EDPNet rocks!!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sventunus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 1 keer

Sinds een aantal dagen klant van EDPNet (Max 6 Dyn) en wil hier gewoon een woordje van lof uiten.
De verbinding is werkelijk fantastisch! Stabiel & snel, zowel up als down, smooth... kan er niets negatiefs over zeggen.
Op dit moment downloads van m'n eigen site aan 1MB/s (!!!!)

Echt heerlijk.
Bedankt EDPNet!

Sven
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Uhmm je sync maar op een 6Mb, hoe ga je dan ooit 1MB halen ? Waarschijnlijk browser cache.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Je kan altijd sneller downloaden van servers van je provider, doordat het dan intern dataverkeer is ofzo (denk ik)

Je moet trouwens (als edpnet klant) eens een snelheidstest doen van speedtest.edpnet.be en dan van speedtest.edpnet.net dan zal je ook de verschillen zien :-)
Blijkbaar is die van edpnet.be en gewone snelheidstest en bij edpnet.net staat er expliciet bij "from our servers"

mijn voorbeeld :

speedtest.edpnet.net :

Your current bandwidth reading is:

6.55 Mbps

which means you can download at 838.86 KB/sec. from our servers.


speedtest.edpnet.be :

Your result is 589.311 KiloByte per second

toch beetje vreemd :-)

[EDIT] de snelheidsmeting van speedtest.edpnet.be is de downloadsnelheid die ik algemeen haal (normaal is die wel iets hoger, maar zal aan moment van de dag liggen)
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

Your result is 589.733 KiloByte per second

Hehe en ik woonde zogezegd te ver van centrale ...
Heb een ticket moeten aanmaken met argumenten om mijn profiel op 6mbit te laten zetten
relative capaciteit is nu 62% daar kan dus nog ne megabit (misschien zelf 2 ) bij dames en heren
Lijn is zo stabiel als een berggeit
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Avenger schreef:Your result is 589.733 KiloByte per second

Hehe en ik woonde zogezegd te ver van centrale ...
Heb een ticket moeten aanmaken met argumenten om mijn profiel op 6mbit te laten zetten
relative capaciteit is nu 62% daar kan dus nog ne megabit (misschien zelf 2 ) bij dames en heren
Lijn is zo stabiel als een berggeit


Hoe ver zit je van de centrale?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Je kan altijd sneller downloaden van servers van je provider, doordat het dan intern dataverkeer is ofzo (denk ik)


Er bestaat nog altijd zoiets als fysieke limieten. Een adsl-verbinding kan slechts 8 Mbps max halen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

rond de 2,4 km
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

The_Borg schreef:
Je kan altijd sneller downloaden van servers van je provider, doordat het dan intern dataverkeer is ofzo (denk ik)


Er bestaat nog altijd zoiets als fysieke limieten. Een adsl-verbinding kan slechts 8 Mbps max halen.


ja en 2+ 26mbs
en vdsl 54mbs
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Ben zelf ook maar een paar maand EDPnet klant, 1 probleempje gehad, mijn username/password werd niet geaccepteerd. Was in 2 dagen verholpen.

Ben zeer tevreden over EDPnet. 8)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Braindamage schreef:Je kan altijd sneller downloaden van servers van je provider, doordat het dan intern dataverkeer is ofzo (denk ik)

Je moet trouwens (als edpnet klant) eens een snelheidstest doen van speedtest.edpnet.be en dan van speedtest.edpnet.net dan zal je ook de verschillen zien :-)
Blijkbaar is die van edpnet.be en gewone snelheidstest en bij edpnet.net staat er expliciet bij "from our servers"

mijn voorbeeld :

speedtest.edpnet.net :

Your current bandwidth reading is:

6.55 Mbps

which means you can download at 838.86 KB/sec. from our servers.


speedtest.edpnet.be :

Your result is 589.311 KiloByte per second

toch beetje vreemd :-)

[EDIT] de snelheidsmeting van speedtest.edpnet.be is de downloadsnelheid die ik algemeen haal (normaal is die wel iets hoger, maar zal aan moment van de dag liggen)

die eerste link geeft bij mij ook teveel ze, die geeft meer dan mijn sync is, lijkt me ni echt te kloppe ;)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Sommige mensen zullen wel 700KB/sec kunnen halen van bv. de EDPnet servers of iets "kortbij". Maar gemiddeld is voor 6Mbit het werkelijke limiet toch een 655KB/sec. Nu ja, er kan ook gerekend worden zonder overhead:

6550Kbit/sec (6.55Mbit) / 8 = 818,75KByte/sec

Maar aangezien we met feiten als overhead zitten (checksum en nog blaat), zal die snelheid niet haalbaar zijn. Bij EDPnet is de uitgaande snelheid misschien 820KB/sec, hier zal hij ook wel sneller dan 655KB/sec aankomen op maximale belasting maar als de echte bruikbare data "geextrapoleerd" wordt is het een pak minder.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”