COOKIES ..nooit meer opslaan

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
mehy

hey is er een manier om nooit meer een coockie op te slaan ok ik weet het het neemt niet veel in beslag maar in vind dit vervelden al die cookies na elkaar

vele groeten bye

[mod="The Oddity"]Topic in het juiste forum verplaatst.[/mod]
Gcool
Starter Plus
Starter Plus

Dit is mogelijk, maar denk er wel aan, dat sommige sites cookies nodig hebben om correct te functioneren.

Welke browser gebruik je? Indien IE 6, dan kan je dit doen via Extra - Internet Opties - Tabblad Privacy --> daar kiezen voor alle cookies blokkeren.
God is unavailable right now. Can I help you?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mehy,

ja dit is mogelijk:

Internet Explorer > Tools > Internet Options > Privacy en dan het balkje helemaal omhoogschuiven. Dit is in het geval u werkt met IE6.0+.

Nu, cookies kunnen 9/10 geen kwaad (laat ons geen discussie houden over spyware ;-)). Deze zijn meestal om uw keuze van een taal op een site op te slaan.. soms kunnen die wel handig zijn. Tevens vereisen sommige site als verificatie het gebruik van een cookie ;-)

Anyway zo zet je ze volledig af. Indien je een andere browser of versie gebruikt hoef je het maar te zeggen.
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

in mijn ogen zijn cookies een regelrechte inbreuk van de privacy wet.Ik zal je uitleggen waarom.Een cookie is dus een piepklein tekstbestandje dat servers naar uw browsers versturen.Maar cookies creeren ook een unique id (per cookie ) Een online boekenwinkel zou bijvoorbeeld cookies kunnen gebruiken om uit te zoeken in wel type boeken u geinsteresseerd bent.Als hij dan ook nog uw mail te pakken krijgt zal u ongewenste commerciele e-mail ontvangen.Via cookies kan men ook uitzoeken op welke sites u surft.Een regelrechte inbreuk op de privacywet noem ik dat

die unique id "tekent" ook een aardige robotfoto van u ... om het kort te houden GCool heeft gelijk sommige sites vereisen cookies of ze werken doodeenvoudig niet.Skynet is hier pionier in trouwens .In het vereisen van cookies :P
Registered Linux user #286313
the_HFoC
Starter
Starter
Contacteer:

ik gebruik opera als browser, daar heb je oa een optie om de cookies te verwijderen als je het program afsluit.
Geen hinder tijdens het surfen en geen privacy problemen... :thumbs:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Erik,

De methodes die je aanhaalt zijn niet altijd mogelijk en het gaat zo ver nog niet. indien je spam ontvangt dan is dat zeker niet door een cookie, maar wel omdat je ergens stomweg je email opgegeven hebt waar je dat beter niet doet. Trouwens in deftige sites die cookies gebruiken, kunt ge niet zomaar aan die gegevens!

Anyway laat ons niet afwijken van de topic. Deze discussie is al eens gevoerd ;-)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

the_HFoC schreef:... Geen hinder tijdens het surfen en geen privacy problemen... :thumbs:

Is dit niet ambetant bij het bezoeken van sites waar je je kunt registreren, en waar die registratie-info wordt bijgehouden in een cookie op je HD ?
Ik denk bv. aan The Internet Movie Database : als je altijd die cookies verwijdert, dan moet je je telkens opnieuw inloggen... lijkt mij niet praktisch.
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Of zoals op userbase :roll:
In het algemeen zijn cookies niet gevaarlijk of zo, en degene die toch privacy-problemen zouden geven krijg je weg met tools als Spybot Search & Destroy ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik aanvaard de meeste cookies automatisch, enkele worden gefilterd. En op 1 maand heb ik max 1 tracking cookie... dus das niet het probleem zou ik denken.. wat stats kunnen ze daaruit halen, maar zeker uw persoonlijke data niet...maw not that dangerous. En ja zoals meon zegt, die enkele die haal je af en toe eens weg met ad-aware e.d.
the_HFoC
Starter
Starter
Contacteer:

CueBoy schreef:
the_HFoC schreef:... Geen hinder tijdens het surfen en geen privacy problemen... :thumbs:

Is dit niet ambetant bij het bezoeken van sites waar je je kunt registreren, en waar die registratie-info wordt bijgehouden in een cookie op je HD ?
Ik denk bv. aan The Internet Movie Database : als je altijd die cookies verwijdert, dan moet je je telkens opnieuw inloggen... lijkt mij niet praktisch.

geen probleem: opera heeft zelf een functie om die reg info bij te houden (als je dat wil). 1 klik op de "magic wand" en voila, aangelogd.
Echt wel goeie browser, bestaat ook voor andere OS.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”