Instellingen email scarlet op gsm

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

Ik heb een Samsung D600 gsm toestel en ik zou die graag zo nuttig mogelijk gebruiken. Er is ook een email functie op voorzien maar die krijg ik niet aan de praat. Ik heb al tal van instellingen geprobeerd maar ik ontbreek er gewoon nog een paar, en die staan ook niet op de site van bij de help.

Weet er hier iemand hoe ik die telefoon correct kan instellen met de instellingen van scarlet. (Ben ex-tiscali, maar dat zou geen invloed mogen hebben)

Ik begin redelijk wanhopig te worden.


Alvast erg bedankt!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Als het enkel gaat over de mail server instellingen, voor scarlet is dit pop.scarlet.be, poort 110 met natuurlijk je correcte username en paswoord.

Of heb je problemen met je verbinding zelf? (gprs ?)
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

zo ver geraak ik, maar dan "netwerkfout"
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

1) check of je wel een internetverbinding hebt ingesteld. De instellingen vind je op http://www.scarlet.be/residential/nl/support/mobile/gsm_diensten/a145157

Je moet daarvoor wel Base of Scarlet klant zijn. Zoniet contacteer je operator.

2) Stel volgende parameters in voor de e-mail op je gsm:
- pop: pop.scarlet.be
- smtp: mail.internetmail.be (voor Base en Scarlet klanten. Bij mobi en proxi is dit anders)

Voor je login van de mail moet je rekening houden met de richtlijnen van scarlet voor de oude logins.
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

Ah, geweldig bedankt. Ik ga het straks eens proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”