overweeg overstap

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
quicky
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2006, 07:25

HOI

kben al jaren een misnoegde telenet-klant, maar overweeg nu pas om over te stappen naar iets anders: goedkoper en beter. Mijn oog viel al snel op dommel. Mijn klachten bij telenet: pingpieken van 1000, lag, in piekuren nogal traag, 10gig dl is te weinig, smalband is irritant, duur, ...

Is dommel een volwaardig alternatief om naar over stappen? De 50gig limiet zou al een enorme verbetering zijn tov telenet.

Wel hebben wij geen vaste telefoon meer, en we willen dat in de toekomst ook niet meer. Vormt dit een probleem? We willen dus enkel internet.

Dank.

PS: Op edpnet.com kan je de afstand van jouw thuis tot de wijkcentrale berekenen, bij mij blijkt dat slechts 600 meter te zijn, geldt die afstand ook voor dommel?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dommel is een zeer goed alternatief, maar je zal natuurlijk merken dat de downloadsnelheid lager is dan Telenet. Als dit voor jou minder belangrijk is, dan is Dommel top! Zeker omdat er nooit geen smallband is...

Je moet wel een vaste lijn nemen bij Belgacom, maar dit kan ook in de vorm van een Discovery Line, die 6.5€per maand kost...
(http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_discoveryline)
Dus voor jouw internet zal je dan 39.45€ per maand betalen.

Je moet ook een nieuwe modem kopen.
Bij Belgacom staat de Philips draadloze router momenteel voor 59€
(http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/static/efolder3.jsp
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Svekke schreef:Je moet ook een nieuwe modem kopen.
Bij Belgacom staat de Philips draadloze router momenteel voor 59€
(http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/static/efolder3.jsp


Interressante aanbieding deze. Ook wat voor mij. Ik kan alleen nergens in de productspecificaties (ook niet op Philips site) vinden of deze ook ADSL2 aankan. Iemand die dat weet?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Jep, deze kan ADSL2+ aan :-)
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zat ongeveer in net dezelfde situatie. Jarenlang Telenet gehad bij mijn ouders, nu verhuisd en zelf ook op zoek naar een nieuwe provider. Veel getwijfeld tussen dommel en edpnet, en het is dommel geworden.

Ik heb me ook die Philips router gekocht voor 59 euro, ben er best tevreden over, maar als je meer dan 4 PC's hebt is hij niet zo aan te raden (hij ondersteunt er niet meer dan dat voor zover ik weet).


Over de snelheid in vergelijking met een standaard Telenet abbo, zo ongelooflijk veel scheelt dat eigenlijk niet. Met Telenet haalde ik stabiel 600KB/s, zelden hoger, nu haal ik minstens 400KB/s.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

eniac schreef:Ik heb me ook die Philips router gekocht voor 59 euro, ben er best tevreden over, maar als je meer dan 4 PC's hebt is hij niet zo aan te raden (hij ondersteunt er niet meer dan dat voor zover ik weet).

Dit doet hij wel, maar met de firmware van Philips zelf (niet die van Belgacom)
Dan werkt IDTV wel niet meer, maar ik veronderstel dat je dat niet gaat nemen (in de toekomst is dit mogelijk als je bij een andere provider zit dan Skynet)
En extraatje in die firmware is ondersteuning voor DynDNS...
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Interessant, zal ik eens aan denken als ik eventueel wat meer PC's nodig heb hier :)
quicky
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2006, 07:25

dommel bevestigde da mijn afstand tot wijkcentrale idd < 1km is :)

kga overschakelen :P

dank vr de hulp
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”