Ik heb vandaag iemand op internet moeten helpen en er is iets fout gelopen met de configuratie van de adsl modem.
Na de installatie van het WLAN apparaat waren we al snel op het internet via http://192.168.1.1/
Hier heb ik de gegevens ingevuld die werden gevraagd. (username, password)
Bij het deeltje waar de WEP code wordt gevraagd is het fout gelopen: toen ik die code in gaf en op de bevestigingsknop klikte viel de verbinding uit.
Niet meer aan de praat gekregen en dan maar het 0900 nr gebeld waar men mij alleen kon vertellen dat ze geen support geven voor die modem...dat ik de handleiding moet gebruiken maar die is zooooo sumier......
Kan iemand vertellen wat ik fout heb gedaan?
Verbinding werkt nog van de computer naar de modem maar raakt niet meer buiten.
Besturingssysteem = Windows XP Home
Bedankt voor enige opheldering of een goede link naar uitgebreide uitleg.
groeten
WLAN en SANTIS ADSL 50 SIEMENS problemen met installatie
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Je moet die WEP-sleutel ook instellen bij de instellingen van je netwerkkaart/USb-adapter. Dan zou normaal alles terug moeten werken. Die WEP-sleutel is een beveiliging die je gebruikt. Je moet hem identiek ingeven als die op de router. Anders zal het niet werken. Als je hem niet meer weet, of het werkt nie, reset dan even de router. Is misschien een drastische oplossing, maar wel een effectieve.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, als het idd is, dat je voor de wep-key kon surfen via je wireless device en erna niet, dan is het simpelweg omdat je niet kon de wep-key op je usb of wireless card hebt aangebracht.
Normaal als je die ingeeft zou het normaal moeten functioneren
Normaal als je die ingeeft zou het normaal moeten functioneren
I love it when a plan comes together!
Los gezien van de gouden tips van Sub Zero en The Oddity wil ik je toch 2 links doorgeven welke je meer info geeft over het product wat je aangekocht hebt. > Klik hier
Soms wel negatieve kritiek over het product> zie bij Lees de reacties als je de pagina tot onderaan scollt.
De tweede link verwijst je naar hun support .> Klik hier (zie daar in het rechtse vak) daar kom je ook tot bij Belgacom
Greetz
Blue-Sky
Soms wel negatieve kritiek over het product> zie bij Lees de reacties als je de pagina tot onderaan scollt.
Mark schreef:...dat ik de handleiding moet gebruiken maar die is zooooo sumier......
De tweede link verwijst je naar hun support .> Klik hier (zie daar in het rechtse vak) daar kom je ook tot bij Belgacom
Greetz
Blue-Sky
Mark schreef:Ik heb vandaag iemand op internet moeten helpen en er is iets fout gelopen met de configuratie van de adsl modem.
Na de installatie van het WLAN apparaat waren we al snel op het internet via http://192.168.1.1/
Hier heb ik de gegevens ingevuld die werden gevraagd. (username, password)
Bij het deeltje waar de WEP code wordt gevraagd is het fout gelopen: toen ik die code in gaf en op de bevestigingsknop klikte viel de verbinding uit.
Niet meer aan de praat gekregen en dan maar het 0900 nr gebeld waar men mij alleen kon vertellen dat ze geen support geven voor die modem...dat ik de handleiding moet gebruiken maar die is zooooo sumier......
Kan iemand vertellen wat ik fout heb gedaan?
Verbinding werkt nog van de computer naar de modem maar raakt niet meer buiten.
Besturingssysteem = Windows XP Home
Bedankt voor enige opheldering of een goede link naar uitgebreide uitleg.
groeten
ik heb dus gelijkaardige problemen gehad als jij hierboven beschrijft.
als je enkel je gebruikersnaam en pssword invult, zal je wel kunnen surfen en zo. Maar van het moment dat ik mijn WEP - code invulde liept het bij mij ook fout en moest ik modem resetten (door met naald achterin het kleine gaat je van de modem te duwen tot alle lampjes beginnen te branden)
en dan ging het opnieuw om naar de 198-site te gaan;
Blijkbaar moet je dus die wep-code ook ingeven bij je siemens adapter,
maar bij mij krijg ik niet alle tabbladen te zien wanneer ik dubbelklik op die adapter, en dus kan ik wep hier niet instellen.
voorlopig moet ik het dus doen zonder WEP-beveiliging.
Misschien dat ik maar eens op zoek ga op het net naar nieuwe drivers...
voor de rest marcheert dat ding picobello! (ik zit wel maar op 10 meter van modem) altijd 100% signaal en bij de snelheidstest van adslbox kwam ik uit op 2800 kbps
jojo
-
- Administrator
- Contacteer:
dat van hierboven in de link heb ik nog niet geprobeerd,
ik vroeg me alleen af of dat op de adapter slaat of niet?
ik vroeg me alleen af of dat op de adapter slaat of niet?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Op de link staat een handleiding over hoe je je WEP-key moet ingeven voor je USB-adapter. Het staat toch ergens aangegeven. Ik ben snel even gaan kijken. Je moet maar de uitleg eens volgen.
Nog even voor de duidelijkheid. Die WEP-key moet je ingeven in de router en in je USB-adapter en deze moeten identiek zijn aan elkaar, anders zal het niet werken.
Cheers
Nog even voor de duidelijkheid. Die WEP-key moet je ingeven in de router en in je USB-adapter en deze moeten identiek zijn aan elkaar, anders zal het niet werken.
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, ik bedenk net iets omdat blijkbaar veel mensen dat wep-key tabblad niet vinden op de adapter.
1/ zijn jullie ingelogged als root/administrator? Zodat je zeker overal toegang tot hebben?
2/ moet voor die wep-support geen additionele windows components van de cd geinstalled worden? Kan het niet zijn dat wireless network support niet in de standard installation package van windows zit. Dat je die achter af moet installen van cd?
It's a long shot...
1/ zijn jullie ingelogged als root/administrator? Zodat je zeker overal toegang tot hebben?
2/ moet voor die wep-support geen additionele windows components van de cd geinstalled worden? Kan het niet zijn dat wireless network support niet in de standard installation package van windows zit. Dat je die achter af moet installen van cd?
It's a long shot...
I love it when a plan comes together!
wep moet je dus ook instellen in op de adapter, voor windows xp ga je naar netwerkverbinding en vraag je de eigenschappen op van de draadloze verbinding, voor de andere versies van windows vind je een tabbladje in de client software van siemens zelf.
oppassen, want het zou wel eens kunnen dat je op de adapter geen streepjes mag gebruiken in de sleutel (je merkt het wel of de sleutel erin past)
indien je de wep key niet meer weet is enige oplossing modem te resetten en opnieuw beginnen.
oppassen, want het zou wel eens kunnen dat je op de adapter geen streepjes mag gebruiken in de sleutel (je merkt het wel of de sleutel erin past)
indien je de wep key niet meer weet is enige oplossing modem te resetten en opnieuw beginnen.