Euphony - Hoe lang moet je wachten

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

Hallo iedereen

Ik heb een vraagje van mensen die zijn overgeschakeld zijn naar euphony:


Ik heb 30 augustus bij Euphony een contract getekend en nu is het reeds 13 dagen later en ik heb nog steeds geen installatie kit gekregen. Op de helpdesk kunnen ze me nog niet helpen want ik heb geen klantennummer :s.

Nu is mijn vraag: hoelang heeft het bij jullie geduurd vooraleer je je hardware ontvangt van euphony?

Ik vind 13 dagen (and counting) toch wat aan de lange kant! Als ik het contract nog kon opzeggen zou ik deze avond Belgacom ADSL gaan halen in de winkel!
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Wettelijk gezien kan je dit nog steeds, echter u moet weten dat dit net de reden is hoe BGC werkt, de concurrerende ISP's hebben langere oplevertijden omwille van het feit dat zij BGC nodig hebben om het DSL signaal te voorzien. BGC zelf kan dit natuurlijk sneller, afhankelijk van de druk die ze zelf hebben (ik zou zeggen, kijk eens rond op het forum en je zal zien dat zelfs BGC met serieuze vertragingen heeft gezeten).

Geduld is een schone zaak.

Mvg,
Afbeelding
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

ik blijf het toch jammer vinden dat telenet zelf niet genoeg binnenhuis dual shielded kabel bij had en dat ik die *zelf* zou moeten installeren. Ik zou er niks op tegen gehad hebben hiervoor te betalen.

Ik vind toch dat de meeste ISP iets van telenet kunnen leren als het gaat om installatie en klantvriendelijkheid (buiten dat ze weigerden 15 meter dubbel shielded kabel te leggen in huis).

bijvoorbeeld: als je bij telenet klant wil worden krijg je voor de technieker langs komt regelmatig berichten op je telefoon wanneer je afspraak plaats vind later wordt.
Na de succesvolle of verkeerd gelopen installatie krijg je een brief in de bus etc etc

ik vind de manier van werken veel beter dan bij euphony waar ik bijna moest gaan smeken om klant te worden en nu laten ze me weeral eindeloos wachten (smeken => op de website vraag voor info kwam geen reply. Ik heb zelf telefonisch contact moeten zoeken en dan nog eens een telefoontje moeten plegen met een euphony consultant om dan na 2 weken een afspraak met deze vriendelijke meneer te hebben)

Neen ik vind toch wel dat de dienstverlening sneller kan. Ik zou zeggen max. 10 dagen om internet te fixen. Nu kan het al snel oplopen tot meer dan een maand en dat vind ik schandalig.

Nu is het maar te hopen dat het asap in orde komt ik heb er echt genoeg van...........
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Timaar,

ik werk zelf bij Euphony. Ik maak een 8-tal klanten per maand. Ik doe ook zelf de installatie bij al deze mensen. Ik vraag hun altijd mij te bellen wanneer ze hun brief krijgen met de vermoedelijke installatie-datum. Strikt genomen duurt het 6 tot 42 dagen dat belgacom de tijd heeft nadat de aanvraag is binnengegaan om deze te activeren. De laatste 5 klanten die ik geactiveerd heb hadden een gemiddelde wachttijd van 12 dagen tussen binnenbrengen van het contract en activatie. Bel anders eens naar de consultant die je contract geactiveerd heeft om te vragen wanneer hij het heeft binnengegeven en vraag ook eens naar je klantnnummer. Voor meer specifieke vragen mag je me ook altijd iets sturen via PM.
Ik heb vernomen van een belgacom-verkoper dat hijzelf voor zijn eigen belgacom-adsl-klanten de laatste tijd zelf meer dan een maand moest wachten. Dus blijkbaar zitten ze inderdaad wel met serieuze vertragingen daar. En aangezien Euphony gebruik maakt van dat netwerk kunnen die vertragingen daar dus ook optreden.

Steven
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

Ja heb me er ondertussen bij neergelegd bij de ADSL situatie in dit land ... Als ik terug verhuis neem ik toch terug telenet hoor.
Maar voorlopig hoor je me niet meer klagen ik heb die promotie van euphony gekregen 12 maanden lang voor 19,99 ipv 29,99.
Nu nog hopen dat ik zo snel mogelijk kan betalen en dus ook thuis kan internetten (ben het wat beu aan het worden familie en vrienden constant lastig te vallen :p).
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

Euphony geïnstalleerd gisteren en geen problemen.

snelheden die ik gisteren gemeten heb met speedtest van zdnet zijn

380KB/s download en
24KB/s upload.

(ik zit wel redelijk ver van de centrale ik denk dat ze gezegd heben 3-5 kilometer)


Dit is voor mij voldoende al zou ik graag wat meer upload willen maar dat kan precies niet in dit landje als je kijkt naar de aanbieders.


Heb gisteren wel een n00b fout gemaakt met het installeren: Ik heb de adsl-splitter (stopcontact) op mijn telefoon-splitter gezet. en het moet andersom (adsl-splitter tss muur en telefoon-splitter). Anders kan je niet bellen en internetten tegelijk.
N00b fout maar het waren mijn eerste stapjes in ADSL technologie :p.

Ik kan iedereen euphony ADSL aanraden als je niet vies bent om er even op te wachten.
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

Bizar dat andere alternatieve isp sneller je van dienst zijn dan deze in dit verhaal....

Deze isp heeft ook zijn verantwoordelijkheid.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

6 maand na datum ... hier gaat de TS nog veel aan hebben!
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:47

Mr.T schreef:6 maand na datum ... hier gaat de TS nog veel aan hebben!


Zeg liever iets over het onderwerp dan te kiezen voor persoonlijke aanval....
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Na maaaanden :twisted: wachten op de 4mb van tele2, heb ik opgezegd. Euphony binnengehaald EN gekregen 3 dagen voor de vooropgestelde datum. Ik ben er nu 3 maanden bij (eerste jaar 4mb voor 19.99€/maand) en nog GEEN enkel probleem gehad...Dit in tegensteling met mijn vorige provider...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Soms gaat het al sneller dan anders. Vorige week donderdag een contract op kantoor binnengedaan en vandaag na een week is de ADSL al actief.
Gewoonlijk duurt het toch minstens 10 dagen nadat ik de papieren heb binnengedaan.
Veel heeft ook te maken met hoe snel belgacom bereid is alles te verwerken en datum door te geven.

Steven
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

ongeveer een jaar na datum kom ik nog eens op userbase en deze post staat er nog steeds. Wel grappig.

Maar ik ben ondertussen verhuisd en ik kon het abbonement niet even bevriezen (we verhuizen binnen 3 maanden naar nieuwe woonst), Maar ja dat stond in het contract gestipuleerd dus daar kan je niet over klagen. Het is te hopen dat de switch naar een ander huis en telefoonnummer me niet al te veel zorgen gaat geven.

voor latency en snelheden ben ik tevreden met euphony. Ik denk zelfs dat je servers kan draaien (wat niet evident is bij telenet).
Timaar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006, 11:39

Ok nog even update:

Wij zij dus verhuisd nu en wonen nu tijdelijk bij de schoonouders in (totdat nwe woonst af is).

Nu ik had een contract voor 2 jaar dus geen probleem ik blijf betalen want we hebben een contract. Nu in Augustus stuurt onze brave Euphony een bericht:

Beste,
zever ... zever ... zever.
Tot onze spijt hebben we gemerkt dat de telefoonlijn waarop wij onze dienst verlenen is afgesloten (ja nogal logisch ik woon daar niet meer). Hierdoor zijn we genoodzaakt eenzijdig het contract op te zeggen. (Ik blij want niet meer betalen voor iets ik niet gebruik)

Dan een maand later opnieuw bericht maar dan om te betalen:
Gelieve deze opzegvergoeding te betalen blablabla. (ongeveer 250 euro)

Ik vond dit wel straf zij zeggen het eenzijdig op en ik moet betalen.



Dus het eerste wat ik deed was eens bellen maar die oude madam aan de telefoon had volgens mij evenveel verstand van internetverbinding als ik van de nieuwste flair. Daar dus niks nuttig te weten gekomen.

Dan heb ik eerst betaald (heb al aantal keer gelezen dat je best eerst betaald vooraleer verdere stappen te ondernemen zo kunnen ze geen kosten aanrekenen voor te laat te betalen)

Daarna hebben we een aangetekend schrijven gericht aan euphony met de vraag waarom wij een opzegvergoeding moeten betalen wanneer er duidelijk staat dat zij eenzijdig opzeggen.

Hierop kregen we een standaard antwoord van gelieve te betalen blablabla... Maar we hadden al betaald dus deze vriendelijke manager had de zaak nog niet eens gelezen ....


Nu heb ik het opgegeven maar ik vind het wel straf. Ik ben wel van plan om een laster campagne te starten tegen euphony want dat is de enige mogelijkheid klanten hebben tegen bedrijven. voor 250 euro kan je er niet mee naar het gerecht gaan.

De clue is dan nog wel dat ik gerust wou betalen voor de periode dat ik geen internet nodig had en wanneer ik in het nieuwe huis zit een met euphony wou doorgaan.... Maar dat ging precies niet. (ik ben dus niet van slechte wil)




jonge gezinnen + andere mensen GA NIET BIJ EUPHONY ALS JE MINDER DAN 2 JAAR DENKT ERGENS TE WONEN. (wij wisten ook niet dat we gingen verhuizen na 1 jaar maar ik zou het nooit nemen als je in een huurhuis zit)!

my 2 cents
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Beste Timaar,

Zoek via google naar "ombudsman telecom". Geef die een mail met je probleem...heb er ZEER positieve ervaringen mee. Deze onpartijdige instantie helpt je zeker en vast indien je gelijk hebt.
Veel geluk.
Pol
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

polle schreef:Beste Timaar,

Zoek via google naar "ombudsman telecom". Geef die een mail met je probleem...heb er ZEER positieve ervaringen mee. Deze onpartijdige instantie helpt je zeker en vast indien je gelijk hebt.
Veel geluk.
Pol


Zeker doen Timaar! Ik heb er vorig jaar ook gebruik van gemaakt en alles is tot in de puntjes opgelost geworden! "Niet afgeven" zou ik zeggen.
De aanhouder wint! :wink:

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-41-.html
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”