overlaatst kregen wij een brief in de bus
met mogelijkheid om ons telefoon in de online
telefoon van belgacom te stekken
dan zag je daar een bedrag van in de 100 euro voor een lijntje op die site
wij smijten die biref in de vuilbak en dan enkele weken later de factuur komt binne en het werd aan gerekend. Natuurlijk direct gebeldd naar die gasten
ze kwamen dan met het uitvlucht ogpescheept dat als volgt luid
"dat word standaard aangerekend als je er niet wil in voorkomen meot je ook reageren"
zo alweer ene slechte ervaring met belgacom
ONLINE telefoonboek belgacom
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
HUH ??
Jullie hebben dat toch niet betaald hoop ik ? Want dit ruikt naar oplichterij. Ben je zeker dat het Belgacom was ? Want hoewel ik geen voorliefde heb voor hen, zie ik hun zoiets niet echt doen en heb er ook nog nooit van gehoord.
Welk nummer was het dat je hebt gebeld ?
Grtz,
X
Jullie hebben dat toch niet betaald hoop ik ? Want dit ruikt naar oplichterij. Ben je zeker dat het Belgacom was ? Want hoewel ik geen voorliefde heb voor hen, zie ik hun zoiets niet echt doen en heb er ook nog nooit van gehoord.
Welk nummer was het dat je hebt gebeld ?
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Belgisch consumentenrecht: alle producten die u worden geleverd zonder die expliciet te vragen/bestellen mag je kosteloos houden!
Overigens onderhoudt Belgacom het telefoonboek niet; noch online; noch op papier. De witte en gele gids worden uitgegeven door Promedia, 1207 door Directory Information Services.
Alle andere directories, online of offline hebben naar mijn idee weinig toegevoegde waarde!
Overigens onderhoudt Belgacom het telefoonboek niet; noch online; noch op papier. De witte en gele gids worden uitgegeven door Promedia, 1207 door Directory Information Services.
Alle andere directories, online of offline hebben naar mijn idee weinig toegevoegde waarde!
-
- Elite Poster
dit is niet belgacom. zo een diensten zijn er hier niet.
standaard gezien sta je al in de online telefoonboek net zoals in de gedrukte versie tenzij je anders hebt aangegeven of als het een geheim nummer is.
je moet eens gaan op de site van dis.
www.phoneinfo.be.
daar kan je meer info vinden over internetvermeldingen. nu kan het wel zijn dat de facturatie via Belgacom gebeurt, maar op vraag van dis, en het geld wordt aan hen ook doorgestort.
dus niet op belgacom schieten in dit geval.
standaard gezien sta je al in de online telefoonboek net zoals in de gedrukte versie tenzij je anders hebt aangegeven of als het een geheim nummer is.
je moet eens gaan op de site van dis.
www.phoneinfo.be.
daar kan je meer info vinden over internetvermeldingen. nu kan het wel zijn dat de facturatie via Belgacom gebeurt, maar op vraag van dis, en het geld wordt aan hen ook doorgestort.
dus niet op belgacom schieten in dit geval.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 30 aug 2006, 12:33, in totaal 1 gewijzigd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Dat is niet normaal en niet voorzien. Ik krijg in ieder geval de Witte en Gouden gids van de provincie Limburg aan huis gebracht. (zonder extra onkosten)
- Bijlagen
-
- Fr_pag_witte_gids.jpg
- (59.45 KiB) 146 keer gedownload
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ofloo schreef:Staat de wittegids niet reeds online ?? www.1207.be ...?
De witte gids en 1207 zijn in principe concurrentie van mekaar!
Misschien een beetje off-topic maar op http://www.1299.be/ kan je zien welke operator aan welk telefoonnummer (vast of gsm) gekoppeld is...
(Is handig als je met happy-time in de dag wil bellen en niet 0.9 euro wil betalen wanneer het om een telenet of tele2 abbo gaat...)
(Is handig als je met happy-time in de dag wil bellen en niet 0.9 euro wil betalen wanneer het om een telenet of tele2 abbo gaat...)
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
chrisvdp schreef:Misschien een beetje off-topic maar op http://www.1299.be/ kan je zien welke operator aan welk telefoonnummer (vast of gsm) gekoppeld is...
HAPPY-TIME geldt ook voor Telenet-nrs, als het maar een vaste lijn is!
Dave schreef:chrisvdp schreef:Misschien een beetje off-topic maar op http://www.1299.be/ kan je zien welke operator aan welk telefoonnummer (vast of gsm) gekoppeld is...
HAPPY-TIME geldt ook voor Telenet-nrs, als het maar een vaste lijn is!
Tussen 17u en 8u maar van 8u tot 17u betaal je VEEL meer naar telenet+versatel etc dan naar belgacom klanten. Dit was in het begin niet en dit hebben ze zonder te laten weten zomaar veranderd.
De juiste gegevens:
* gratis in de week van 17 u tot 8 u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond;
* voor een vast bedrag van € 0,30 incl BTW per oproep door de week van 8 u tot 17 u.
* Voor oproepen door de week van 8 u tot 17 u naar Telenet en Versatel nummers betaalt u , vanaf 08/02/06, een vast bedrag van € 0,8590 incl BTW per oproep op expliciet verzoek van de regulator voor telecommunicatie.
Dus.. HAPPY-TIME geldt NIET voor Telenet-nrs door de dag (in vergelijking met belgacom nrs) en daarom is het nuttig eens bij 1299 te gaan kijken...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
mineco.fgov.be : 1.6. ECONOMISCHE REGLEMENTERING VAN DE PRODUCTIE EN DE DISTRIBUTIE schreef:b.c. Voorlichting van de consument.
Volgens de wet moet de verkoper de consument te goeder trouw informeren over het product of de dienst.
De wet heeft de term onrechtmatige bedingen geïntroduceerd. Het gaat om bedingen die de koper duidelijk benadelen ten opzichte van de verkoper. De wet bevat een lijst van 21 onrechtmatige, en bijgevolg verboden, bedingen. De Koning kan trouwens het gebruik van typecontracten opleggen. Ten einde alle problemen op dit vlak op te lossen werd, in de schoot van de Raad voor het Verbruik, een Commissie voor Onrechtmatige Bedingen
Stond het erges vermeld in uw contract ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Om nog eens terug ontopic te gaan: dit is pure oplichterij... Iemand die willekeurige huishoudens deze onzin wijsmaakt.
Trouwens een slecht geinformeerde oplichter dan, want de telefoongids is inderdaad niet van Belgacom.
Ik zou dit melden bij Belgacom zodat zij een onderzoek kunnen starten
(er wordt misbruik gemaakt van hun naam en waarschijnlijk ook logo)
Trouwens een slecht geinformeerde oplichter dan, want de telefoongids is inderdaad niet van Belgacom.
Ik zou dit melden bij Belgacom zodat zij een onderzoek kunnen starten
(er wordt misbruik gemaakt van hun naam en waarschijnlijk ook logo)
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Of bel hen gewoon is en vraag of ge het moogt doormailen :
Administratieve vragen: 0800/22.313
Want 'k denk hetzelfde als Svekke, het klinkt erg "oplichterig"
Administratieve vragen: 0800/22.313
Want 'k denk hetzelfde als Svekke, het klinkt erg "oplichterig"
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
chrisvdp schreef:Tussen 17u en 8u maar van 8u tot 17u betaal je VEEL meer naar telenet+versatel etc dan naar belgacom klanten. Dit was in het begin niet en dit hebben ze zonder te laten weten zomaar veranderd.
Hier hebben we nochtans mooi de uitleg gekregen waarom die bepaalde prijs was aangepast. En je vermeldt het zelf ook nog eens : "op expliciet verzoek van de regulator"...
chrisvdp schreef:Dus.. HAPPY-TIME geldt NIET voor Telenet-nrs door de dag (in vergelijking met belgacom nrs) en daarom is het nuttig eens bij 1299 te gaan kijken...
Waar haal je dat nu weer ? Heb je je eigen bericht wel gelezen ?
Zie hieronder wat er in het groen staat...
Belgacom.be schreef:. gratis in de week van 17 u tot 8 u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond;
. voor een vast bedrag van € 0,30 incl BTW per oproep door de week van 8 u tot 17 u.
. Voor oproepen door de week van 8 u tot 17 u naar Telenet en Versatel nummers betaalt u , vanaf 08/02/06, een vast bedrag van € 0,8590 incl BTW per oproep op expliciet verzoek van de regulator voor telecommunicatie.
Dus, voor alle duidelijkheid, tussen 8u en 17u is er geen enkel gesprek gratis.
If you can't beat them, confuse them.
CueBoy schreef:chrisvdp schreef:Tussen 17u en 8u maar van 8u tot 17u betaal je VEEL meer naar telenet+versatel etc dan naar belgacom klanten. Dit was in het begin niet en dit hebben ze zonder te laten weten zomaar veranderd.
Hier hebben we nochtans mooi de uitleg gekregen waarom die bepaalde prijs was aangepast. En je vermeldt het zelf ook nog eens : "op expliciet verzoek van de regulator"...chrisvdp schreef:Dus.. HAPPY-TIME geldt NIET voor Telenet-nrs door de dag (in vergelijking met belgacom nrs) en daarom is het nuttig eens bij 1299 te gaan kijken...
Waar haal je dat nu weer ? Heb je je eigen bericht wel gelezen ?
Zie hieronder wat er in het groen staat...Belgacom.be schreef:. gratis in de week van 17 u tot 8 u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond;
. voor een vast bedrag van € 0,30 incl BTW per oproep door de week van 8 u tot 17 u.
. Voor oproepen door de week van 8 u tot 17 u naar Telenet en Versatel nummers betaalt u , vanaf 08/02/06, een vast bedrag van € 0,8590 incl BTW per oproep op expliciet verzoek van de regulator voor telecommunicatie.
Dus, voor alle duidelijkheid, tussen 8u en 17u is er geen enkel gesprek gratis.
Dus voor alle duidelijkheid: een gesprek naar telenet is meer dan dubbel (bijna 3x) zo duur dan naar een belgacom klant wat ik hier dus al 3x aan het zeggen ben... En daarom is het nuttig te gaan kijken bij 1299.be
Bon, nog eens proberen uit te leggen:
Stel, het is woensdag, 15u en ik moet bellen naar iemand met een vast toestel die in België woont. Dan kan mij ofwel 0.30 euro worden aangerekend (als dit een Belgacom klant is) of kan mij 0.859 euro worden aangerekend (als dit bv een Telenet klant is). Daarom is het soms nuttig eens te gaan kijken bij 1299.be want als het een telenet klant is en je bent van plan maar 5 min te bellen komt het nog duur uit.
En dat is al wat ik wou zeggen Man man man
-
- Elite Poster
chrisvdp schreef:En dat is al wat ik wou zeggen Man man man
Kan goed zijn, maar daarom moet je nog altijd geen halve waarheden postten...
Het is natuurlijk gemakkelijker om uitspraken als "HAPPY-TIME geldt NIET voor Telenet-nrs door de dag (in vergelijking met belgacom nrs)" (wat dus manifest onjuist is en de indruk geeft dat Belgacom nrs overdag ook volledig gratis is) dan even over het hoofd te zien.
En dat is alles wat ik wou zeggen : wees duidelijk.
PS. trouwens als je moet bellen, dan gaat het echt niks uitmaken of dit nu een Telenet of een Belgacom klant is, bellen zul je. Als je je laat leiden door 1299.be, dan moest je niet bellen - en kan je evengoed wachten tot na 17u.
Mijn gedacht !
If you can't beat them, confuse them.
Na opzoeken op Userbase, onder de naam "Telefoonboek" kwam ik in deze al wat oudere thread uit.meon schreef:Alle andere directories, online of offline hebben naar mijn idee weinig toegevoegde waarde!
'k Wist niet van het bestaan van deze Infobel, maar vind het wel praktisch en het werkt schijnbaar goed. (incluis wegenkaart omgeving)
Misschien heeft deze wel toegevoegde waarde ? (link welke ik pas nu per toeval ontdekt heb)
(wou ik eerst als nieuwe topic zetten, maar zou dan overkomen als reclame voor die link)
- GeertAki
- Pro Member
- Contacteer:
Off-topic (zoals de meeste van de posts in deze thread):
Belgacom Happy Time is inderdaad misleidend, want ze laten in de reclame niet zien dat het naar telenet en versatel duurder is.
Wij belden tot voor kort met Freetime van tele2, wat vergelijkbaar is als de Belgacom happy time, maar dan goedkoper: overdag 28 cent per minuut naar ELKE vaste lijn in België (tenzij de kleine lettertjes nog beter verstopt zitten dan bij Belgacom).
In elk geval bellen we nu via VOIPCheap, een Fritz!Box en een discovery line.
On-topic: Ik zou de factuur in geen geval betalen en ik zou hen (als het van Belgacom zelf komt en geen fraude blijkt te zijn) een klachtenbrief sturen en eventueel de ombudsman inschakelen. Dit is geld aftroggelen zonder reden en op gemanipuleerde manier.
Belgacom Happy Time is inderdaad misleidend, want ze laten in de reclame niet zien dat het naar telenet en versatel duurder is.
Wij belden tot voor kort met Freetime van tele2, wat vergelijkbaar is als de Belgacom happy time, maar dan goedkoper: overdag 28 cent per minuut naar ELKE vaste lijn in België (tenzij de kleine lettertjes nog beter verstopt zitten dan bij Belgacom).
In elk geval bellen we nu via VOIPCheap, een Fritz!Box en een discovery line.
On-topic: Ik zou de factuur in geen geval betalen en ik zou hen (als het van Belgacom zelf komt en geen fraude blijkt te zijn) een klachtenbrief sturen en eventueel de ombudsman inschakelen. Dit is geld aftroggelen zonder reden en op gemanipuleerde manier.