Hoi,
Telkens ik op msn zit en aan de andere kant staat de webcam op, krijg ik een stopfout (blauw scherm), met de volgende info:
0x0000008E (0xc0000005 , ....
tcpip.sys en daarachter nog een aantal nummers...
Weet er iemand wat dit is en hoe het opgelost kan worden? Service pack 2 is reeds geinstalleerd....
Alvast bedankt!,
Dirk
stopfout
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Normaal gezien als je SP2 nog niet hebt kan dit voorkomen, maar je hebt sp2 zeg je, dan is er nog een andere mogelijkheid .... Maar !Dirkie schreef:Hoi,
Telkens ik op msn zit en aan de andere kant staat de webcam op, krijg ik een stopfout (blauw scherm), met de volgende info:
0x0000008E (0xc0000005 , ....
tcpip.sys en daarachter nog een aantal nummers...
Weet er iemand wat dit is en hoe het opgelost kan worden? Service pack 2 is reeds geinstalleerd....
Alvast bedankt!,
Dirk
Kijk eens op deze link:
http://support.microsoft.com/default.as ... l%3B903251
Hou je hart maar vast
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Heb dit ooit nog meegemaakt met NIS (Norton Internet Security), enige oplossing is deze te deinstalleren en je lan kaart opnieuw te installeren en daarna terug NIS installeren.Dirkie schreef:Ik heb norton internet security en deze update regelmatig en scant één keer per week. ik heb nu al gescand enzo, maar hij vind niks van spyware of virussen...

Neem me niet kwalijk dat ik er zomaar even tussenwip maar als er 2 programmas zijn die belastend zijn voor het systeem en van tijd tot tijd de nodige problemen veroorzaken zijn het NIS en ZoneAlarm. Wat je het best kan doen is het gratische AVG installeren (geloof het of niet maar dit progje werkt zeer goed ondanks het feit dat het gratis is) en als je een router hebt daar de firewall instellen. Als je je wil beschermen via e-mail kan je bij je ISP normaal een virusscanner op je mailbox laten activeren (kwestie van dubbele bescherming). Uit mijn ervaring als helpdeskmedewerker moet ik zeggen dat NIS en zonealarm voor heel wat moeilijkheden zorgen bij heel wat klanten.The_One schreef:Heb dit ooit nog meegemaakt met NIS (Norton Internet Security), enige oplossing is deze te deinstalleren en je lan kaart opnieuw te installeren en daarna terug NIS installeren.Dirkie schreef:Ik heb norton internet security en deze update regelmatig en scant één keer per week. ik heb nu al gescand enzo, maar hij vind niks van spyware of virussen...
inderdaad, ik heb nogal negatieve reacties gehoord van NIS, maar het verbaasd me dat ik dit nu al ongeveer een jaar gebruik en dat die nu gaat dwarsliggen..? De fout leek me eerder te zitten bij MSN, omdat telkens als de andere kant een webcamverbinding maakt, na tien a twintig minuten heb ik dat blauw scherm met die stopfout. Dan heb ik weer gehoord dat het kan zijn dat de videokaart geupdate moet worden, maar dat zou me ook verbazen aangezien ik een volledige dvd kan afkijken zonder die stopfout. Vandaag staat de laptop al de ganse dag te draaien een geen foutmelding. Eigenaardig toch?
Ben geen expert in dit soort dingen, maar aan wat zou dat nog kunnen liggen. Er wordt een vermelding gemaakt op dat blauwe scherm van tcpip.sys
Alvast bedankt,
Ben geen expert in dit soort dingen, maar aan wat zou dat nog kunnen liggen. Er wordt een vermelding gemaakt op dat blauwe scherm van tcpip.sys
Alvast bedankt,