Hoi,
mijn oude elitegroup MB laat het de laatste tijd wat afweten, start zéér slecht op, pc valt soms uit, klok reset, enz ...
kan dit te wijten zijn aan een lege batterij van het moederbord?
groeten
kan lege batterij MB oorzaak zijn van slecht starten pc?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Niet in mijn ervaring. Een batterij die echt in kortsluiting ligt kan inderdaad rare situaties geven, maar dat gaat zich niet vertonen "behind POST", met andere woorden, éénmaal opgestart mag het moederbord daar geen problemen meer mee hebben.
Als je ECS echter een K7S5A of vergelijkbaar ontwerp is, is het hoog tijd om eens om te zien naar een nieuw board. Veelvuldige problemen met dit board zijn : hangen bij startup, verliezen van cmos, verliezen van USB functionaliteit, fouten op IDE-buscontroller, sporadisch wegvallen van geluid....
Als je ECS echter een K7S5A of vergelijkbaar ontwerp is, is het hoog tijd om eens om te zien naar een nieuw board. Veelvuldige problemen met dit board zijn : hangen bij startup, verliezen van cmos, verliezen van USB functionaliteit, fouten op IDE-buscontroller, sporadisch wegvallen van geluid....
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
kheb het ook al voorgehad, maar in mijn geval stak ze gewoon te los, mschien is de moeite om da eerst te checke, want me een nieuwe gade da anders ook hebbe
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
heb dit ook al eens gehad met mijn moederbord.
batterijtje vervangen en alles was ok
batterijtje vervangen en alles was ok
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
MrZipper schreef:idd mijn moederbord is een K7S5A
heb hier al veel problemen mee gehad ...
Hoe ik toch niet raadde, nietwaar.
Het K7S5A mainboard was principieel een uitstekend board, maar helaas heeft de bouwkwaliteit sterk geleden onder het budget.
Goedkope en goede socketA boardjes zijn nog steeds vlot te krijgen. Niet omkijken, gewoon vervangen.
nieuw batterijtje erin, alles bleek terug in orde te zijn ...
helaas, soms valt de PC onmiddelijk na het opstarten terug uit (blue screen scherm krijg ik nauwelijks te zien)
tijdens een geheugendump kreeg ik te lezen dat de fout zich situeert bij:
CMUDA.SYS
het rare is: als de pc eenmaal opgestart is, valt ie niet meer uit, kan het dan alsof een defekte moederbord zijn?
helaas, soms valt de PC onmiddelijk na het opstarten terug uit (blue screen scherm krijg ik nauwelijks te zien)
tijdens een geheugendump kreeg ik te lezen dat de fout zich situeert bij:
CMUDA.SYS
het rare is: als de pc eenmaal opgestart is, valt ie niet meer uit, kan het dan alsof een defekte moederbord zijn?
hmm ... effe gegoogled, cmda.sys is een onderdeel van mijn C-Media audio driver, heb nochtans naar de laatste nieuwe versie geupdated, windows heeft serieuze problemen daarmee, heb de vorige versie driver teruggezet, still the same ...
hoe 'zuiver' ik elke geïnstalleerde driver van een bepaalde hardware? ik heb de indruk dat er restjes blijven hangen die voor conflicten zorgen
hoe 'zuiver' ik elke geïnstalleerde driver van een bepaalde hardware? ik heb de indruk dat er restjes blijven hangen die voor conflicten zorgen