Draadloze DVD speler

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mijn oude (Yamada) DVD speler is aan vervanging toe (blijft nogal veel haperen)

Dus zou ik graag een draadloze DVD speler kopen.

Dingen die absoluut moeten:

- wifi (mijn vriendin ziet kabels van de pc naar dat ding niet zitten)
- DVD's afspelen, divx, xvid, mp3, ogg
- Stil zijn !!! (dus liefst geen fan en geen luidruchtige dvd lezer)
- Onder de 300 euro
- Streamen van pc naar de DVD speler

Voorlopig komen de Kiss DP600 en de transgear DVX 700 M in aanmerking, maar die zijn beide schijnt nogal luidruchtig en de kiss is geplaagd door superveel bugs.

http://www.pixmania.be/be/nl/172897/art ... p-600.html
http://www.pixmania.be/be/nl/176361/art ... 700-m.html

Iemand ervaringen hiermee/aanbevelingen/...
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Dat interesseert me ook wel. Nog eentje die in aanmerking kan komen is de Snazio:
http://www.snazio.com/Links/Net%20DVD%20Cinema(new).htm
http://www.snazio.com/Links/Net%20DVD%20Cinema(model).htm
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ervaring met KISS:

SUBLIEM :) Dit beestje draait linux en heeft een enorm veel mogelijkheden, echter wel een duurder prijskaartje

Transgear: ervaring met de niet WIFI versie ( zelfde mogelijkheden ) -> ronduit slecht, vaak werden films niet afgespeeld ( xvid ), en de webinterface ( die op een webserver op de vaste pc draait ) zag er maar amateuristisch uit
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

ditch heb je ervaring met de DP600 zelf of andere producten van kiss?

Want ik heb wel echt veel slechte reviews gelezen over de DP600


greetz,

Nob
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

De DP-1500 heb ik ervaring mee ...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

De DP-1500 heb ik ervaring mee ...


Die ziet er ook wel leuk uit (en kan draadloos).
Enige wat je met de DP600 meer kan is dat er standaard draadloos in zit en dat hij HD dingen kan afspelen (met HDMI), maar HDMI wil ik juist niet (ik wil niks van DRM/... kopen of steunen)

Maakt hij veel lawaai Ditch? En kan die wifi WPA aan?
Kan je hem makkelijk regiovrij maken? (op www.divxplayer.nl moet je daarvoor 25 euro extra betalen...)


greetz,

Nob
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ik heb toch ook al veel klachten gehoord van KISS.
Neef & kameraad hebben zo ene en niet iedere xvid/divx speelt er goed af.
Bv: de eerste 30 min is alles OK en er na begint die te happeren.
Denk je, slecht gecodeerd ofzo. Kan niet wat dan speelde die de eerste 30 min ook niet af. Laatste nieuwe firmware's zijn er al in geflash.

Koop je beter zo'n mediacenter PC'ke of barebone.
Veel meer mogelijkheden & het is windows.
Dus drivers, codecs, ... kun je zelf installen.
En zo echt duur is dat ook niet meer.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nob schreef:Mijn oude (Yamada) DVD speler is aan vervanging toe (blijft nogal veel haperen)

Dus zou ik graag een draadloze DVD speler kopen.

Dingen die absoluut moeten:

- wifi (mijn vriendin ziet kabels van de pc naar dat ding niet zitten)
- DVD's afspelen, divx, xvid, mp3, ogg
- Stil zijn !!! (dus liefst geen fan en geen luidruchtige dvd lezer)
- Onder de 300 euro
- Streamen van pc naar de DVD speler

Voorlopig komen de Kiss DP600 en de transgear DVX 700 M in aanmerking, maar die zijn beide schijnt nogal luidruchtig en de kiss is geplaagd door superveel bugs.

http://www.pixmania.be/be/nl/172897/art ... p-600.html
http://www.pixmania.be/be/nl/176361/art ... 700-m.html

Iemand ervaringen hiermee/aanbevelingen/...


Dat klinkt als mijn gemodde Xbox met WLAN bridge eraan :) kost je maximaal 250€ all-in én meer mogelijkheden ook.
Een HDD koop je nog apart (of neem je uit de PC).

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Absoluut. Softmodded XBox, daar een XBMC erop, Wireless Bridge, ready.

En een heel pak flexibeler als om het even welke dedicated DVDspeler; alle codecs zijn software-based, en worden regelmatig en naar believen geupdate in functie van de laatste ontwikkelingen op de "markt". En de kwaliteit is ook al minstens even goed, meestal zelfs beter. Heb zelf ook een oudere Kiss gehad, absolute rommel vergeleken met een XB+XBMC oplossing.

Voordelen tov commerciele producten :
1) Flexibiliteit met de Grote F. Wat het ook is, het is speelbaar. Zelfs RM en QT's als het moet. Matroshka's, Ogg's, .... kan met XBMC al jaren. SRT's en AVI's zijn zelfs nog speelbaar in gezipte vorm. (onnozel, maar geeft aan hoe flexibel dit ding wel niet is)
2) Stabiel als een huis. De stable-builds van XBMC crashen nooit. Period.
3) prijs/prestatie niet te kloppen.
4) Goed kwaliteit. Nooit issues met minder-courrant ondersteunde Xvid encoder opties en dergelijke (die meestal niet ondersteund worden door hardware-based decoders, ook niet de flashbare !)

Nadeel :
1) Je koop een Microsoft product.
2) Je gebruikt een Microsoft product op een andere manier als bedoelt. (hoort eigenlijk onder "voordeel" te staan :twisted: )
3) Geen out-of-the-box solution. Hoewel heel goed gedocumenteert op het net, is hier een uurtje of zo werk aan als je het met de hand moet doen, en ongeveer 5 minuten als je een "superdisc" gebruikt : zo'n cd installeert alles wat je moet hebben op je XB, gewoon een "point and click" interface.
4) Een geheugenkaartje nodig (8 mb is voldoende) om de softmod te kunnen laden. Eenmalig nodig.

Enige nadeel "stil zijn". Hangt van jezelf af. Oude XB's (gen1 tot 3 dacht ik) hebben een HEEL luide CPU fan (vervang die, en je XBox is 50% stiller), en zorg ervoor dat je een stille HD kiest. De normale fan van de XB is niet echt een probleem, maar ook die kan je nog lager laten lopen met een domme vermogenweerstand zonder je XB te fry-en.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Dat stil zijn is ook vrij relatief. Bij mij staat de fan op 10% van de normale snelheid te draaien (optie in xbmc) en hoor je die zeker niet als je iets aan 't kijken bent. En als de xbox opstaat in een stille kamer hoor je hem enkel licht blazen.

Allez, zo was het voorheen. Heb die overlaatst vervangen door een silent pc-case fan en nu hoor ik niks meer :p

Mijn xbox is dan weer wel hardmodded met Xecuter3 chip.


Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dunno, ik heb nu een softmodded xbox die:

-Veel te veel lawaai maakt. (en heb geen zin om daar weer vanalles aan te wijzigen) en ook al verander je die fan, die dvd speler zelf, maakt ook teveel lawaai.
-xbmc is mooi en al, maar dunno, iets staat mij er niet aan aan.

Ik wil gewoon iets dat zonder prutsen werkt. (en goed werkt)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

En dat wil je dan voor een beperkt budget .... ??? Moehahahahaa&
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

De Kiss DP1500 kost met wireless nog geen 200 euro.

De DP600 (met HDMI en wireless standaard -> speelt HD content af) kost 290 euro. (dat kan je niet eens met je xbox -> toch niet aan zo'n kwaliteit)

Perfect onder mijn 300euro grens. En voor je begint te neuten dat het dat en dat niet kan afspelen... Lees in de eerste topic wat IK wil dat het kan afspelen, de rest interesseert mij niet. Dus lees eer je begint te lachen.

(ik hoef er geen HD's in) -> als ik iets nodig heb stream ik dat dan wel over het netwerk. HD's hangen aan de pc.

greetz,

Nob
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik heb net een PC'tje samengesteld voor bij de TV en kom aan 380€ (als ik ook wireless zou willen, anders 341€) en daar kan ik elk formaat mee afspelen.

Asus Pundit P1-PH1 (157€)
Intel Celeron D 351 (55€)
512Mb DDR2 667Mhz RAM (40€)
Maxtor 160GB SATA (55€) <--- Kan eventueel goedkoper door 40 of 80GB te gebruiken als je toch streamt
NEC ND-4571 (34€) <------ Kan ook goedkoper als het geen schrijver moet zijn
Totaal = 341€ - 14€ (enkel dvd speler) - 15€ (80GB ipv 160GB) + 25€ (WiFi) = 337€

En met linux start de pc snel genoeg op (moet zelf nog uitzoeken welke ik best kan gebruiken).
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nob schreef:De Kiss DP1500 kost met wireless nog geen 200 euro.

De DP600 (met HDMI en wireless standaard -> speelt HD content af) kost 290 euro. (dat kan je niet eens met je xbox -> toch niet aan zo'n kwaliteit)

Perfect onder mijn 300euro grens. En voor je begint te neuten dat het dat en dat niet kan afspelen... Lees in de eerste topic wat IK wil dat het kan afspelen, de rest interesseert mij niet. Dus lees eer je begint te lachen.

(ik hoef er geen HD's in) -> als ik iets nodig heb stream ik dat dan wel over het netwerk. HD's hangen aan de pc.

greetz,

Nob


En dus betaal je daarvoor en ben jij gelukkig. Ieder zijn goesting hé Nob. Maar die Kiss DVD players spelen bijna nooit goed af wanneer je xvidjes met srt subs download van een of ander ding. Maar ja, ook dat doe jij wss niet. Dus ... misschien was ik te snel en moet jij inderdaad maar die Kiss kopen. Neem dan best die DP600 dan kun je HD content afspelen op jouw analoge TV.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Neem dan best die DP600 dan kun je HD content afspelen op jouw analoge TV


Gaan we lekker venijnig doen ja?

En inderdaad, ieder zijn goesting, daarom moet je nog niemand beginnen uitlachen.

@ZMD

zoiets is idd ook een optie (net als die xbox trouwens), maar vrees dat dat wat teveel lawaai gaat maken.
EN ik heb niet zoveel zin om dan weer alles te gaan installeren, alles te configgen, ...

Voor een DVD speler wil ik click & play.

greetz,

Nob
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Nob schreef:[
EN ik heb niet zoveel zin om dan weer alles te gaan installeren, alles te configgen, ...


Come on, dat is juist het leuke er aan. Een barebone met wat mogelijkheden tot uitbreiden in de toekomst (HD) lijkt me toch meer iets. Een barebone is ook perfect fluister stil te maken.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Da's leuk ja, als je tijd hebt, jammer genoeg heb ik niet zoveel tijd.

(ok, je kan dat vrijmaken, maar dan moet je weer andere dingen opgeven, en dat wil ik niet)

greetz,

Nob
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

X-2datop schreef:
Nob schreef:De Kiss DP1500 kost met wireless nog geen 200 euro.

De DP600 (met HDMI en wireless standaard -> speelt HD content af) kost 290 euro. (dat kan je niet eens met je xbox -> toch niet aan zo'n kwaliteit)

Perfect onder mijn 300euro grens. En voor je begint te neuten dat het dat en dat niet kan afspelen... Lees in de eerste topic wat IK wil dat het kan afspelen, de rest interesseert mij niet. Dus lees eer je begint te lachen.

(ik hoef er geen HD's in) -> als ik iets nodig heb stream ik dat dan wel over het netwerk. HD's hangen aan de pc.

greetz,

Nob


En dus betaal je daarvoor en ben jij gelukkig. Ieder zijn goesting hé Nob. Maar die Kiss DVD players spelen bijna nooit goed af wanneer je xvidjes met srt subs download van een of ander ding. Maar ja, ook dat doe jij wss niet. Dus ... misschien was ik te snel en moet jij inderdaad maar die Kiss kopen. Neem dan best die DP600 dan kun je HD content afspelen op jouw analoge TV.

Grtz,
X


Hmmm ik gebruik mijne kiss (dp 500)ook steeds minder en minder heb dat spel al een jaar of 3-4 en heb er goed mijn gerief aan gehad maar hij begint te verouderen .
Kiss was in den tijd als een van de eerste dat divx hardware spelers bouwden en ze waren destijds dan ook de beste kijk maar eens naar de beeld kwaliteit
Heb een tvix systeem tegenwoordig en dat draait prima .



Den dp 1000 zuigt echter zwaar ne kameraad wou goedkoop doen en had die gekocht als dvd speler is hij niet slecht .. maar divx .. das een andere zaak .. 1 op de 3 films speelt hij ... soms speelt hij ze wel dan weer niet (zelfde cdr)


ps als ik subs gebruikete toch in de meeste gevallen waren het .srtkes nooit last mee gehad .
:!:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Nob schreef:Voorlopig komen de Kiss DP600 en de transgear DVX 700 M in aanmerking, maar die zijn beide schijnt nogal luidruchtig en de kiss is geplaagd door superveel bugs.

http://www.pixmania.be/be/nl/172897/art ... p-600.html
Iemand ervaringen hiermee/aanbevelingen/...

De Kiss DP600 wordt deze maand in PC-Magazine beschreven:

De DP-600 is lawaaierig, werkt niet altijd vlot en is zeker niet de universele allesspeler die hij beweert te zijn
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kheb zelf ne kiss DP-558 en da werkt wel maar tja niet altijd alle divx films met name degene met hogere bitrate

nu hij doet zijn werk zeer goed maar tja tis nie altijd pais en vree moet ik zeggen ;)

eventueel kun je eens een kijje nemen op : http://www.mpeg-playcenter.com/index.php ... zeer goede site ivm met info met name over kiss players ;)
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heb persoonlijk een xbox met modship en XBMC er op.
Vind dit de ideale oplossing, daar je zowel een gameconsole hebt en tegelijk ook een flexibele mediaplayer.
Persoonlijk gebruik ik een gewone ethernet verbinding om media te streamen naar men xbox, via relax. Gedeelde mappen werkt ook, maar blijkbaar niet met een externe USB HD.
Enige handmatige configuratie van XBMC is wel vereist, maar valt heel goed mee, er zijn trouwens handleidingen genoeg van het net te plukken.
En XBMC is zoals al gezegd constant in evolutie, zodat je steeds een recente en stabiele versie kunt gebruiken.

Vind persoonlijk 200 of 300 euro voor een toestel dat enkel films afspeelt toch een beetje veel, voor 200 euro heb je een xbox met modship en voor een kleine 100 euro extra maak je hem draadloos
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

Ben zelf eigenaar van een Kiss DP-1500. Heb er nog eentje in mijn winkel staan (Dixons) voor 149€. Ding speelt zo goed als alles af en dan bedoel ik 95%. Degelijke releases altijd. Nu af en toe wil hij eens niet afspelen en geeft hij enkel 00:00:00 op de display maar dan kan je via mpeg4modifier de userdata aanpassen van die file en na 5 min speelt die perfect ( http://www.mpcclub.com/modules.php?name ... pic&t=7619 )
Bovenstaande website bevat trouwens heel wat interessant leesvoer.
Uitermate tevreden (na wat zoekwerk) en die webradio die ongeveer een 10000 zenders aanbied is mooi meegenomen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Bedankt voor het aanbod Kerberos, maar ik heb ondertussen al een Kiss DP1500 met wifi besteld...

Als je iets vroeger was geweest...

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”