telenet naar edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

ik heb alleen internet van telenet geen gewone telefoon ook niet van belgacom maar de kabel ligt wel van belgacom :p dus kan gewoon die Optie Discovery Line nemen normaal is 6.50€/maand en dan gewoon edpnet dyn 30€/maand dan kost mijn internet ongeveer 36.50€ de maand zonder extra limiet maar 40gig extra is dan 10€ extra kom ik nog goedkoper uit als telenet express net turbo met 30 gig limiet en kost mij 60€/maand

maar wat bedoelen ze voor splitter??wa houd dit in??
ik haal mij een router met draadloos voor adsl gewoon kost niet zo veel :p
maar moet dit een splitter?? want da kost nog eens 20€ ofzo voro die all in gedoe :p
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Een splitter is een klein apparaatje dat op de telefoonlijn geplugd wordt en zeer belangrijk is voor een correcte installatie een ADSL-verbinding en om eventuele technische problemen te vermijden. Zo een spliter heeft 2 uitgangen, eentje voor adsl modem en eentje voor een telefoontoestel
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

hollebollegijs schreef:Een splitter is een klein apparaatje dat op de telefoonlijn geplugd wordt en zeer belangrijk is voor een correcte installatie een ADSL-verbinding en om eventuele technische problemen te vermijden. Zo een spliter heeft 2 uitgangen, eentje voor adsl modem en eentje voor een telefoontoestel


Optie Discovery Line dit is toch gewoon bij belgacom een aansluiting bij hun hé voor gewoon op internet en is da per minuut betalen?? of gewoon constant online voor 6,50€??of is da die 0.15€ /min?? alé ik wil dit gewoon zeker weten want ben da beu 60€/maand betalen voor internet
moet gewoon weten wat de kosten zijn bij belgacom voor gewoon lijn zonder telefoon alleen voor internet moeten geen gewone telefoon hebben hebben allemaal gsm
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Een splitter is inderdaad nodig, maar dat ding hoeft geen 20 EUR te kosten !!!
Zie bv. hier: http://www.loveno.be/product/9992 verpatsen ze je d'er al eentje voor maar een luttele 6 EUR.
Met wat zoeken kan het misschien nog goedkoper ...

En je kan ook bellen op die Discovery Line (tarieven zie de Belgacom site hier: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_discoveryline&detailPage=hbs_discoveryline_price), maar als je dat niet doet en de lijn alleen voor ADSL gebruikt, dan betaal je buiten dat abo-geld (6.50€/maand) niks extra (anders worden je belkosten hier ook nog bijgeteld natuurlijk) ...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Of zie hier: http://www.niko.be/main/fs_module.asp?reference=2-1&country=1&lang=NL (linksonder)
Als je niet zo een extra uitsteeksel wil aan je muur, hier is dat ook zo anders stond 1 kast te ver van de muur ;)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Ik weet niet of je van plan bent om een telefoon aan te sluiten, maar als je geen telefoon aansluit is er geen enkele reden om een splitter te gebruiken.
een splitter haalt enkel maar het ADSL signaal weg naar de telefoonuitgang toe. uit de adsl uitgang komt gewoon het originele signaal. (Splitters zorgen er dus eigenlijk alleen voor dat je geen geruis hoort door je telefoontoestellen, afkomstig van het adsl-signaal)
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

ja ik wil gewoon die lijn voor internet hier hebben wij allemaal gsm en gewone telefoon werd nooit gebruikt toen zijn we maar naar telenet omgeschakelt :p ma telenet is vies duur en voro die paar gig da ge kunt leeche erbij :p beter edpnet nemen :p kost minder en meer leeche :p altijd beter
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

AnD schreef:Of zie hier: http://www.niko.be/main/fs_module.asp?reference=2-1&country=1&lang=NL (linksonder)
Als je niet zo een extra uitsteeksel wil aan je muur, hier is dat ook zo anders stond 1 kast te ver van de muur ;)


Praktische schakelaar. Wat kost zo'n ding eigenlijk?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Salomon13 schreef:
AnD schreef:Of zie hier: http://www.niko.be/main/fs_module.asp?reference=2-1&country=1&lang=NL (linksonder)
Als je niet zo een extra uitsteeksel wil aan je muur, hier is dat ook zo anders stond 1 kast te ver van de muur ;)


Praktische schakelaar. Wat kost zo'n ding eigenlijk?

Ik denk dat die rond de 10 euro kosten in een doe-het-zelf winkel, ik heb die 5,5 euro betaald.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”