configuratie FTP

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

zit wat in de knoei met het configureren van een Fujitsu/Siemens storagebird lan.
deze HD hangt via UTP in mijn lan
via het lan werkt dit perfect
vanop het internet is deze alleen te benaderen door Telenetters (zoals mezelf)
iemand met een andere provider geraakt er niet op en krijgt onderstaande foutmelding
in mijn router D-link DI-624 heb ik bij virtuele server poort 21 gelinkt met het interne IP-adres van de HD (anders werkt het zelfs met Telenetters vanzelfsprekend ook niet)
bij wijze van test het lan-ip van de HD eens in DMZ gezet maar ook geen resultaat
heb dan in het configuratiemenu van de HD ipv. van de standaard poort voor FTP (21) eens ingesteld op poort 2000 en dan geprobeerd met IP-adres gevolgd door :2000 maar dit geeft dezelfde foutcode (uiteraard in de router de virtuele server gewijzigd van poort 21 naar 2000)

iemand een idee ??
dank bij voorbaat
Bijlagen
foutmelding.JPG
(20.84 KiB) 1374 keer gedownload
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Telenet blokkeert poort 21 van buiten hun eigen netwerk, en dit al heel lang zelfs. Zet de poort eens op 2121 bijvoorbeeld, en dan zal het wel gaan.

Dus in je D-link, external port 2121, internal port 21.

GRtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

hallo X-2datop,

heb het juist uitgeprobeerd
jammer maar helaas,dit werkt ook niet
krijg dezelfde foutmelding
eigenlijk had ik het zelf toch al geprobeerd met een andere poort ,wel 2000 ipv. 2121
ik dacht dat bij Telenet alle poorten onder de 1024 gesloten waren voor inkomend verkeer vandaar dat ik 2000 had genomen
ik heb het nu wel geprobeerd met extern 2121 en intern 21 zoals je had voorgesteld

toch bedankt voor uw reactie
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Probeer eens :

telnet "host" 2121


Deze laat meestal zien als er een ftp service op die poort draait

Je kan ook eens nmap'n om te zien als nergens een firewall deze blokkeert.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

krijg dan als boodschap :

220 network HDD FTP server ready



crapiecorn schreef:
Je kan ook eens nmap'n om te zien als nergens een firewall deze blokkeert.


eh, da ken ik ni "nmap'n"
Zonealarm heb ik uitgeschakeld op deze "test-pc" waarmee ik verbind via Skynet
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

lukt het niet om in te loggen of lukt dat wel maar kan hij geen directory lijst weergeven?
Please help, looking for a way to get rich and fast
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

krijg wel degelijk het inlogscherm waar je username en wachtwoord moet inbrengen
daarna krijg ik het scherm van in mijn eerste post
ik gebruik dezelfde username en wachtwoord voor de verbinding via Telenet en voor de Skynet-verbinding (of andere provider)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

pwr schreef:krijg dan als boodschap :

220 network HDD FTP server ready





Dus deze boodschap krijg je buiten je intern netwerk ? Dan zie ik niet echt een reden waarom deze niet zou werken

Met nmap kan je bv je remote host scannen voor open poorten

http://www.linux-sec.net/Audit/nmap.test.gwif.html
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

inderdaad, ik begrijp ook niet waarom het niet werkt buiten het "Telenet-netwerk"
Bijlagen
telnet.JPG
(15.97 KiB) 1321 keer gedownload
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ftp gebruikt 2 connecties. 1 voor de commando's en 1 voor data door te sturen. Onder data wordt ook dir listing doorgestuurd. blijkbaar krijg je de dir listing niet door.

Kijk naar de instellingen van de ftp server om te zien op welke poort hij luistert voor de data connectie (meestal command port + 1). Als dit toch vast staat op 22 dan is het mogelijk door telenet geblokkeerd. Kijk ook aan de kant van de ftp client of daar niks geblokkeerd wordt door firewall.

PS: beetje stom dat je enkel het laatste ip deel verborgen hebt. Dat brengt het aantal mogelijkheden nog altijd maar op 254 wat snel gescanned is en het lange witte blokje duid ook nog eens op een getal dat bestaat uit 3 cijfers! :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

BungaMan schreef:ftp gebruikt 2 connecties. 1 voor de commando's en 1 voor data door te sturen. Onder data wordt ook dir listing doorgestuurd. blijkbaar krijg je de dir listing niet door.

Kijk naar de instellingen van de ftp server om te zien op welke poort hij luistert voor de data connectie (meestal command port + 1). Als dit toch vast staat op 22 dan is het mogelijk door telenet geblokkeerd. Kijk ook aan de kant van de ftp client of daar niks geblokkeerd wordt door firewall.

PS: beetje stom dat je enkel het laatste ip deel verborgen hebt. Dat brengt het aantal mogelijkheden nog altijd maar op 254 wat snel gescanned is en het lange witte blokje duid ook nog eens op een getal dat bestaat uit 3 cijfers! :)


Volgens mij is het poort 21 en 20 (dus -1 ipv plus een )
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is inderdaad poort 21 (command) en 20 (data). Poort 22 is voor SFTP (secure FTP). Dus alternatief is PASV ondersteunen en poorten boven 1024 gebruiken.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

instellingen van de ftp-server ??
veel kan daar niet ingesteld worden
ik had wel al getest met poort 2000 in geven in het configuratiemenu van de FTP-server en de virtuele server in de router te linken aan die poort met het interne IP van de HD > dit werkte niet,zelfde probleem ; wel een inlogscherm maar geen mappen te zien en dan de foutboodschap van mijn eerste post

probleem firewall kant ftp-client ?? > bij de Telenet-verbinding werkt het wel.
om te testen gebruilk ik dezelfde pc achtereenvolgens met een Telenet-verbinding en een Skynet-verbinding.
ik heb eerlijk gezegd al geprobeerd met Zonealarm uit te schakelen maar dat helpt ook niet.

PASV ondersteunen ?? hoe dit in de praktijk brengen ???

@BungaMan > heb ondertussen een ander IP :wink:
Bijlagen
ftp.JPG
(46.48 KiB) 51 keer gedownload
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Ik heb hier enkele weken geleden ook een bericht geplaatst omdat ik de ftp van buitenaf niet aan de praat kreeg.

Had dit al vele malen ingesteld ( is infeite niet moeilijk ) en ik was zeker dat alles correct was ingesteld maar het was maar niet aan de praat te krijgen.

Na vele uren proberen, ook met verschillende ftp servers.

Heb ik gewoon een andere router genomen, had nog eentje liggen. Deze ingesteld en alles werkte op 3 minuten.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

welk merk van router had je?? toevallig een D-link zoals de mijne ????

en welk merk heb je nu
welke instellingen heb je in de router gedaan ?

ik weet niet welke provider je hebt maar had je dan ook het probleem dat je er niet op geraakte van bij een andere provider maar wel van je eigen provider ??
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

De "beslising" om PASV te gebruiken gebeurt aan de client kant. Uit jouw screendump kan ik alleen maar afleiden dat er niet veel in te stellen is maar misschien ondersteunt hij toch PASV. Op een beetje FTP server kan je wel aangeven of je PASV wil activeren en welke poorten je wil gebruiken. Dus gewoon een FTP client gebruiken (bvb. WS_FTP), PASV activeren en zien wat er gebeurt.
Bijlagen
PASV01.JPG
(27.42 KiB) 1184 keer gedownload
PASV02.JPG
(4.73 KiB) 1184 keer gedownload
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

pwr schreef:welk merk van router had je?? toevallig een D-link zoals de mijne ????

en welk merk heb je nu
welke instellingen heb je in de router gedaan ?

ik weet niet welke provider je hebt maar had je dan ook het probleem dat je er niet op geraakte van bij een andere provider maar wel van je eigen provider ??


ik had een d-link di 604

Heb er daarna een linksys aangehangen en het werkte onmiddellijk
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

dankzij dit forum is het probleem weeral opgelost geraakt...

alles wees erop dat het een probleem was van de router
ben op zoek gegaan naar nieuwe firmware die er inderdaad is
heb deze in de router gedownload maar deze bleek niet te werken zoals het hoort op gebied van instellingen van beveiliging van het wireless gedeelte
heb deze firmware er terug afgegooid maar tijdens het maken van screenshot's van de instellingen met de oude firmware was mij opgevallen dat er iets was met "non standard ftp port"
heb hier dan 2121 ingebracht tesamen met de virtuele server-instelling en nu werkt da perfect ook van bij Skynet bvb.
ik vermoed dat het eveneens zal lukken van bij andere providers ...

bedankt iedereen
Bijlagen
non standard ftp.JPG
(68.23 KiB) 64 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”