Modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Shadowfax555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2006, 13:57

Hallo,

Omdat ik wil overschakelen van Telenet naar Dommel heb ik een nieuwe modem nodig. De belgacom aansluiting hebben we altijd al gehad.

Maar het blijkt nu dat het vinden van een modem nog niet zo vanzelfsprekend is.
Er zijn twee soorten die ik overal kan vinden:
- Een usb-modem
- Een draadloze modem.

Aangezien we met 4 computer thuis zitten zijn we niets met een usb-modem, dus die valt al af.
Een modem met draadloze verbinding kunnen we ook niet gebruiken omdat we overal goede bekabeling hebben. Wat ik dus zoek is een simpele, toch degelijke modem die ik kan aansluiten op mijn router die ik al heb. (Een modem met ingebouwde router heb ik ook al gevonden).
Ik vind het namenlijk zonde extra te betalen voor een router die ik al heb of een draadloze verbinding die ik niet wil gebruiken.
Is zo'n modem ergens te koop in het Gentse (geen onlinewinkel dus)?

Waar heb ik al gekeken?
- Het computer winkeltje
- Carrefour
- Fnack
- Mediamarkt
- Colruyt

Hopelijk kan iemand helpen,
Vriendelijke groeten,
Frederik
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Niemand verplicht u de wireless features van die modem van Dommel te gebruiken eh. Veel kans dat die modem zelf ook al meerdere LAN-poorten heeft. Ik ken het merk/type niet dat zij gebruiken, maar da's toch vaak zo :)
Shadowfax555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2006, 13:57

Dat is waar, maar dan moeten we extra betalen voor dingen die we niet nodig hebben. Dat probeer ik juist te vermijden.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Shadowfax555 schreef:Dat is waar, maar dan moeten we extra betalen voor dingen die we niet nodig hebben. Dat probeer ik juist te vermijden.
wie weet koop je binnen een jaar of 2 jaar een laptop en kan je die wel gebruiken? zonde om dan een nieuwe te moeten kopen...
normaal vind je dergelijke modem in elke pc winkel, ook in het Gentse. bekende merken zijn d-link, thompson en smc
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Gewone ADSL modems zijn nog maar weinig te vinden. De meeste hebben ook een ingebouwde router functie.
Nu persoonlijk zou ik niet gaan knoeien met een extra bakske en kabel, maar gewoon een nieuwe (draadloze) router kopen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mocht je toch gaan voor een modem-solution: blijf weg van de ADSL2MUE modem van Linksys. Niks dan last mee gehad.

Wat je bvb wel nog vind zijn Dlink modems enz.

Jan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Shadowfax555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2006, 13:57

Bij gebrek aan een standaard modem gaan we dan toch voor een draadloze gaan.
Bij Belgacom vind ik deze modem:
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rlp_phil_g

Gaat dit over dezelfde modem als degene in de Colruyt?
http://www.colruyt.be/colruyt/colruyt.jsp
Mutlimedia en bureau --> Internetaansluitingen
voor €58,71

De belangrijkste vraag is dan of ik er ook mijn router op kan aansluiten (of meerde computers) via de kabel. Als dat het geval is gaan we deze bestellen.

Alvast Bedankt,
Frederik
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”