Ik zit momenteel in het buitenland en reis met de laptop.
Ik kan op het kantoor hier surfen en E-mails ontvangen.
Er is wel een proxy server met volgende kenmerken:
naam: DSC met poort 3128
Ik gebruik Firefox (wat perfect werk) en Thunderbird als E-mail client.
In de Connection settings heb ik de proxy server ingevuld maar geen voor de SSL proxy of SOCKS host. Wanneer ik diezelfde waarden zou gebruiken kan ik geen E-mails ontvangen noch zenden.
Met bovenstaande settings kan ik dus wel E-mails ontvangen, door enkel de http proxy in te vullen.
Weet iemand hoe ik wel E-mails via de telenet account zou kunnen verzenden via een niet telenet netwerk?
Alvast bedankt
SMTP telenet via extern netwerk bereiken
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dan moet je de SMTP-server gebruiken van de verbinding waar je je op dat moment op bevindt. Ik kan op het werk ook enkel uitgaand mailen als ik 'hasmailmem02' gebruik als uitgaande mailserver bvb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Makkelijker is een webmail oplossing als je maar enkele mailtjes moet versturen.
Ja, webmail is een oplossing maar het gaat hem echt niet over enkele E-mails. Ik heb hier voor maanden en als ik via webmail E-mail verstuur heb ik er geen kopie van of ik zou naar mezelf moeten mailen en dan in de juiste map plaatsen waar ik dan nog geen juiste bestemming heb (voor het zoeken net zo handig)
Maar de SMTP server van de klant hier gebruiken is idd een oplossing waar ik niet aan gedacht heb, ik ga dat morgen proberen, alvast bedankt.
En is zei POP3, maar die werkt dus wel dus moet het idd de SMTP server zijn in de topic
Maar de SMTP server van de klant hier gebruiken is idd een oplossing waar ik niet aan gedacht heb, ik ga dat morgen proberen, alvast bedankt.
En is zei POP3, maar die werkt dus wel dus moet het idd de SMTP server zijn in de topic
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
pas dat dan aanmarquis schreef:En is zei POP3, maar die werkt dus wel dus moet het idd de SMTP server zijn in de topic
Elk beetje webmail kan trouwens ook de verzonden items bewaren.