Internetverbinding soms wel/niet kwijt bij afsluiten PC

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus

Sinds donderavond 22/06 ben ik aangesloten via dommel alles werkt perfect op 1 schoonheids foutje na. :-(

Als ik de pc afsluit en dan weer terug opstart ( al dan niet de zelfde dag ). Dan ben ik soms wel, soms niet de verbinding met het internet kwijt.

Hij zegt dan geen netwerkkabel aangesloten. Nog thans heb ik aan die kabels niet aangeweest.

Het DSL lampje op de modem brand en ook het power lampje brand.

Als ik dan de modem reset heb ik direct verbinding. ( voeding uittrekken en terug insteken ).

Kan ermij soms iemand meer uitleg geven wat hier juist aan de hand is.

Probleem is ondertussen al opgelost moest eerst een instelling veranderen van autosense naar 10mb/half dublex. Gedaan maar toch geen verbetering terug een mailtje naar dommel wat bleek mijn netwerkkaart zou niet compactibel zijn met de fritzbox ofwel een nieuwe netwerkkaart owel een hub of een switch er tussen zetten heb er dus een switch tussen gezet ( had deze nog liggen ) en de probs waren opgelost. :-)
Laatst gewijzigd door Wimpie 07 jul 2006, 11:19, in totaal 2 gewijzigd.
mrk
Starter
Starter
Contacteer:

Wimpie schreef:Sinds donderavond ben ik aangesloten via dommel alles werkt perfect op 1 schoonheids foutje na.
Als ik de pc afsluit en hem terug opstart ben ik mijn internet verbinding kwijt hij zegt dan geen netwerkverbinding netwerk kabels zijn los. Nog thans zit alles gewoon in. Als ik dan naar de fritz box ga kijken in de garage brand het dsl lampje toch en toch heb ik geen verbinding. Als ik hier de spanning dan twee maal uittrek en terug opzet maakt deze terug verbinding en loopt alles weer op wieltjes.
Ik gebruik winxp zouden er nog een paar instellingen moeten aangepast worden? kom van telenet.

Bij de instellingen van je Fritz.Box kun je in het menu kiezen voor 'internet' en dan 'account information'.
Daar kun je onder het onderdeel 'Connection Settings' instellen welke tijd het modem online moet blijven als het niet wordt gebruikt.
Je zou eens kunnen kijken of het helpt deze op 'Maintain Internet connection permanently' in te stellen.
Bijlagen
fritzbox-connectionsettings.gif
Connection Settings op de Fritz.Box Fon
(5.14 KiB) 74 keer gedownload
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus

En weet jij dan ook welk paswoord ik moet invoeren om in de fritz box te geraken? Ik veronderstel dat dit beveiligd is door de mensen van dommel zelf.
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Wimpie schreef:En weet jij dan ook welk paswoord ik moet invoeren om in de fritz box te geraken? Ik veronderstel dat dit beveiligd is door de mensen van dommel zelf.

Heb hiervoor al een tijdje terug een mailtje gestuurd naar Dommel, maar het zat er helaas niet in. Als je wat verandert wilt hebben, dan moet je dat doorgeven, en dan zullen zij dat eventueel veranderen...

Zelf dus geen toegang tot je fritz.box. Weet niet waarom ze dit doen, Misschien dat ze zo hun SIP gegevens niet openbaar willen laten maken...

MRX, hoe ben jij aan je password gekomen?
mrk
Starter
Starter
Contacteer:

Heb een fritz.box van mezelf. Dus ik kan er wel gewoon in.
Ze zullen je daar toch wel mee kunnen helpen als je er niet zelf op kunt inloggen?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”