Ik zit nu bij dommel (een zegen) sinds gisteren en deed hier 2 speedtesten: 1 op piekuur en eentje 's ochtends
ik zie hierbij echter deze speeds:
connection provider downspeed upspeed
Adsl dommel 3406 275
Adsl dommel 3410 320
vreemd profiel qua upload alvast, toegeknepen?, maar mijn download hangt vast op 3.3 mbit
Lijkt op mijn vorige provider realdsl, oud netwerk,: kortom: 512 kbit up en 3.3 mbit down, wat onmiddellijk de vreemde afgeknepen upload verklaart.
De modem synct op:
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4640 (Kbps.)
Aan mijn laag lijnprofiel ligt het toch al zeker niet:
Noise Margin:
upload 24 dB
download 27 dB
Attenuation:
upload 10 dB
download 10 dB
Evenwel lag de noise margin gisterenavond licht hoger als ik mij goed herinner
Aan wat kan het liggen dat mijn maximum snelheid op 3.3 mbit ligt? Oude profiel? verzadiging van de lokale vp/dslam? Dommel die niet sneller kan? (wat ik betwijfel)
oud profiel gehandhaafd?
Als in principe de modem synct op 4.6, dan is je profiel 4.6.
Dit kunnen we al uitsluiten.
Problemen met de lijn lijken het ook niet aangezien je noise margin goed zit op 4.6
Misschien is het de capaciteit die vanaf de DSLAM (in BGC tel centrale) naar de BAS (gateway naar het internet) die onvoldoende is.
Probeer op een ander moment nog 'ns als je wil...
Dit kunnen we al uitsluiten.
Problemen met de lijn lijken het ook niet aangezien je noise margin goed zit op 4.6
Misschien is het de capaciteit die vanaf de DSLAM (in BGC tel centrale) naar de BAS (gateway naar het internet) die onvoldoende is.
Probeer op een ander moment nog 'ns als je wil...
-
- Premium Member
nu net gedaan ( plus minus 0.30 's nachts)
Your current download speed:
3364kbit/s
or
421kbyte/s
Your current upload speed:
278kbit/s
or
35kbyte/s
lijken ongeveer dezelfde waardes aan te geven
om het te checken een belnet file gedownload. Deze was 398 kbs.
edit: half uurke later (nu)
our current download speed:
3410kbit/s
or
426kbyte/s
278kbit/s
or
35kbyte/s
weeral zowat exacte resultaten... Bij de test plakt hij recht op de 3.3 mbit
Your current download speed:
3364kbit/s
or
421kbyte/s
278kbit/s
or
35kbyte/s
lijken ongeveer dezelfde waardes aan te geven
om het te checken een belnet file gedownload. Deze was 398 kbs.
edit: half uurke later (nu)
our current download speed:
3410kbit/s
or
426kbyte/s
278kbit/s
or
35kbyte/s
weeral zowat exacte resultaten... Bij de test plakt hij recht op de 3.3 mbit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Euh, dat zijn toch volledig normale waarden? (Dommel = Belgacom speeds -- voorlopig toch nog). Bij Belgacom sync je ook op 4640/512, maar je snelheid ligt (in het beste geval) rond de 3400/260. De upload schommelt bij BGC trouwens op net dezelfde manier en de Userbase speedtest toont dat nogal slecht -- de nieuwe test is daarin accurater: http://www.hierzo.net/test/
bij BGC (en dus dommel ook) synct je lijn op 4.6 en is je bandbreedde 4mbit. upload synct op 512 maar is gekapt op 256kb/sec
en die online speedtests zijn geen waterproof meters hoor. best een grote file (tussen de 10-25 megabyte) downloaden van een server met een grote bandbreedde en de snelheid in het oog houden
en die online speedtests zijn geen waterproof meters hoor. best een grote file (tussen de 10-25 megabyte) downloaden van een server met een grote bandbreedde en de snelheid in het oog houden