Telefoon Amsterdamse gamekliniek roodgloeiend

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Sinds de Smith & Jones kliniek in Amsterdam eerder deze maand begon met de behandeling van gameverslaafden staat de telefoon roodgloeiend. Niet alleen ouders, maar ook kinderen over de hele wereld vragen de kliniek om hulp. Keith Bakker, directeur van Smith & Jones en voormalig drugsverslaafde, liet weten dat hij nog nooit zoiets heeft gezien. Bakker: “Videogameverslaving is duidelijk nog een groter probleem dan we dachten.”

In een 16e-eeuws grachtenpand worden op dit moment twee tieners uit Engeland behandeld en een aantal Amerikaanse en Aziatische gamers heeft zich reeds aangemeld. Volgens Bakker zijn het fatsoenlijke kinderen wien levens is overgenomen door een verslaving. Bakker: “Sommigen hebben school opgegeven zodat ze kunnen gamen. Ze hebben geen vrienden en praten niet met hun ouders.”

Lees hier meer over.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Wanneer gaan ze zo'n helplijn openen voor helpdeskers die verslaafd zijn aan het helpen van mensen op forums enzo?

Dringend nodig :p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

@ The_One : :lol: , mor ge maakt wel een duidelijk punt
Is er eigenlijk nog geen gen ontdekt die mensen zich tot een verslaving aanzet ? ... is er mischien een pseudo wetenschapper in/op het forum ? :P

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

"Hallo ! Mijn zoon is verslaafd aan spelletjes. Elke dag speelt hij vaak een uur op zijn spelconsole en hij werd kwaad toen ik hem een maand speelverbod oplegde. Hij zei dat ik niet open stond voor nieuwe dingen en dat hij helemaal niet verslaafd was. Maar dat is hij wel, hij speelt soms zelfs 2 uur lang spelletjes, dat kan toch niet gezond zijn. Ik wil mijn zoon dus graag inschrijven in de hoop deze duivel uit hem te verdrijven."


Zwaar overdreven voorbeeld van hoe ik zo'n telefoongesprek voorstel.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Omgekeerd: "I spend 9 hrs a day browsing while generally 14 hrs on irc, for 5-6 days a week, im not an addict"

- sChutt
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:"Hallo ! Mijn zoon is verslaafd aan spelletjes. Elke dag speelt hij vaak een uur op zijn spelconsole en hij werd kwaad toen ik hem een maand speelverbod oplegde. Hij zei dat ik niet open stond voor nieuwe dingen en dat hij helemaal niet verslaafd was. Maar dat is hij wel, hij speelt soms zelfs 2 uur lang spelletjes, dat kan toch niet gezond zijn. Ik wil mijn zoon dus graag inschrijven in de hoop deze duivel uit hem te verdrijven."


Zwaar overdreven voorbeeld van hoe ik zo'n telefoongesprek voorstel.


In mijn ogen heeft de moeder eerder een problem :p

Als hij er nu constant van 's morgens tot 's avonds aanzit en niks anders meer doet zeg ik van ja.. maar 2u..

Ik denk dat de moeder wil dat de zoon ziek is dat ze hem kan verzorgen er bestaat een naam voor zulke mensen ..
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"
Please help, looking for a way to get rich and fast
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

BungaMan schreef:Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"


Hahahaha :lol:
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

ik game zo'n gezonde 2 a 3 uur per dag

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

CiBi schreef:ik game zo'n gezonde 2 a 3 uur per dag


Dat hadden wij ook niet anders verwacht CiBi :D
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ofloo schreef:In mijn ogen heeft de moeder eerder een problem :p

Dat is dus de clou van mijn post: ouders klagen over hun kinderen maar zijn ze zelf niet hypocriet ?

En het voorbeeld van BungaMan demonstreert dat:

BungaMan schreef:Dan belt dat zoontje naar een tv-verslaafden dienst "help mijn ma kijkt 3 uur per dag naar tv, waarvan 1 uur minstens naar soaps. zij gaat er zo in mee dat ze soms meehuilt. dat kan toch niet gezond zijn? als ik wil wegzappen wordt ze hysterisch!"

3u is nog niet veel, eerder gemiddeld. Hoeveel vrouwen kijken niet 2-3u soaps ? En moet ge maar eens zien hoe agressief ze worden als ge wegzapt !

Maar nee, "mijn kind is verslaafd"...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Morbid
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006, 10:11
Locatie: Neerpelt

Helaas geld dit niet alleen voor kinderen.. :-(
Mijn vrouw mekkert altijd over mijn gamen ... ieder zijn hobby ..
Als mijn zoon 3 uur gamed is hij verslaafd. Als hij 3 uur andere spelletjes speelt is hij gezond. :?
Vrouwen zijn (in het gemeen) anti-computer. Dat is genetisch bepaald..
Either agree with me or be wrong
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Heihei mijn geslacht niet (te erg) beledigen hé :P
Er zijn ook meer dan genoeg vrouwen die lekker into pc zijn!
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

haseltje schreef:Heihei mijn geslacht niet (te erg) beledigen hé :P
Er zijn ook meer dan genoeg vrouwen die lekker into pc zijn!


Mja, er zijn altijd wel minderheden in elke klasse hé. Spijtig genoeg telt de meerderheid :) Enne, de voorbeelden die ik al heb gezien van "vrouwen die into PC" zijn .... 'nuff said ...

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Plaats reactie

Terug naar “Games”