Helaas kan ik je goede ervaringen met Plextor niet bevestigen.
De laatste reeks van Plextor is aan de binnenkant niets meer als een lowcost BenQ drive, enkel de firmware is verschillend. Het gaat niet goed bij Plextor, dat moge duidelijk zijn.
Het laatst heb ik voor een duidelijk defecte Plextor 4 emails en -tig aantal telefoons mogen plegen voordat mijn RMA uiteindelijk werd geaccepteerd. Dat heeft dan nog 7 weken geduurd.
C't heeft een jaartje geleden brandhoud gemaakt van Plextor's toenmalige drive; de naam "King of Writers" mogen ze nog wel op hun doos zetten, verdient is deze naam al lang niet meer.
Ik heb aardig wat drives gebruikt en getest, allemaal hebben ze hun eigenaardigheden, maar de minste problemen heb ik gehad met :
1) Nec (jammer dat ze bij Nec nog steeds denken dat we niets met Booktype kunnen doen; ze veroordelen de klanten meestal tot gebruik van alternatieve firmware)
2) Liteon (en Sony, want je koopt een duurdere Liteon met een Sony front als je een Sony koopt : LiteOn's schrijven op alles wat rond is en een gat heeft

, maar dat geeft niet altijd even bruikbare resultaten)
3) Pioneer (beste DVD-R writers, DVD+R blijft gek genoeg tot vandaag iets wat ze niet echt van harte doen)
Overkombare problemen heb ik gehad met :
1) LG (traag, hoge cpu load, magere media-support)
2) Plextor (duur voor wat je koopt, support is heel matig)
"Liever niet" wegens allerlei :
1) Philips (1 jaar en stuk)
2) BenQ (SOMS 1 jaar en dan stuk, meestal halen ze zelfs dat jaar niet)
3) Acer (zucht, meestal een Philips met een andere front)