Jan Ullrich blijft onschuld uitschreeuwen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Eén dag nadat hij door zijn team T-Mobile geschorst werd voor zijn aandeel in het Spaanse dopingschandaal, herhaalt 'der Jan' op zijn website dat hij met de ganse affaire niets te maken heeft.

"Hallo fans", schrijft de Tourwinnaar van 1997. "Ik ben diep geschokt en kan het nog niet geloven. Ik mag niet starten in de Tour. Dit is een nachtmerrie. Ik heb met de ganse affaire niets te maken! Ik heb me dit jaar beter voorbereid dan ooit. Ik ben en topvorm en moet nu toekijken van aan de kant", vertelt hij.
"De uitsluiting uit de Tour de France is het ergste wat me kon overkomen. Uit officiële hoek heb ik nog niets gehoord. Ik weet niet wat me ten laste gelegd wordt. Al mijn dopingcontroles tot nu toe waren negatief. Ook de test bij de Tour. Ik moet hier een paar dagen van bekomen. Nadien zal ik met mijn advocaten mijn onschuld bewijzen. Ik geef niet op!", klinkt het strijdvaardig.

Bron: [url=http://www.gva.be/nieuws/sport/wielrennen/default.asp?art={5A938E4F-3DFB-4D0B-B0B7-4C8B67662D85}]GVA.be[/url] van 01 juli 2006 (--> lees daar ook Andere 'Wielrennen' artikels)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mijn commentaar daarop! Als hij recht in zijn schoenen staat moet hij zich verdedigen.

De dopingzaak welke in Spanje aan het licht kwam zou wel eens de doodsteek kunnen zijn voor de hele wielersport.
Ook de organisatie van "De Tour" is voor een groot deel schuld, door al maar meer van de renners te verlangen.
Zij worden tot inspanningen gedwongen om steeds dieper in de reserves te gaan wat voor n' normale mens buiten de grenzen ligt.

Een goeg voorbeeld van de onkunde van de tourbaas, is de stuntelige afloop van de hel van het noorden men wist toch dat er een trein zou komen welke de normale afloop van die koers zou om zeep helpen.
Mensen een hele dag laten zwoegen, om ze dan te declasseren.
Als hij met al zijn invloed niet bij machte is om deze trein te laten stoppen op het critieke uur, dan kan deze Leblanc maar beter opstappen.

Wie schuldig bevonden is aan dit gigantisch bedrog, door medewerking die Spaanse dokter kan beter difinitief zijn licentie afgeven.
Ooit volgde ik vroegere jaren het tourgebeuren, actueel heb ik genoeg van het hele tour-circus.
Jammer voor die sportmannen welke zuiver zijn van doping!


:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 01 jul 2006, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Blue-Sky schreef:Een goeg voorbeeld van de onkunde van de tourbaas, is de stuntelige afloop van de hel van het noorden men wist toch dat er een trein zou komen welke de normale afloop van die koers zou om zeep helpen.
Mensen een hele dag laten zwoegen, om ze dan te declasseren.


Sorry, maar dit voorval kun je én mag je niet vergelijken met dopingzondaars.
Het ene is een spijtige zaak (die inderdaad eleganter had kunnen opgelost worden), het andere is het willens en wetens vervalsen van een competitie. Voor mij zijn dit appelen en peren :wink:
Trouwens, in Frankrijk schijnt het niet de gewoonte te zijn dat de spoorweg zijn uurregeling aanpast aan "de koers". Daarbovenop kwam nog dat de renners voor lagen op de snelst voorziene schema ! (je kan je nog afvragen hoe dat kan ?!?)


Blue-Sky schreef:Als hij met al zijn invloed niet bij machte is om deze trein te laten stoppen op het critieke uur, dan kan deze Leblanc maar beter opstappen.

Zeg je dat nu omdat dit in Frankrijk gebeurd is ? Vergeet je wat er één van de vorige jaren in de Ronde van België (dacht ik) gebeurd is ??
Een volledig peleton rijdt verkeerd, maar de vluchters (die -nota bene- de juiste weg genomen hadden) worden door de zwaantjes die de koers begeleiden tot stoppen gedwonen !
Is dit normaal ? Heb je hier ook bij gedacht : "dat die koersleider/inrichter maar beter opstapt" ?

Blue-Sky schreef:Jammer voor die sportmannen welke zuiver zijn van doping!


Da's juist. De vraag is : wie is zuiver in de wielersport ?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

CueBoy schreef:Een volledig peleton rijdt verkeerd, maar de vluchters (die -nota bene- de juiste weg genomen hadden) worden door de zwaantjes die de koers begeleiden tot stoppen gedwongen !
Vind ik niet normaal, eerlijk toegegeven ik wist dat niet... nu je dat schrijft meen ik er toch iets over te weten.

Sorry voor een typo in mijn vorige reply,
(Een goeg voorbeeld...)
:oops:
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het is ook triestig dat het weer wordt voorgesteld dat enkel het wielrennen zwaar last heeft van doping. Op de lijst staan ook sporters van andere sporten (o.a. voetbal), deze worden echter nog niet vrijgegeven. Ik hoop nu al dat de winnaar van het wk geen spelers heeft die op de lijst staan.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Het is allemaal 1 pot nat volgens mij. Ik vind het gewoon stom dat iedereen hypocriet ligt te doen als er weer enkele worden betrapt.

Terwijl iedereen toch wel weet dat die tour voor een normaal mens, ook al ben je een topsporter veel te zwaar is. En jaar na jaar rijden ze dan nog eens sneller en dit ligt zeker niet aan betere fietsen alleen.

En wat betreft ullrich onschuldig ???

Had volgens mij toch ergens gelezen dat het niet op te sporen is dus is het normaal dat ze niets vinden. ( misschien niet helemaal correct ??) Maar de namen op de zakjes spreken toch wel boekdelen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

verdickt schreef:Maar de namen op de zakjes spreken toch wel boekdelen.
Deze namen kunnen gemanipuleerd zijn, alleen zouden er nog bewijzen zijn van gsm gesprekken welke afgeluisterd en opgeslagen werden door de Spaanse speurders.
(nu moet men enkel nog kunnen bewijzen of weerleggen dat deze gesprekken wel degelijk van de gsm's van R. Pevenage en J. Ullrich afkomstig zijn)

Inderdaad, allemaal 1 pot nat, zoals je schreef.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 01 jul 2006, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Het voorval waar de koplopers opgehouden werden omdat het peloton verkeerd was gereden deed zich voor in de ENECO-tour (oftewel de ronde van de Benelux) Met de legendarische Bartje Dockx die ne goeie Leffe wou gaan drinken. Het grappige is nog dat het peloton verkeerd reed omdat een Sporza-motor, die iets voor het peloton reed, rechtdoor reed ipv af te slaan en de renners gewoon volgden..

Over dit schandaal: het zal inderdaad moeten blijken wie en hoe ze betrokken zijn, we zullen maar gewoon afwachten zeker? De vorm van de bloeddoping hier is momenteel nog niet op te sporen omdat het met eigen bloed wordt gedaan.
Ik vraag mij trouwens af wie nu de Tour gaat winnen 8)
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Als hij met al zijn invloed niet bij machte is om deze trein te laten stoppen op het critieke uur, dan kan deze Leblanc maar beter opstappen.


Nog iets? Doe nu eens normaal, een trein stoppen voor een "koerske". Ik wens niet 30 minuten te laat op een afspraak te arriveren omdat er toevallig een paar wielrenners niet willen stoppen. Er gaan hier weer een paar liefhebbers niet met akkoord zijn, maar ieder nuchter mens denkt er hetzelfde over.

verdickt schreef:
Maar de namen op de zakjes spreken toch wel boekdelen.
Deze namen kunnen gemanipuleerd zijn, alleen zouden er nog bewijzen zijn van gsm gesprekken welke afgeluisterd en opgeslagen werden door de Spaanse speurders.


Het DNA dat nog in die zakjes zit zal wel genoeg zeggen hoor.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Spijtige zaken voor de echte sportmannen, die zijn van die hele affaire de dupe. Alles wat Musseeuw bvb gepresteerd heeft blijf ik met achterdocht bekijken. Heeft hij zuiver gereden of niet, het blijft een open vraag en maakt zijn palmares, voor mij althans, heel wat minder indrukwekkend. En inderdaad, het moet elk jaar sneller gaan, dat is op een normale manier dus ook onmogelijk.
Voetbal doet mij al langer walgen, wat een komedie wordt er op het veld toch getoond. Terwijl het een prachtig spektakel zou kunnen zijn.
Dan kijk ik veel liever naar de motorsport, als Stefan Everts zijn best niet doet gedurende twee maal 4o minuten, dan wint hij gewoon niet, punt uit. Je zit natuurlijk met de techniek, die het altijd kan laten afweten, maar dit jaar word ik toch weer erg verwend. En wat een karakter! Geen schwalbe voor een motorsporter, geen prestaties, geen geld. En daarrond draait het hele sportgebeuren, hoe je het ook bekijkt.
Misschien ligt daar de oplossing ook, een beetje meer realistiche lonen, dat helpt misschien wel.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Edward schreef:Voetbal doet mij al langer walgen, wat een komedie wordt er op het veld toch getoond. Terwijl het een prachtig spektakel zou kunnen zijn.

:eek: Appelen en peren...

Edward schreef:Dan kijk ik veel liever naar de motorsport, als Stefan Everts zijn best niet doet gedurende twee maal 4o minuten, dan wint hij gewoon niet, punt uit. Je zit natuurlijk met de techniek, die het altijd kan laten afweten, maar dit jaar word ik toch weer erg verwend. En wat een karakter!

Denk jij dat er in motorsport niks gebeurd ?
Dit is toch ook een sport waar uithouding en kracht een niet onbelangrijke rol spelen ?

Edward schreef:... geen prestaties, geen geld. En daarrond draait het hele sportgebeuren, hoe je het ook bekijkt.
Misschien ligt daar de oplossing ook, een beetje meer realistiche lonen, dat helpt misschien wel.

Inderdaad. Hoe groter de belangen, hoe groter de verleiding.
Alhoewel faam en erkenning ook wel kunnen doen teruggrijpen naar verboden middelen : hoe verklaar je anders dat er jaarlijks toch ook verscheidene amateurs op doping worden betrapt ?
If you can't beat them, confuse them.
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Blue-Sky schreef:Ook de organisatie van "De Tour" is voor een groot deel schuld, door al maar meer van de renners te verlangen.
Zij worden tot inspanningen gedwongen om steeds dieper in de reserves te gaan wat voor n' normale mens buiten de grenzen ligt.



Of is het misschien andersom, de Toer moeilijker maken omdat ze alsmaar gemakkelijker wordt voor de renners (al dan niet onder invloed). Niemand vraagt dat ze elk jaar de gemiddelde snelheid omhoog brengen, tot zo'n snelheden dat de Toer vrij saai wordt. De zwaarte van de ritten zou een ware uitputtingsslag moeten zijn, zo kan je nog wat zien, nu rijdt het grootste deel van het peleton de toer uit, en een beetje later staan ze alweer te koersen alsof er niets is gebeurd, dus hoe zwaar zijn ze dan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”