Chello Extreme of Belgacom Go

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
LATO
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006, 16:30

Hello,

Vorig jaar heb ik Belgacom ADSL Go gehad op mijn studio in Leuven. Nu zit er een folder van Chello in de bus bij mijn KotTV abbo. Het ziet er wel erg aantrekkelijk uit.

Buiten het gewone surfen gebruik ik mijn internetverbing voor te downloaden via ftp. De email, website ruimte en uploadsnelheid zijn minder belangrijk.

NU:
Belgacom ADSL Go

Prijs: € 46.45/maand (Discovery Line van € 6.5/maand inbegrepen)
D/U: 4Mbps/256kbps (heb een max van 417kb/s)
Limiet: 10 GB

DIT JAAR?:
Chello Extreme

Prijs: voor het eerste jaar € 39.95/maand + basisinstallatie
D/U: 20Mbps/1Mbps
Limiet: Onbeperkt

1) Is Chello betrouwbaar? Zijn de snelheden stabiel enz? Is er dus iets nadelig aan tov Belgacom?

2) Ik heb nog nooit kabel internet gehad, heb wel tv aansluiting (ook bij UPC) dus dat zal wel genoeg zijn? Is die 40€ per maand vast of moet ik nog iets extra betalen zoals er bij adsl een telefoonlijn nodig is?

3) Nu heb ik 1 coax uitgang in de muur voor tv, splitsen ze die dan of hoe gebeurd dat?

4) Is het moeilijk om van Belgacom abbo af te geraken? Ik heb het nu een jaar gehad maar weet niet wat ik heb afgesproken toen ik het heb laten aansluiten.

Bedankt,
LATO
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

waarom twijfel je in hemelsnaam =)
als je chello kan nemen moet je dat direct doen en jezelf gelukkig prijzen
LATO
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006, 16:30

ik had er voor vandaag nog nooit van gehoord en het leek 2 good 2 be true, dus check ik hier maar ff ;) Kan jij misschien mijn 4 vraagjes beantwoorden?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

LATO schreef:1) Is Chello betrouwbaar? Zijn de snelheden stabiel enz? Is er dus iets nadelig aan tov Belgacom?

2) Ik heb nog nooit kabel internet gehad, heb wel tv aansluiting (ook bij UPC) dus dat zal wel genoeg zijn? Is die 40€ per maand vast of moet ik nog iets extra betalen zoals er bij adsl een telefoonlijn nodig is?

3) Nu heb ik 1 coax uitgang in de muur voor tv, splitsen ze die dan of hoe gebeurd dat?

4) Is het moeilijk om van Belgacom abbo af te geraken? Ik heb het nu een jaar gehad maar weet niet wat ik heb afgesproken toen ik het heb laten aansluiten.

Bedankt,
LATO


1) Heb zelf nu al sinds begin juli Chello en dit is echt wel betrouwbaar.
2) Voor internet betaal je enkel die € 40 ( of 59.95 na een jaar ;) ) en natuurlijk uw jaarlijkse kost voor kabeltv ( maar als je die opzegt kan je gerust internet behouden ).
3) Ze plaatsen een versterker waar de drop binnenkomt ( 9/10 staat die der al ). Er wordt een modem geplaatst van waaruit een UTP kabel naar je pc gaat.
4) Geen id ;) ( maar ben zelf wel héél eenvoudig van Telenet afgeraakt )
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

die 4e vraag kan ik beantwoorden: mailen, bellen en aangetekend schrijven sturen (doe voor de zekerheid maar alledrie :))
je zal nog 1 maand moeten bijbetalen maar that's it

met de rest geen ervaring
LATO
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006, 16:30

ditCh schreef:3) Ze plaatsen een versterker waar de drop binnenkomt ( 9/10 staat die der al ). Er wordt een modem geplaatst van waaruit een UTP kabel naar je pc gaat.


Dus 9/10 hoeft er geen technieker langs te komen en krijg je gewoon een modem van hen die je zelf in de muur+pc steekt? Maar is het dan de bedoeling dat je een vrije 'coax-uitgang' in je muur hebt? Wat als de enige uitgang al door tv wordt gebruikt? Domino ofzo?


Btw van belgacom ben ik sinds vandaag al verlost :-)
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

dan moet de splitter aan die ene uitgang komen, dus idd noem het een dominostekker als je wil
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Xi schreef:dan moet de splitter aan die ene uitgang komen, dus idd noem het een dominostekker als je wil


Neen geen domino stekker :)

Waar je TV kabel toekomt in de living bv kan je deze niet op aansluiten, bij mij is het zo dat in de kelder er een versterker staat met 4 coax aansluitingen voor TV en 2 voor data, op die data poort(en) kan je de modem aansluiten.

Je kan inderdaad een doe het zelf installatie doen :)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”