Sinds de Smith & Jones kliniek in Amsterdam eerder deze maand begon met de behandeling van gameverslaafden staat de telefoon roodgloeiend. Niet alleen ouders, maar ook kinderen over de hele wereld vragen de kliniek om hulp. Keith Bakker, directeur van Smith & Jones en voormalig drugsverslaafde, liet weten dat hij nog nooit zoiets heeft gezien. Bakker: “Videogameverslaving is duidelijk nog een groter probleem dan we dachten.”
In een 16e-eeuws grachtenpand worden op dit moment twee tieners uit Engeland behandeld en een aantal Amerikaanse en Aziatische gamers heeft zich reeds aangemeld. Volgens Bakker zijn het fatsoenlijke kinderen wien levens is overgenomen door een verslaving. Bakker: “Sommigen hebben school opgegeven zodat ze kunnen gamen. Ze hebben geen vrienden en praten niet met hun ouders.”
Lees hier meer over.
Telefoon Amsterdamse gamekliniek roodgloeiend
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
@ The_One :
, mor ge maakt wel een duidelijk punt
Is er eigenlijk nog geen gen ontdekt die mensen zich tot een verslaving aanzet ? ... is er mischien een pseudo wetenschapper in/op het forum ?![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Is er eigenlijk nog geen gen ontdekt die mensen zich tot een verslaving aanzet ? ... is er mischien een pseudo wetenschapper in/op het forum ?
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
"Hallo ! Mijn zoon is verslaafd aan spelletjes. Elke dag speelt hij vaak een uur op zijn spelconsole en hij werd kwaad toen ik hem een maand speelverbod oplegde. Hij zei dat ik niet open stond voor nieuwe dingen en dat hij helemaal niet verslaafd was. Maar dat is hij wel, hij speelt soms zelfs 2 uur lang spelletjes, dat kan toch niet gezond zijn. Ik wil mijn zoon dus graag inschrijven in de hoop deze duivel uit hem te verdrijven."
Zwaar overdreven voorbeeld van hoe ik zo'n telefoongesprek voorstel.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
In mijn ogen heeft de moeder eerder een problemPhuncz schreef:"Hallo ! Mijn zoon is verslaafd aan spelletjes. Elke dag speelt hij vaak een uur op zijn spelconsole en hij werd kwaad toen ik hem een maand speelverbod oplegde. Hij zei dat ik niet open stond voor nieuwe dingen en dat hij helemaal niet verslaafd was. Maar dat is hij wel, hij speelt soms zelfs 2 uur lang spelletjes, dat kan toch niet gezond zijn. Ik wil mijn zoon dus graag inschrijven in de hoop deze duivel uit hem te verdrijven."
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Als hij er nu constant van 's morgens tot 's avonds aanzit en niks anders meer doet zeg ik van ja.. maar 2u..
Ik denk dat de moeder wil dat de zoon ziek is dat ze hem kan verzorgen er bestaat een naam voor zulke mensen ..
Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
HahahahaBungaMan schreef:Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik game zo'n gezonde 2 a 3 uur per dag
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Dat is dus de clou van mijn post: ouders klagen over hun kinderen maar zijn ze zelf niet hypocriet ?Ofloo schreef:In mijn ogen heeft de moeder eerder een problem
En het voorbeeld van BungaMan demonstreert dat:
3u is nog niet veel, eerder gemiddeld. Hoeveel vrouwen kijken niet 2-3u soaps ? En moet ge maar eens zien hoe agressief ze worden als ge wegzapt !BungaMan schreef:Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"
Maar nee, "mijn kind is verslaafd"...