Is dit de nieuwe tactiek ?

Plaats reactie
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Ik stuurde op 16/8 een aangetekend schrijven naar Realdsl om mijn verbinding op te zeggen bij hen.

Vandaag krijg ik mijn eigen aangetekend schrijven terug.

'Niet afgehaald.' als reden.

Hoe geraak ik van deze shit vanaf ?

Hun website vermeldt duidelijk het adres:

Main Office
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten

Hoe kan het dan dat die brief niet aankomt????
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik hoop maar dat dit niet de nieuwe tactiek is, maar bij mij zou het simpel zijn: na het aangetekend schrijven als ze de brief niet afhalen en er staat het juiste adres op: domiciliëring annuleren en gewoon niet meer betalen (ik zou misschien nog wel 1x bellen en zeggen dat je het abonnement hebt opgezegd)

wat heb jij nu als ISP ?

ik ben aan het twijfelen tussen dommel of edpnet

maar bij edpnet moet je nu wel 25€ aansluitingskosten betalen, bij dommel niet
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Volgens de algemene voorwaarden dien je die opzegbrief te sturen naar

RealROOT BVBA
Back-office ADSL
Borkelstraat 2/4
2900 Schoten

Maar of er veel verschil is tussen main office en back-office ADSL??

Stuur hen alleszins een fax, en probeer je brief nogmaals te versturen naar bovenstaand adres. Als ze hem dan weer niet afhalen, zeg je direct je domiciliëring op en dien je klacht in...
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Mijn brief was verstuurd naar:

Realroot
Borkelstraat 2/4
2900 Schoten

Het adres klopt, dus je zou toch wel verwachten dat ze aangetekende zendingen afhalen of ontvangen die naar dat bepaald adres verstuurd zijn? Ik ga niet nog eens een aangetekende zending versturen om dan binnen 3 weken de brief weer eens terug te krijgen.

Ik heb al een mail gestuurd naar de ombudsman om te vragen welke stappen ik moet ondernemen.

Mijn nieuwe ISP is Dommel. Werkt perfect tot nutoe.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

ik heb gefaxt en aangetekend schrijven gedaan..of ze het nu willen aanvaarden of niet.. na mijn opzeg stop ik met betalen ( zullen zien of er nog een aanmaning komt he :p)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als je aangetekend verstuurt is die brief zoiezo "aangekomen" volgens de wet (tuurlijk als je juiste adres vermeldt)
wel bewijs bewaren he :)
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Ik heb de brief teruggekregen.. met alle stempels & datums erop. Ik denk dat dat genoeg bewijs is.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik bedoel bewijs die je krijgt als je verstuurt (klein papiertje)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is nog altijd zo dat zelfs als het adres goed is, en de naam niet dat men deze brief zelfs niet kan afhalen !
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ofloo schreef:Het is nog altijd zo dat zelfs als het adres goed is, en de naam niet dat men deze brief zelfs niet kan afhalen !

mja vrij logisch
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dus als men in de algemene voorwaarden staan heeft dat het backoffice is, dan is de aangetekende zending ongeldig.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ofloo schreef:Dus als men in de algemene voorwaarden staan heeft dat het backoffice is, dan is de aangetekende zending ongeldig.

Nope. Klopt niet. De brief was blijbkaar gericht aan Realroot. Of je daar nu tav Back office of main-office bijzet is van geen belang.
jayworld
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2003, 11:47

Doe de teruggezonden brief niet open !

Mocht er dan ooit iets van komen, dan heb je een staalhard bewijs. (Anders heb je alleen een afgestempelde enveloppe, want je kan er eender wat in hebben gestoken.)

De naam van het bedrijf en het adres zijn juist.
Onderafdelingen e.d. doen er niet toe. De ontvanger (als rechtspersoon) moet in principe de in het Staatsblad gepubliceerde statuten aan de postbode kunnen tonen. Daar staat in wie het bedrijf kan binden en dus kan tekenen voor ontvangst.

Tot zover de theorie, nu de praktijk. Als de postbode dit bedrijf kent, wordt er door de receptionist afgetekend.

Veel succes alvast.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

De brief ligt ongeopend op mijn bureau. Ik heb een klacht geopend bij de ombudsdienst (die ontvankelijk verklaard is) en als die brief opnieuw aangetekend verstuurd wordt, zal het de ongeopende enveloppe zijn met alle etiketten & stempels erop in een nieuwe enveloppe.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

offtopic mode
Algemene tip voor aangetekende zendingen:

Maak een gat in de envelope zodat ze in het postkantoor een stempel kunnen plaatsen die deels op de envelope staat en deels op de brief. Zo kan de tegenpartij nooit beweren dat ze een lege envelope hebben ontvangen (want dan zou de stempel op de binnenkant van de envelope staan)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Astralon schreef:offtopic mode
Algemene tip voor aangetekende zendingen:

Maak een gat in de envelope zodat ze in het postkantoor een stempel kunnen plaatsen die deels op de envelope staat en deels op de brief. Zo kan de tegenpartij nooit beweren dat ze een lege envelope hebben ontvangen (want dan zou de stempel op de binnenkant van de envelope staan)

Neem gewoon een enveloppe met zo een plastieken 'ruitje' in. Dan moet er wel iets inzitten, of er staat geen adres op de brief ;)
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Sub Zero schreef:
Astralon schreef:offtopic mode
Algemene tip voor aangetekende zendingen:

Maak een gat in de envelope zodat ze in het postkantoor een stempel kunnen plaatsen die deels op de envelope staat en deels op de brief. Zo kan de tegenpartij nooit beweren dat ze een lege envelope hebben ontvangen (want dan zou de stempel op de binnenkant van de envelope staan)

Neem gewoon een enveloppe met zo een plastieken 'ruitje' in. Dan moet er wel iets inzitten, of er staat geen adres op de brief ;)

Niet goed genoeg, want dan kan je de brief nog altijd vervangen worden door een blanco brief maar waar je wel je eigen adres op afdrukt :-D.
En dan zeg je: sorry, brief ontvangen maar er stondt niets op. Juridisch geen speld tussen te krijgen, ook als bedrijven gebruik maken van hoofdingspapier.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef:offtopic mode
Algemene tip voor aangetekende zendingen:

Maak een gat in de envelope zodat ze in het postkantoor een stempel kunnen plaatsen die deels op de envelope staat en deels op de brief. Zo kan de tegenpartij nooit beweren dat ze een lege envelope hebben ontvangen (want dan zou de stempel op de binnenkant van de envelope staan)


Awel dat vind ik nu eens een goed idee.. ga ik zeker onthouden..
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ze laten groffe steken bij realdsl , bij de ombudsman zijn ze bekent als bedrijf met louche praktijken ! Het enieg probleem is dat ze er niet veel tegen kunnen doen en dat bespeeld realroot goed .
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:
Sub Zero schreef:
Astralon schreef:offtopic mode
Algemene tip voor aangetekende zendingen:

Maak een gat in de envelope zodat ze in het postkantoor een stempel kunnen plaatsen die deels op de envelope staat en deels op de brief. Zo kan de tegenpartij nooit beweren dat ze een lege envelope hebben ontvangen (want dan zou de stempel op de binnenkant van de envelope staan)

Neem gewoon een enveloppe met zo een plastieken 'ruitje' in. Dan moet er wel iets inzitten, of er staat geen adres op de brief ;)

Niet goed genoeg, want dan kan je de brief nog altijd vervangen worden door een blanco brief maar waar je wel je eigen adres op afdrukt :-D.
En dan zeg je: sorry, brief ontvangen maar er stondt niets op. Juridisch geen speld tussen te krijgen, ook als bedrijven gebruik maken van hoofdingspapier.


zeker niet goed genoeg ...

Neem GEEN enveloppe, maar stuur enkel de brief in drie luiken gevouwen aangetekend op (gewoon effe zien dat de bestemmeling goed staat en de tekst nog net niet zichtbaar in gevouwen toestand)
ook nog ff de zijkanten dichtplakken.

dan is ie PERFEKT want op de brief zelf komen nu de stempels te staan... :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”