Hier in zone 03 heb ik deze maand geregeld uitval gehad van DSL-signaal bij Tele2 All-in. Gevolg: geen internet noch telefonie
Uitval gebeurt soms 's avonds laat en soms rond de middag en duurt 12-24u.
Niet leuk als je een telefoontje verwacht...
Zijn hier nog Tele2 All-in abonnees die hiermee ook mee te maken hebben....
Uitval DSL-signaal
Ik ben wel geen tele2 abonee. Ik ben Belgacom ADSL klant (nu nog).
Ik heb het zelfde probleem. Mijn noise margin is extreem laag op piek momenten. Er is hiervoor een belgacom technieker hier geweest, deze heeft in de centrale zelf de 'kaart' waarop ik zat vervangen. En heeft mijn syncro snelheid verlaagd. Sinds dien is het probleem opgelost.
Greetz Wouter
Ik heb het zelfde probleem. Mijn noise margin is extreem laag op piek momenten. Er is hiervoor een belgacom technieker hier geweest, deze heeft in de centrale zelf de 'kaart' waarop ik zat vervangen. En heeft mijn syncro snelheid verlaagd. Sinds dien is het probleem opgelost.
Greetz Wouter
ANARCHY92 schreef:Ik ben wel geen tele2 abonee. Ik ben Belgacom ADSL klant (nu nog).
Ik heb het zelfde probleem. Mijn noise margin is extreem laag op piek momenten. Er is hiervoor een belgacom technieker hier geweest, deze heeft in de centrale zelf de 'kaart' waarop ik zat vervangen. En heeft mijn syncro snelheid verlaagd. Sinds dien is het probleem opgelost.
Greetz Wouter
Hieronder staan mijn lijnspecs. Die zijn goed tot uitstekend, veel vernaderingen zie ik niet ook niet tijdens piekmomenten. Daardoor denk ik dat de oorzaak van de uitvallen toch eerder bij TELE2 te zoeken valt...
Code: Selecteer alles
Link Information
Uptime: 1 day, 21:45:51
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 5.120
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 642,71 / 2,16
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 17,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 27,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.... niet van dit of dat, maar die lineprofiel data is _vreemd_ en niet normaal voor een Tele2-all-in.
Daar hoort 384/4096 te staan. Het lijkt me dat je lijnprofiel misschien wel hoger staat, maar allersinds niet op de normale (maximale) waardes die een Tele2-All-in hoort te hebben.
Mogelijk zit daar de reden van je probleem ?
Daar hoort 384/4096 te staan. Het lijkt me dat je lijnprofiel misschien wel hoger staat, maar allersinds niet op de normale (maximale) waardes die een Tele2-All-in hoort te hebben.
Mogelijk zit daar de reden van je probleem ?
kaween schreef:.... niet van dit of dat, maar die lineprofiel data is _vreemd_ en niet normaal voor een Tele2-all-in.
Daar hoort 384/4096 te staan. Het lijkt me dat je lijnprofiel misschien wel hoger staat, maar allersinds niet op de normale (maximale) waardes die een Tele2-All-in hoort te hebben.
Mogelijk zit daar de reden van je probleem ?
Inderdaad, vroeger stond er wel degelijk 4096/384, maar sinds de migratie die ze een tijdje geleden hebben doorgevoerd is dit veranderd. De reden hiervoor is denk ik dat ze enkel op deze manier kunnen leveren wat ze beloven: 4Mbps internet ÉN bellen, voorheen was het 4Mbps internet WAARIN bellen zit.
Ik denk dat toch iets anders uitval van DSL veroorzaakt, ben er nog steeds niet achter, heb wel mijn vermoedens...