Goed nieuws voor TVV en BGC: Exclusiviteitscontract MTV loop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

De kans bestaat dat de zenders van MTV (MTV en zijn themazenders, TMF en de Nickelodeons) vanaf 1 januari 2007 toegevoegd worden aan de pakketten van Belgacom en TV Vlaanderen. Vanaf dan loopt het exclusiviteitscontract van die zenders met Telenet immers af.

De zenders van MTV zijn wellicht het grootste hiaat in de pakketten van TV Vlaanderen en Belgacom. MTV tekende immers een exclusiviteitsovereenkomst met Telenet. Die overeenkomst loopt echter af op 1 januari 2007. De Belgacom-bobos geven in De Gazet Van Antwerpen in ieder geval aan dan met MTV te willen praten. Ook TVV zal dat dan naar alle waarschijnlijkheid doen, aangezien ze dezelfde zenders toch al op de satelliet hebben zitten bij het Nederlandse Canal Digitaal.

Belgacom bevestigt in dezelfde krant ook het verhaal als zou BBC zich op lange termijn willen terugtrekken uit het Europese vasteland met BBC1 en BBC2. Enkel BBC Prime en BBC World zouden beschikbaar lijven. Telenet zegt "dat het van niets weet", maar een simpel mailtje naar BBC bevestigt wel het verhaal van Belgacom...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Als ik het zo lees zal de strijd tussen de verschillende aanbieders beginnen om zenders exlusief in hun aanbod te hebben. Dan zal dat moeilijk worden om te kiezen of om de abb te vergelijken. Want de ene gaat dit hebben en de andere iets anders. Terwijl vroeger het aanbod voor iedereen min of meer hetzelfde was. We gaan er op achteruit in plaats van vooruit :!: . Het zal dokken worden want men zal die zenders verschuilen in pakketten :eek: .
-
Jammer van de BBC, ze zullen er wel hun redenen voor hebben zeker?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:We gaan er op achteruit in plaats van vooruit :!:


Digitale TV is inderdaad pure achteruitgang... en heeft maar één doel, meer opbrengen voor de kabelprovider ! Als klant heb je kans dat je content gaat "lopen" naar een andere provider, je geen vrijheid meer hebt in apparatuur, je meer moet betalen aan al te gekke diensten (Flexview), ...

Zambo schreef:Jammer van de BBC, ze zullen er wel hun redenen voor hebben zeker?


Auteursrechten...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Zambo schreef:Jammer van de BBC

Als je graag BBC blijft kijken kan dat perfect met een schoteltje gericht op 28°oost. Krijg je er voor niets nog ITV en Film4 bij ook.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Krijg je er voor niets nog ITV en Film4


Film4 is dat niet betalend?

Ik heb het Movie-packet en ik kan film4 niet zien. :-(
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Film4 is FTA gegaan.
Changes at FilmFour

We are going free-to-air, this means the new FilmFour service will soon be available to everyone with digital TV

When will FilmFour go free-to-air?
July 2006.

Why is FilmFour going free-to-air?
It is Channel 4's ambition to widen its digital offering, so that a greater range of programming is available within digital homes.

Over the years we have developed a strong and valuable film channel, which we feel should be available to as wide an audience as possible. We are therefore making it available to everyone with digital TV.

I’m currently a FilmFour subscriber, what happens now?
Nothing, FilmFour continues as a subscription channel until July 2006 and you will continue to receive all your FilmFour channel(s) in the same way.

Will it still cost the same until July?
Yes. It will stay at £7 a month for Sky digital subscribers and £6 a month for other providers.

When will I stop paying?
The channel will stop being a paid-for channel in July 2006. You will continue with your normal subscription payments until then.

How will I be informed about the change?
All FilmFour subscribers will be informed by their digital TV provider. If you have any specific queries relating to your billing then contact your digital TV Provider.

Misschien kan je best even nakijken of je kanaal settings nog actueel zijn.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfadude schreef:Als je graag BBC blijft kijken kan dat perfect met een schoteltje gericht op 28°oost.


Indien het effectief een auteursrechten kwestie is zal ook dat wel stoppen... BBC gaat geen FTA op sat doen voor gans Europa en ondertussen stoppen voor die enkele kijkers in Belgie.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Damn, ik kijk nochtans graag eens naar BBC1/2. Veelal goede docu's.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik vind het een zeer goede zaak dat de MTV group nu ook bij TVV en BGCTV kan gebundeld worden. Dan zijn ze beiden compleet qua Vlaamse zenders, of zie ik er nog over het hoofd?
Over de BBC: zeer spijtige zaak, want de BBC blijft 1 van de beste televisiemakers ter wereld, zo niet de beste... Ik had liever gehad dat ipv BBC1 en BBC2 weg te halen dat BBC3 erbij kwam :wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Indien het effectief een auteursrechten kwestie is zal ook dat wel stoppen... BBC gaat geen FTA op sat doen voor gans Europa en ondertussen stoppen voor die enkele kijkers in Belgie.

Dat is het hem net. BBC zit net voor belgië,Nederland en noord frankrijk gewoon op de sat omdat ze op een SPOTbeam zitten die gericht is op het verenigd koninkrijk maar daarbuiten word het al snel moeilijker.
Het is zo dat je BBC en ITV pas sinds een jaar ongeveer FTA kan ontvangen.
Dat is een beslissing die niet snel zal teruggedraaid worden en steeds meer navolging vind. Eerst was BBC alleen toen kwam ITV erbij en nu dus ook Film4.
Nog even een Footprint van de BBC beam meegeven. Dan wordt het snel duidelijk.

Afbeelding
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Film4 is FTA gegaan


Bedankt voor de tip Alfadude :-)

Ik zal dat eens nakijken want er zijn goede films op Film4 en Film4+1
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Damn, ik kijk nochtans graag eens naar BBC1/2. Veelal goede docu's.


Dat is ook de reden waarom ik overgestapt ben naar Sat-TV.

Alle zenders die mij intresseerden zijn weg bij TN, ik hou niet van soaps en gemanipuleerde praatprogrammas.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfadude schreef:Dat is een beslissing die niet snel zal teruggedraaid worden en steeds meer navolging vind. Eerst was BBC alleen toen kwam ITV erbij en nu dus ook Film4.


Ik wil je best geloven... maar als het een auteursrechten kwestie is dan klopt er iets niet in het verhaal. FTA zijn, en stoppen in Belgie zijn nu éénmaal dingen die niet te rijmen zijn.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
alfadude schreef:Dat is een beslissing die niet snel zal teruggedraaid worden en steeds meer navolging vind. Eerst was BBC alleen toen kwam ITV erbij en nu dus ook Film4.


Ik wil je best geloven... maar als het een auteursrechten kwestie is dan klopt er iets niet in het verhaal. FTA zijn, en stoppen in Belgie zijn nu éénmaal dingen die niet te rijmen zijn.


Het gaat hier niet over authersrechten hoor.

Gewoon over de kost die de BBC betaald om BBC aan te bieden in europa dit moet immers bijna kostenloos.

BBC prime is een betaalzender en brengt dus meer op.

BBC is FTA omdat de spotbeam bijna alleen voor de UK is.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ alfadude

Yep, Film4 is FTA.
Ik heb niets moeten doen, vanavond werkt het. :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Mahimahi schreef:@ alfadude

Yep, Film4 is FTA.
Ik heb niets moeten doen, vanavond werkt het. :-)

Alweer een tevreden schotelkijker. :-D
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”