Hallo,
ik ben al jaren klant bij Belgacom, maar het is altijd iets met die mannen.
Nu hebben ze me Belgacom TV, die ik 3 maanden moicht gratis uittesten, aangerekend.
IK denk er aan om over te stappen.
Ik heb zelf een pc of 6 achter een draytek router hangen op mijn adsl skynet abonnement.
Vraag : Kan ik die router /fw ook gebruiken met Telenet ?
Kan ik mijn 6 pc's dan ook via NAT blijven gebruiken ?
Bedankt voor jullie antwoord.
Stefaan
DRAYTEK ROUTER 2600 bij Telenet ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Router / FW is perfect mogelijk bij Telenet, hou er echt wel rekening mee dat Telenet hier geen ondersteuning op geeft.
- Stefaand
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
dank je wel.ditCh schreef:Router / FW is perfect mogelijk bij Telenet, hou er echt wel rekening mee dat Telenet hier geen ondersteuning op geeft.
En is de aansluiting identiek ,dus via rj11 telefoonplug naar Telenet modem ?
-
- Elite Poster
Idd je steekt gewoon de UTP in de modem van Telenet !Stefaand schreef: dank je wel.
- Stefaand
- Pro Member
ah nee, wacht eens even, de ingang van mijn router is geen UTP plug he (RJ45) maar is een telefoon plug (RJ11).ditCh schreef:Idd je steekt gewoon de UTP in de modem van Telenet !Stefaand schreef: dank je wel.
Mijn router is modem inclusief he. Dus ik hoor het al, ik kan die dus niet meer gaan gebruiken.
-
- Elite Poster
Als er idd een adsl modem in zit ga je der niet veel mee kunnen doen ...Stefaand schreef:Mijn router is modem inclusief he. Dus ik hoor het al, ik kan die dus niet meer gaan gebruiken.
- Stefaand
- Pro Member
inderdaad, ik ben dus beetje gebonden aan een adsl provider.ditCh schreef:Als er idd een adsl modem in zit ga je der niet veel mee kunnen doen ...Stefaand schreef:Mijn router is modem inclusief he. Dus ik hoor het al, ik kan die dus niet meer gaan gebruiken.
Ach, er zijn er nog he...zoals EDPnet en zo...Tele2....
- Stefaand
- Pro Member
ik heb nog altijd geen reakties gehoord van mensen die bij EDPnet zijn.Dave schreef:Waarom zou je teveel betalen aan Telenet, als je een goed product voor minder geld hebt bij EDPnet ?
Wel heb ik gezien op hun website dat je moet betalen (en is niet min) als je naar hun helpdesk belt.
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben tevreden van EDPnet! En waarom zou je bellen, als ik een vraag heb, maak ik gewoon een ticket aan op hun website, dat kost mij niks.
- Stefaand
- Pro Member
En heb jij makkelijk kunnen overstappen van Belgacom naar EDPnet?Dave schreef:Ik ben tevreden van EDPnet! En waarom zou je bellen, als ik een vraag heb, maak ik gewoon een ticket aan op hun website, dat kost mij niks.
Welke router/modem gebruik jij ?
Denk jij dat ik mijn DRAYTEK 2600V met modem ingebouwd, met FW ingebouwd en met VOIP ingebouwd nog kan gebruiken met een 6 a 9 tal pc's erachter ?
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben destijds heel vlot kunnen overstappen van Belgacom naar EDPnet. Gewoon een abo besteld bij EDPnet & opgezegd bij Belgacom ... de dag dat ik niet meer kon connecten met met Belgacom username/pasword, kon ik die van EDPnet gebruiken en alles werkte ...
Ik heb zelfs de rest van mijn aan Belgacom betaalde voorschot voor de periode na de afsluiting gecrediteerd gekregen.
Vroeger had ik een XSense Xrouter met ingebouwde modem, werkte perfect.
Nu heb ik al een half jaar die Philips Modemrouter met wireless (destijds gekocht aan 39EUR promo), werkt ook prima ...
Voor EDPnet zelf maakt het aantal PC's niks uit, dus als je modemrouter er 6 aankan, dan is dat geen probleem ...
Ik heb zelfs de rest van mijn aan Belgacom betaalde voorschot voor de periode na de afsluiting gecrediteerd gekregen.
Vroeger had ik een XSense Xrouter met ingebouwde modem, werkte perfect.
Nu heb ik al een half jaar die Philips Modemrouter met wireless (destijds gekocht aan 39EUR promo), werkt ook prima ...
Voor EDPnet zelf maakt het aantal PC's niks uit, dus als je modemrouter er 6 aankan, dan is dat geen probleem ...
- Stefaand
- Pro Member
maar ik zit wel nog vast aan Belgacom voor de ADSL draad zeker ? Want als ik die opzeg ben ik alles kwijt en kan ik niet op EDPnet aansluiten , want die leveren toch geen fysieke lijnen dacht ik ?
Klopt mijn redenering ?
Klopt mijn redenering ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... en gebruik je hem enkel voor je internet dan kan je gewoon een Discovery lijntje nemen en betaal je slechts de helft abonnementsgeld.Stefaand schreef:maar ik zit wel nog vast aan Belgacom voor de ADSL draad zeker ? Want als ik die opzeg ben ik alles kwijt en kan ik niet op EDPnet aansluiten , want die leveren toch geen fysieke lijnen dacht ik ?
Klopt mijn redenering ?