tele2allin

Plaats reactie
mousty
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jan 2006, 11:36
Locatie: Anderlecht bij Brussel

Heb sedert 02.01.2006 tele2allin en nog niets anders dan problemen gehad zoals velen.
Sedert 30.06.2006 had ik geen internetverbinding meer en na 9x naar de helpdesk te hebben gebeld stuurden ze me eindelijk op 10.07.2006 een technieker die mijn defecte SpeedTouch 716 verwisselde met een 706. Nu wil ik zoals vroeger met mijn 716 mijn adslwaardes nagaan met de username : tele2 en password : tele2 maar ik krijg volgend antwoord :

Username : tele2
Password : *****
Login not allowed (User 'tele2' is disallowed to login from lan to telnet)
Closing connection

Kan er mij misschien iemand zeggen hoe ik mijn adslwaardes nu kan nazien of gaat dit niet meer met de 706 SpeedTouch ?
Met dank en groetjes
Mousty
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

kijk hier eens: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10775
Na de instalatie van de software kan je zelf alles invullen en steeds controleren.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Kan er mij misschien iemand zeggen hoe ik mijn adslwaardes nu kan nazien of gaat dit niet meer met de 706 SpeedTouch ?


Dat gaat inderdaad niet meer met tele2/tele2. Het is een beperkt account waarmee je de router kan instellen wat betreft firewall, wireless LAN, netwerk etc. Maar je kan niet meer aan de VoIP configuratie en je kan dus niet meer de linespecs zien. :cry:

PAS OP met het overschrijven van de bestaande firmware! Al je settings gaan verloren en je moet de router dus volledig herconfigureren. Slaag je er toch in om de juiste gegevens voor je voice in te voeren en de speedtouch te laten registreren op de SIP server, dan kan je meestal niet meer kunnen bellen omdat er geen correct dialplan inzit. Opgebeld worden lukt wel nog.
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

Heb modem gereset en nieuwe software ingeladen (oudere versie 5.xx= downgrade) (via netwerkkabel!). Na het configureren als voice-router werkt alles, ook telefoon, perfect. Settings telefoon staan ook op userbase.be
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”