philips wifi router en DC++

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
7seas
Starter Plus
Starter Plus

Vroeger met usb modem geen probleem om DC++ te gebruiken in direct connect maar nu met philips wifi router schijnt dit niet te lukken, iemand tips ivm modemsettings en DC++ settings aub?
7seas
Starter Plus
Starter Plus

7seas schreef:Vroeger met usb modem geen probleem om DC++ te gebruiken in direct connect maar nu met philips wifi router schijnt dit niet te lukken, iemand tips ivm modemsettings en DC++ settings aub?

ondertussen heb ik zelf de oplossing gevonden. andere geïnteresseerden kunnen het hier ook vinden : http://www.portforward.com/english/rout ... 8/DC++.htm
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Blijbkaar is je probleem opgelost, maar heb een vraagje :
Is het een router/modem in 1 toestel of is de draadloze router verbonden met een andere modem?

Zelf heb ik een modem met ingebouwde 4port router, en mits instelling van een virtual server werkt het inderdaad met DC++ (al een aantal maanden), maar bij een neef die een router heeft die op zijn beurt verbonden is met een UTP modem, krijg ik DC++ niet aan het werk via de virtual server, hij kan wel downloaden (als je eerst iemand zijn lijst download en vandaaruit iets kiest), maar zoeken gaat niet.
Volgens mij is dit doordat je door de 2 toestellen teveel van IP veranderd, zodat je geen 'rechstreekste' verbinding meer krijgt.

Met een USB modem gaat het idd zonder verdere instellingen
7seas
Starter Plus
Starter Plus

Braindamage schreef:Blijbkaar is je probleem opgelost, maar heb een vraagje :
Is het een router/modem in 1 toestel of is de draadloze router verbonden met een andere modem?

Zelf heb ik een modem met ingebouwde 4port router, en mits instelling van een virtual server werkt het inderdaad met DC++ (al een aantal maanden), maar bij een neef die een router heeft die op zijn beurt verbonden is met een UTP modem, krijg ik DC++ niet aan het werk via de virtual server, hij kan wel downloaden (als je eerst iemand zijn lijst download en vandaaruit iets kiest), maar zoeken gaat niet.
Volgens mij is dit doordat je door de 2 toestellen teveel van IP veranderd, zodat je geen 'rechstreekste' verbinding meer krijgt.

Met een USB modem gaat het idd zonder verdere instellingen

Zoals je misschien kon uitmaken in de link bezit ik een draadloze modem-router Philips SNA6600/18 en is het inderdaad gelukt via instelling van een virtual server. Misschien help je je neef via volgende link, http://www.portforward.com/routers.htm
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

7seas schreef:Zoals je misschien kon uitmaken in de link bezit ik een draadloze modem-router Philips SNA6600/18 en is het inderdaad gelukt via instelling van een virtual server. Misschien help je je neef via volgende link, http://www.portforward.com/routers.htm

Niet gezien dat het om een modem-router combinatie ging, maar zoals ik al zei is het dan idd op te lossen via portforwarding, maar volgens mij blijft het een probleem wanneer je modem en router aparte toestellen zijn.

Ik ga die site echter wel eens bekijken :-)
Avenger
Plus Member
Plus Member

probleem is niet op te lossen met de philips (tenzij in bridge ...inbellen ) ...
je gaat altijd veel te weinig resultaten halen bij het searchen en de router gaat regelmatig resetten ..Len nog andere problemen (werkt maar half met andere woorden)

Afbeelding

atm pvc ---> vc1 nemen --> bij belgacom firmware moet ge bij protocol bridge nemen
en dan inbelverbinding maken in windows met login en pass skynet
Daylight
Starter
Starter

Avenger schreef:probleem is niet op te lossen met de philips (tenzij in bridge ...inbellen ) ...

atm pvc ---> vc1 nemen --> bij belgacom firmware moet ge bij protocol bridge nemen
en dan inbelverbinding maken in windows met login en pass skynet

Ik heb ook het probleem dat dc++ en bittorrent niet werken met die philips-router. Zoals Avenger al aangaf lijkt de router inderdaad te resetten bij het portforwarden (ergens heb ik gelezen dat dit te maken zou hebben met een teveel aan connecties en dat de router die niet allemaal kan verwerken).

Bij het instellen van "1483 Bridging" als protocol onder WAN>ATM PVC> VC1 ondervind ik echter ook problemen: ik selecteer dus "1483 Bridging", druk vervolgens op save settings. Daarna ga ik naar configuratiescherm>netwerkverbindingen>een nieuwe verbinding aanmaken. Daar kies ik in de wizard achtereenvolgens volgende opties:
*Verbinding met het internet maken.
*ik wil handmatig een verbinding instellen.
MAAR DAN worden er 3 opties voorgesteld:
1) "Verbinding maken via een inbelmodem" maar als ik deze optie aanvink wordt de wizard afgewerkt en verschijnt de boodschap dat er geen inbelmodem aangesloten is.
2) "Verbinding maken via een breedbandverbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn" maar hier staat ook bij dat dit ook wel een PPPoE-verbinding genoemd wordt en vermits we met "bridging" willen werken lijkt dit me ook niet de goede optie.
3)"Verbinding maken via een permanente breedbandverbinding"...die bestaat reeds (en wordt nu gebruikt).

Wat doe ik hier fout bij het instellen?

Alvast erg bedankt voor de hulp!
Avenger
Plus Member
Plus Member

Verbinding maken via een breedbandverbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn" maar hier staat ook bij dat dit ook wel een PPPoE-verbinding genoemd wordt en vermits we met "bridging" willen werken lijkt dit me ook niet de goede optie.

Toch wel het is deze optie dat ge moet gebruiken
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”