet er soms niemand welke IP ranges EDPNet heeft ?
213.219.128.0 - 213.219.191.255
Dit zijn ze volgens mij
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... to_live.29
internet, fiber & telephony