Advies DVD schrijver

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Mijne PC is zo standaard als iets :lol: dwz dat ik er nog niks aan heb aangepast en ik ga er uiteindelijk toch een DVD schrijver insteken want toen ik em kocht (2001) stond er standaard een CD schrijver en DVD lezer op

Waar moet ik op letten. Welke kenmerken zou hij zeker moeten hebben?

Klein detail, ik heb een zwarte Dell Dimension kast zoals deze

Afbeelding

Het moet dus een zwarte schrijver zijn en ik wil genen externen

Bij Photohall staat er ene in promotie van Sony http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=4477 Jullie mening of ander advies?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Ik zou ten eerste al nooit iets kopen bij Photohall van die aard (wegens te duur)
Opteer misschien eens voor deze: http://tones.be/shop_product.php?idx=102113
Deze heeft als meerwaarde op de Sony dat hij een systeem heeft à la Lightscribe (Labelen van de schijf met behulp van de laserstraal, mits je er een aangepast schijfje voor gebruikt.)

Of zoek het eens op bij jouw plaatselijke pc-winkel.

EDIT: wat zijn de specs van die Dell? (Niet ongebelangrijk, want voor DVD's schrijven heb je liefst een goede CPU en genoeg RAM)
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

P4
1.7 Ghz
512 MB Ram
HD 60 GB

Toch ni slecht voor een bijna 5jaar oude pc

Weet wel dat Photohall redelijl duur is, maar de schrijver in kwestie lijkt me wel waar te geven voor zijn geld
Laatst gewijzigd door Frigobox 31 aug 2006, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Daar heb je gelijk in.
Neenee, jouw pc volstaat wel voor dvd's te fikken :wink:
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Heel content van mijne LITEON !!! Lust alles, geen problemen mee. Ook achteraf toegevoegd aan een ouder systeem (PIII) en werkt zonder problemen, kan met gemak 8x DVD schrijven ...
Daar zitten trouwens frontjes bij in wit/zilver/zwart, dus kan je zelf kiezen hoe het er moet uitzien, zal nog wel bij andere merken zijn ook ...
Heb 'm een jaar geleden gekocht in de Mediamarkt (met een bon die ik voor m'n verjaardag had gekregen), toen nog voor iets van 60 EUR, ondertussen zijn ze nog geodkoper geworden waarschijnlijk ...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jep, die Liteon's zijn zeer goed, en worden zeer veel verkocht (alleen weet ik niet in hoeverre dit bij de eindgebruiker geraakt via welke winkels... )

-> ik werk naschools bij groothandel Cloetens

Daar gaan de Liteon's MET Litescribe buiten voor zo'n 30€ zonder btw.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik gebruik in al mijn pc's nec dvd-writers en nog nooit probs mee gehad.

Voorheen gebruikte ik plextor ( duur ) en sony en samsung.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

verdickt schreef:Voorheen gebruikte ik plextor ( duur ) en sony en samsung.
En dat 'duur' wil niets zeggen... Mijn broer moest destijds ook perse een Plextor hebben... 60€ toen voor een stomme DVD speler, terwijl de andere merken minstens 20€ goedkoper waren.
Na een jaar was het ding al stuk...
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Wa ik nu als schrijver heb ik ook ene van NEC. Maar dus enkel CDRW. Zat er standaard in
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan koop je best terug een Nec als je er tevreden over bent.
Die Sony koop je liever niet, gewoonweg te duur.
Money for the name :!:
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Bwa, ik ben daar ni uitzonderlijk tevreden over. Die heeft int begin een hele hoop slechte cd's geschreven die niet leesbaar waren ...

Tprobleem lag wel ni bij de schrijver, wel bij de software. Er stond standaard Roxio Easy CD Creator... Zo ne nest heb ik in heel mijn leven nog ni meegemaakt. Toen ik nadien Nero gebruikte ging em wel.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb ik ook ooit voorgehad.
Ik had een Asus CD-RW in combinatie met Nero 6.
Na de installatie van Nero 7 was bijna elke cd een flop.
Ik al meteen denken dat die drive stuk is, na de downgrade naar Nero 6 werkte alles terug perfect.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Ik zou wel eentje met een zwart frontje nemen als ik jou was, toch niet onbelangrijk als je een zwarte pc hebt ;)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tegenwoordig schrijf ik bijna niks meer op cd/dvd. koop een 200GB schijf en zet daar al je spul op met je belangrijk materiaal gemirrord op een andere schijf. de prijs per MB is ietsje duurder maar dat haal je er wel uit. met een externe schijf is het al even portable als een cd.
Please help, looking for a way to get rich and fast
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Ik ben er nog steeds niet in geslaagd een dvd of cd kapot te schrijven met m'n Pioneer-dvd-fikker :(
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Svekke schreef: Deze heeft als meerwaarde op de Sony dat hij een systeem heeft à la Lightscribe (Labelen van de schijf met behulp van de laserstraal, mits je er een aangepast schijfje voor gebruikt.)
Ik heb me laten vertellen dat die Lightscribe enkel maar domme zwarte tekst kan schrijven en dus zelfs geen simpele tekening. Dat is dus iets wat ik zeker niet nodig heb aangezien er nog speciale schijven aan te pas komen
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Frigobox schreef:Ik heb me laten vertellen dat die Lightscribe enkel maar domme zwarte tekst kan schrijven en dus zelfs geen simpele tekening. Dat is dus iets wat ik zeker niet nodig heb aangezien er nog speciale schijven aan te pas komen
Daar heb je gelijk in... Maar in de toekomst zouden er Lightscribes moeten uitkomen die in kleur en grafische zaken tekenen.
[The Cleaner]
Member
Member
Provider

ik heb hier nu zo'n 2 jaar een NEC 3500 en altijd zeer tevreden van geweest. Ik fik toch gemiddeld 2 dvd's per week (data/muziek/film/...) en heb nog maar 1x een dvd gehad die mislukte, maar dat bleek te liggen aan krassen op de buitenste rand van de schrijflaag.
is kwa prijs ook erg interesssant. Tegenwoordig wordt de 3500 reeks niet meer gemaakt maar ik vermoed dat de nieuwere edities ook een erg goede prijs/kwali verhouding hebben
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Frigobox schreef:
Svekke schreef: Deze heeft als meerwaarde op de Sony dat hij een systeem heeft à la Lightscribe (Labelen van de schijf met behulp van de laserstraal, mits je er een aangepast schijfje voor gebruikt.)
Ik heb me laten vertellen dat die Lightscribe enkel maar domme zwarte tekst kan schrijven en dus zelfs geen simpele tekening. Dat is dus iets wat ik zeker niet nodig heb aangezien er nog speciale schijven aan te pas komen
Klopt hoegenaamd niet. Lightscribe kan principieel alles weergeven, met als beperking dat er maar iets van een 32 of 64 (? ik zou het moeten opzoeken) tonaties in kunnen worden weergegeven via een systeem van dithering. Hoogwaardige monochrome/grijstint (allee, sepia tint dan) fotos behoren echt wel tot de mogelijkheid.

MAAR.

1) een highres Lightscribe duurt tot ruwweg 20 minuten. Das leuk voor 1 keer, maar onbruikbaar voor regelmatig gebruik, zeker als je bedenkt dat printbare dvd's tegenwoordig bijna niets meer kosten als gewone, en pakweg een Canon IP of Pixma een hele mooie kleuren highres afbeelding op je dvd afprint in minder als 1 minuut.

2) labelflash (het systeem van Nec, geërfd van Yamaha) is stukken sneller, en heeft 256 tint-tonaties. Minder populair, maar technisch beter.

3) de eerste aankondigingen van kleuren Lightscribe zijn reeds gemaakt.

Ik ken aardig wat mensen die hun DVD's uit professionele redenen moeten labellen. Die mensen zweren op dit moment allemaal bij gewone bedruktbare dvd's, omwille van de prijs (van het medium) en de snelheid. Enige nadeel : je hebt een printer nodig die dit kan (alle merken kunnen dit nu, ook de nieuwe reeks van HP is eindelijk in staat op dvd's te printen), en om echt duurzaam te zijn moet je de afbeeldingen fixeren (sneldrogende laklaak op spuiten).

In zijn huidige vorm is Lightscribe meer een technisch curiosum als echt goed algemeen bruikbaar. Dit zal zeker veranderen, maar voorlopig hangen er echt nog teveel beperkingen aan.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Lightscribe is zo overroepen als iets ... het deel waar je je label op wilt "lightscriben" kan je niet beschrijven met data.

En trouwens, Plextor is wel duurder, maar ... hun support is die hogere prijs wel waard. In een lang verleden toen ik als eerste Telenet had schreef m'n Plextor ELKE avond constant, en heb ik tot 4 (VIER!) maal toe een vervangdrive opgestuurd gekregen als ie het begaf. Dat was 's avonds een mailtje sturen naar Plextor, 's morgens de bevestiging krijgen dat ze een nieuwe gingen sturen, en de volgende dag was het pakketje er al. En dat 4 keer zonder problemen met altijd enkele maanden tussen.

M'n PC708 is ook al de 2de, de eerste wou niet in UDMA mode, enkel PIO - mailtje naar Plextor en hup een vervangtoestel zonder ook maar 1 extra cent te betalen.

Zo'n support heb ik nog geen énkel ander merk weten geven.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Provider

selder schreef:Zo'n support heb ik nog geen énkel ander merk weten geven.
En die betaal je ook...
kaween schreef:labelflash (het systeem van Nec, geërfd van Yamaha) is stukken sneller, en heeft 256 tint-tonaties. Minder populair, maar technisch beter.
Die NEC 4571 die ik heb aangehaald hierboven beschikt over deze technologie...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Ik heb indertijd een plextor 8x gekocht toen deze net uitwas. Veel te veel betaald toen, mr ik had persé één nodig toen de 8x juist uitkwamen. Resultaat 200 euro mogen neeleggen. Maar ik heb er mij nog geen seconde van beklaagd. Eerste cd die mislukt moet nog komen, en heb er toch al redelijk veel gebrand.

Tegenwoordig wordt de Benq DVD writer aanbevolen.
Greetz Bossie
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Helaas kan ik je goede ervaringen met Plextor niet bevestigen.

De laatste reeks van Plextor is aan de binnenkant niets meer als een lowcost BenQ drive, enkel de firmware is verschillend. Het gaat niet goed bij Plextor, dat moge duidelijk zijn.

Het laatst heb ik voor een duidelijk defecte Plextor 4 emails en -tig aantal telefoons mogen plegen voordat mijn RMA uiteindelijk werd geaccepteerd. Dat heeft dan nog 7 weken geduurd.

C't heeft een jaartje geleden brandhoud gemaakt van Plextor's toenmalige drive; de naam "King of Writers" mogen ze nog wel op hun doos zetten, verdient is deze naam al lang niet meer.

Ik heb aardig wat drives gebruikt en getest, allemaal hebben ze hun eigenaardigheden, maar de minste problemen heb ik gehad met :

1) Nec (jammer dat ze bij Nec nog steeds denken dat we niets met Booktype kunnen doen; ze veroordelen de klanten meestal tot gebruik van alternatieve firmware)
2) Liteon (en Sony, want je koopt een duurdere Liteon met een Sony front als je een Sony koopt : LiteOn's schrijven op alles wat rond is en een gat heeft :twisted: , maar dat geeft niet altijd even bruikbare resultaten)
3) Pioneer (beste DVD-R writers, DVD+R blijft gek genoeg tot vandaag iets wat ze niet echt van harte doen)

Overkombare problemen heb ik gehad met :

1) LG (traag, hoge cpu load, magere media-support)
2) Plextor (duur voor wat je koopt, support is heel matig)

"Liever niet" wegens allerlei :

1) Philips (1 jaar en stuk)
2) BenQ (SOMS 1 jaar en dan stuk, meestal halen ze zelfs dat jaar niet)
3) Acer (zucht, meestal een Philips met een andere front)
pverspeek
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Lite-On all the way... Zowel intern als extern heb ik ze thuis staan.

Ik vraag me wel af waarom iemand hier de prijzen van de groothandel gaat publiceren? Wat hebben eindgebruikers hieraan, niemand kan rechtstreeks bij groothandels als Cloetens of consoorten aankopen...

P.
Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:
Provider

Svekke schreef:
verdickt schreef:Voorheen gebruikte ik plextor ( duur ) en sony en samsung.
En dat 'duur' wil niets zeggen... Mijn broer moest destijds ook perse een Plextor hebben... 60€ toen voor een stomme DVD speler, terwijl de andere merken minstens 20€ goedkoper waren.
Na een jaar was het ding al stuk...
Da kan gebeuren, maar ik heb ondertussen al 2 plextors & nog nooit iets mee voorgehad. En ze werken nog altijd.
kaween schreef:Helaas kan ik je goede ervaringen met Plextor niet bevestigen.

De laatste reeks van Plextor is aan de binnenkant niets meer als een lowcost BenQ drive, enkel de firmware is verschillend. Het gaat niet goed bij Plextor, dat moge duidelijk zijn.

Het laatst heb ik voor een duidelijk defecte Plextor 4 emails en -tig aantal telefoons mogen plegen voordat mijn RMA uiteindelijk werd geaccepteerd. Dat heeft dan nog 7 weken geduurd.

C't heeft een jaartje geleden brandhoud gemaakt van Plextor's toenmalige drive; de naam "King of Writers" mogen ze nog wel op hun doos zetten, verdient is deze naam al lang niet meer.
Maar blijkbaar moet ge toch ewa geluk hebben met uw schrijver ...
meon schreef:Ik ben er nog steeds niet in geslaagd een dvd of cd kapot te schrijven met m'n Pioneer-dvd-fikker :(
LOL, ge gaat beter uw best moete doen eh :wink:

'k Ben er ooit wel in geslaagd om op mijn ex werk een cd " te laten " ontploffen in zijn cdrom drive.
Het was een originele windows cd, die al te vaak gebruikt was blijkbaar .... dus alsge wilt kan'k u er les in geve ... :twisted:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”