groen waas op (crt)scherm

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

daarjuist heb ik ineens een groene waas op mijn crt-scherm gekregen, ik heb het nog al eens voorgehad maar toen was het opgelost na wat te prullen met de kabel. maar nu helpt dit niet meer.
de kabel is een kabel die vsastzit aan het scherm dus ik kan geen andere steken :'(
heeft er iemand een idee om dat te verhelpen (anders is het een nieuw scherm vrees ik)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Loopt je kabel langs andere kabels die misschien die storing kunnen veroorzaken? (elektriciteitskabels ofzo)
Misschien zijn de contacten van de kabel inwendig niet meer goed.
Een monitor openvijzen zou ik niet aanraden! Bvb het centrum van het rubberen tutje bovenaan een beeldbuis kan je doden bij aanraking (ook als hij af staat!).
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kijk ook eens of er geen pootjes zijn omgeplooid in de D-Sub-aansluitingn, dat zorgde bij mij voor verlies van het rode signaal...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

alles hiervan nagekeken en het is allemaal in orde :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

NuKeM schreef:Een monitor openvijzen zou ik niet aanraden! Bvb het centrum van het rubberen tutje bovenaan een beeldbuis kan je doden bij aanraking (ook als hij af staat!).

Hallo SeNsEi Ze0n,
Het zou ook kunnen dat het in de jack van de PC zit?
Als je met die kabel bewoog kan dit zich ook uitwerken op de contacten in de jack.
(Dat heb je snel gecontroleerd indien je even een andere monitor aansluit) Zo ben je daar al zeker van.
(hoe je een elektrocutie kan teweegbrengen wil ik hier niet schrijven) :mrgreen: (zie quote van NuKeM)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”