verbinding

Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Alhoewel ik niet te klagen heb over de snelheid ondervind ik wel een probleem met het inloggen en de ADSL-synchronisatie.

Een aantal keer per dag valt de synchronisatie gewoon weg, en na enkele minuten kan ik er weer terug op.
(Ik heb al met 3 verschillende modems geprobeerd en met allemaal hetzelfde probleem, en ik heb ook al geprobeerd om met andere pc's in te loggen maar steeds hetzelfde probleem)

Omdat ik voor mezelf wilde weten hoeveel "problemen" ik heb kan ik volgende statistieken geven:
(sinds 8 augustus heb ik elke minuut dat ik niet op internet kon in een spreadsheet gezet, de minuten dat ik "aan het slapen" was of "niet thuis" was zijn zogezegd minuten dat ik WEL op internet kon, aangezien ik de verbinding op dat moment niet kon controleren)

Sinds 8 augustus heb ik 10,05% van de tijd geen internet gehad.
(m.a.w.: van de 111 uur en 46 minuten waren er 11 uur en 14 minuten dat ik niet op internet kon, dit door het uitvallen van de synchronisatie of dat ik gewoon niet kon inloggen)

Soms heb ik het geluk dat de verbinding een aantal uren op blijft, maar sinds ik dit bericht wilde posten is de verbinding 4 maal weg gevallen.

En ja nu kan je weer zeggen dat ik één van de mensen ben die alleen maar negatieve dingen post (alhoewel ik ook al positieve dingen erop heb gezet)

Maar nog een argument dat je kan gebruiken is: "De ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel."

En men mag zeker niet ontkennen dat er problemen zijn.

p.s.: Ik zit op het nieuwe netwerk
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je bent niet alleen met je klachten.
Zie deze thread, Khsw is overstapt naar een andere provider.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Moest ik zoveel problemen hebben met mijn provider, dan was ik al lang overgestapt naar een andere isp
(maar velen zien maar enkel die unlimited GB
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

patje schreef:Moest ik zoveel problemen hebben met mijn provider, dan was ik al lang overgestapt naar een andere isp
(maar velen zien maar enkel die unlimited GB
Velen zien vooral dat ze hoedanook nog de rest van het abonnementsjaar moeten betalen. En dan kan je er gewoon beter het beste van maken, en hopen dat het jaar zo snel mogelijk om is...
BBB
Premium Member
Premium Member

En het wordt er niet beter op.
Sinds mijn vorige post heb ik elka dag al problemen gehad, en niet voor een paar minuten maar voor enkele uren.
Als mijn verbinding tegen 20:00 uur niet meer werkt dan ben ik vrijwel zeker dat ik tot de volgende dag 06:00 mag wachten vooraleer ik er terug op kan.

In die periode kan ik heel soms wel inloggen, maar een gewone website laden duurt dan zelfs zo lang dat de browser zelf een timeout geeft ...

hier een ping naar www.realdsl.be

Ping statistics for 83.217.75.150:
Packets: Sent = 53, Received = 8, Lost = 45 (84% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 11ms, Average = 11ms

en ping gmail.google.com:

Ping statistics for 66.249.91.107:
Packets: Sent = 37, Received = 5, Lost = 32 (86% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms

Wat is er intussen toch zo veranderd, dat ik nu ineens zoveel problemen heb op zo'n korte tijd. Nu spreken we niet van 1 of 2 dagen problemen, maar ik heb nu al 2 weken deze problemen.

Maar ja nu kan je me natuurlijk een leugenaar noemen want de laatste problemen dateren al van 19 april a.d.h.v. die site (http://support.realdsl.be/) snap ik niet waarom iedereen zo klaagt ...
Laatste nieuws
» April 19: Technische problemen Telenet solutions
» January 18: Downtime op Vrijdag 20 januari
» January 07: QoS en eigen netwerk
» December 30: Gebruikersnaam aanpassing

b.t.w. speedtest heb ik nu wel niet kunnen doen (reden: ik kon zelfs de site van google/UB niet laden om een site te vinden die speedtests kan uitvoeren, laat staan dat ik de site van de speedtest zelf had kunnen laden)
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Wat zijn uw synchrowaarden? Vooral SNR en Attenuation zijn interessant om u iets meer te kunnen vertellen.

Splitter reeds vervangen? Router eens op ISRA-punt gehangen (entrypoint ;) ) en wat gaf dit?

Merk je ruis op in je telefoon of niet? Als je je router opzet, hoor je dan de ruis oplopen of niet?
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One schreef:Wat zijn uw synchrowaarden? Vooral SNR en Attenuation zijn interessant om u iets meer te kunnen vertellen.

Splitter reeds vervangen? Router eens op ISRA-punt gehangen (entrypoint ;) ) en wat gaf dit?

Merk je ruis op in je telefoon of niet? Als je je router opzet, hoor je dan de ruis oplopen of niet?
Upstream Rate (Kbps) 512
Downstream Rate (Kbps) 4096
US Margin 22 (20 tot 23)
DS Margin 12 (8 tot 14)
DS Line Attenuation 42 (41 / 42)
US Line Attenuation 38 (38 / 40)

Ik check deze waarden regelmatig en de waarden waartussen het vroeger zat staan erachter tussen haakjes. Toen kon ik met die waarden wel deftig surfen, en de huidige waar verschillen niet veel met die van vroeger.

ADSL-Splitter heb ik nog niet vervangen, maar dat zal ik is proberen.
En ik zal straks de waarden is gaan nakijken op het ISRA-punt.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

BBB schreef:
Upstream Rate (Kbps) 512
Downstream Rate (Kbps) 4096
US Margin 22 (20 tot 23)
DS Margin 12 (8 tot 14)
DS Line Attenuation 42 (41 / 42)
US Line Attenuation 38 (38 / 40)

Ik check deze waarden regelmatig en de waarden waartussen het vroeger zat staan erachter tussen haakjes. Toen kon ik met die waarden wel deftig surfen, en de huidige waar verschillen niet veel met die van vroeger.

ADSL-Splitter heb ik nog niet vervangen, maar dat zal ik is proberen.
En ik zal straks de waarden is gaan nakijken op het ISRA-punt.
Okay, I wait your info ;)
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member

Sorry dat ik niet vroeger meer heb kunnen posten, maar ik kan nu pas terug "surfen"

Aan het ISRA-punt:
US Margin 22 (22)
DS Margin 13 (15)
DS Line Attenuation 41 (41)
US Line Attenuation 38 (38)

Waar ik nu zit heb ik ook nog eens 2 metingen gedaan:

US Margin 21 (23)
DS Margin 11 (14)
DS Line Attenuation 42 (42)
US Line Attenuation 38 (38)

Waarden tussen haakjes zijn van de 2de meting.
(ik heb nog op 2 anndere plaatsen in het huis ook metingen gedaan maar de resultaten weken niet af van de andere)

Deze waarden zijn gisteren gemeten (in de meer dan 24u dat ik niet online kon) nu dat ik terug heb kunnen inloggen zijn de waarden nog altijd hetzelfde.

Het probleem ligt met 99% zekerheid niet bij mij

[edit] b.t.w. ik heb met 3 verschillende splitters geprobeerd (dit gaf geen andere resulteaten) ofwel is er een probleem met de 3 splitters [/edit]
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

En hoe is het met je telefoon? Ruis of geen ruis?
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One schreef:En hoe is het met je telefoon? Ruis of geen ruis?
geen ruis
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Dan ligt het probleem duidelijk op de wijkcentrale of op de DSLAM. RealDSL moet je van poort veranderen op ofwel DSLAM of je een andere SIP geven op de Wijkcentrale
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One schreef:Dan ligt het probleem duidelijk op de wijkcentrale of op de DSLAM. RealDSL moet je van poort veranderen op ofwel DSLAM of je een andere SIP geven op de Wijkcentrale
en hoe lang zou dit in beslag nemen? dat ik niet weer een week zonder internet zit.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Wel, je zal niet zonder zitten, enkel op het moment dat de technieker bezig is ermee op de DSLAM of wijkcentrale en meestal duurt dit max een uurtje.

Ik weet natuurlijk niet hoe goed de technici van RealDSL zijn hé
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

The_One schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe goed de technici van RealDSL zijn hé
RealDSL moet daar met z'n pollen afblijven !

Dat zijn zaken die niet door hun gebeuren.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
The_One schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe goed de technici van RealDSL zijn hé
RealDSL moet daar met z'n pollen afblijven !

Dat zijn zaken die niet door hun gebeuren.
Da weet ik wel, das Belgacom

Was a matter of saying, das hoe dat veel ISP's het zeggen "onze techniekers kijken ernaar"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”