Ik heb verbinding, maar geraak toch niet op internet

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
BlackFox

Ik heb deze vraag ook gesteld op het forum van Belgacom/Skynet, maar ze zeiden dat ik hier beter hulp kon krijgen.
Ik heb 2 OS op mijn pc staan (win 98 en win xp) Op Windows 98 heb ik nix dan problemen, in het begin ging het allemaal goed, na een tijdje viel plots met downloaden of veel verbinding mijn VOLLEDIGE modem uit (dus ook USB lampje) en kon ik de pc opnieuw opstarten.Ik heb nu enkele dagen geleden Windows 98 opnieuw herinstalleerd en sindsdien geraak ik gewoon niet meer op internet, heel raar , want ik kan verbinding maken en de modem zegt ook dat ik verbinding heb, alleen mijn mailprogramma, msn messenger en de explorer zeggen dat er geen verbinding is.Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn ?
Op et Skynet/Belgacom forum, vermoeden ze dat het een dns fout is ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

open eens een MS-DOS venster (start/programmas/bureau accesoires/dos prompt
en tip daar

Code: Selecteer alles

ping 216.239.51.99

als je een antwoord krijgt (dus geen timeout of host onbereikbaar) dan is er idd een probleem met de dns (dit is nl een IP van google)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Of smijt er eens nslookup tegenaan : In datzelfde dos-window :

Tik gewoon nslookup www.google.be in. Normaal moet je dit krijgen :

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Patrick>nslookup www.google.be
Server: dnspool1.skynet.be
Address: 195.238.2.21

Non-authoritative answer:
Name: www.google.com
Address: 216.239.51.99
Aliases: www.google.be
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

als hetgeen polleke hier aanhaalt niet werkt zit je idd met een dns probleem, je kan dan ook nog eens proberen met

Code: Selecteer alles

ping www.google.com

als dat niet werkt is er ook een dns probleem

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Even muggeziften, in windows 9x werkt die truk met nslookup niet. Je zal een foutmelding krijgen dat het bestand niet gevonden is. Ik weet ook niet wat het is, ik volg de draad al vanop het BGC-forum.

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Even je post wat opklaren:
Windows install 1 -> in het begin probleemloos
... na een tijdje ...
Windows 98 install 1, de modem valt uit bij 'hevig' gebruik

En dan:
... win 98 install 2 ...
Op win 98 install 2 wil het gewoon helemaal niet meer werken, hij maakt een verbinding, maar je kan niet surfen...

En wat met je winXp install, werkte daar alles goed?

Ik denk dat je bovenstaande best als 2 verschillende problemen kan zien, bij install 1 was er een probleem en bij install 2 (nu dus) een ander.

Het probleem bij install 2 kan idd een dns probleem zijn (erg grote kans).
Probeer dus wat hierboven beschreven staat eens en dan kunnen we verder zien :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer alvast eerst de dns settings goed te checken zoals hierboven reeds gepost is. Kijk ook even of je een goed ip krijgt:

start > uitvoeren > command > ipconfig
Dit zou iets moeten zijn à la:
80.200.*.*
80.201.*.*
217.136.*.*
81.*.*.*

Indien dit ook goed is dan vermoed ik dat het je dns wel is. Nu omdat plots uitvallen van de modem (maar dan volledig, niet enkel synchro) kijk je best je power settings even na bij start > instellingen > configuratiescherm > systeem > netwerkadapters > speedtouch usb ppp > properties > power mngt (laatste tab) > alles UIT vinken.

Indien al bovenstaande niet lukt en en je hebt wel een ip en onder winxp gaat het wel, dan zou ik gaan gokken op een corrupte winsock. Maar dat is raar bij een fresh install...Mogelijkheid omdat op te lossen is ofwel winsock proberen repairen door files te overschrijven en als dat niet lukt full reinstall...

Trouwens hebben we het hier over Win98 1e of 2e?
I love it when a plan comes together!
BlackFox

als ik ping met ip adres krijg ik antwoord, als ik ping met url, dan komt er heel snel een zwart venster die meteen weg gaat.
Windows 98 heb ik al verschillende keren opnieuw geinstalleerd en nooit dit soort problemen gehad.Op xp werkt alles zo als het moet, alleen de bekende fout dat plots even de verbinding wegvalt.
Ipconfig laat ook heel snel een zwart venster zien dat meteen verdwijnt.
Bij Powersettings staat alles uit.En het is Windows 1ste editie.
ik hoop dat jullie nu genoeg informatie hebben.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm, windows 1editie? usb support?
--> best eventjes updaten op windowsupdate.microsoft.com

Dat snel zwart venster kan je omzeilen door > start > uitvoeren/run en dan tik je command in en enter je en dan zit je in dat zwart venster. (>dossprompt) Indien je daar alle cmds ingeeft dan kan je de results zien....

Ik denk dat je best de dns zal invullen. Probeers eens te surfen via IE naar 216.239.51.99 en kijk eens of ge iets krijgt?
BlackFox

Updaten gaat voorlopig nog niet he :wink:
Dat snel zwart venster heb ik zo gekregen via uitvoeren.
Ik heb nu met ie naar dat ip geprobeerd en dan krijg ik na een tijdje een foutmelding dat hij de zoekpagina niet kan openen en daarna staat onderaan iets van c:windows/system/shchost(ofzoiets)/dnserror.htm
Ben toen naar de map geweest van windows om dat te zoeken, maar niets gevonden.
De dnsen zijn trouwens ingevuld.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, maar als je in uitvoeren 'ping ....' invult dan springt dat zwart scherm snel op en verdwijnt dat weer, mar als je eerst command ingeeft en dan in het zwart venster ping ingeeft dan blijft dat staan...

dnsen al ingevuld? Waar? bij network > speedtouch usb ppp > dns?
Welke ingevuld?

Kijk eens of je een ip krijgt?
Kunt dat ook doen in 98 via: start > run/uitvoeren > winipcfg en daar de speedtouch usb ppp adapter selecteren...

Ik begin te vrezen dat uwen winsock corrupt zou kunnen zijn.. ma dat zou raar zijn bij een clean install.

Heb je al geprobeerd je modem op een goeie manier te uninstalle en te reinstallen? Al modem gereset? (= modem unpluggen en inpluggen)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

de DNS'en zijn bij skynet:

195.238.2.21 en 195.238.2.22

Afbeelding
BlackFox

ok, pingen met url www.google.be dan krijg ik onbekende host www.google.be
met winipcfg krijg ik een ip en met ipconfig krijg ik ook ip's.De dnsen zijn ingevuld bij internet opties>verbindingen>instellingen alcatel...>dan erges geavanceerd en dan kan ik daar ergens de dnsen invullen en dat zijn 195.238.2.21 en 195.238.2.22.
Ik heb al eens drivers geinstalleerd, modem gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd zoals het moet, gereset en eens een nieuwe verbinding aangemaakt, maar het blijft gewoon hetzelfde.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Verwijder eens die dnsen die ge hebt ingevuld, standaard is dat niet nodig. Wis eens alle settings in IE, want lijkt mij niet echt zoals het hoort.

Welk ip krijg je? Je hebt er toch geen proberen forcen?
Als je reconnect krijg je een ander? geef de eerste 2 getallen van het ip à la 80.200.*.* zo kunnen we niet tracen ofzo ;-)

Ik zou settings eens wissen, modem uninstallen en dan clean install volgens het boekje :)
Btw firewall installed?
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

ok, doe eens eerst een ping naar 1 van de DNSen, kijk of dat wel lukt

lukt dit, kijk dan eens in Deze computer -> c:\ -> program files of daar een map newdotnet zit, als dat zo is open die, en draai de uninstall

is die er niet ga naar configuratiescherm -> software en kijk of daar iets over new net domain names staat. ook verwijderen

kijk ook eens op http://www.cexx.org/newnet.htm
Laatst gewijzigd door TheSurvivor 27 jul 2003, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
BlackFox

waar wis ik de settings in ie ?
dus gewoon alle ip-adressen wissen ?
Ik heb geen firewall installed, maar als ik download krijg ik wel soms een firewall waarschuwing.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

BlackFox schreef:Ik heb deze vraag ook gesteld op het forum van Belgacom/Skynet, maar ze zeiden dat ik hier beter hulp kon krijgen.

BlackFox,
Rechtzetting van een misverstand, zie quote, Blue-Sky is een doodgewone user :wink:
Je zegt dat je geen firewall hebt? In WindowsXP zit er een standaard ingebakken . (als XP draait heb je dus wel een firewall) Dit kun je zien als je klikt op Extra > Internetopties > enz..
Wat betreft je ander probleem dns en zo, daar zijn al experten mee bezig, dat volg ik gewoon :!:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 jul 2003, 21:36, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gast

pingen naar dnsen lukt, newdotnet is gedeinstalleerd en de map is weg.
Nog altyd geen resultaat :cry:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

LOL:

een cleane installatie en er zit new.net op??????

Als ge zegt clean dan bedoel ik niet dat ze vol zit met spyware, dan ga ik ervan uit dat die echt 'clean' is. Nuja bekijk die link van The Survivor maar eens.

Tip: reinstall!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik snap niet goed wat er gebeurd is met de install van je modem?Is deze geïnstalleerd onder WindowsXP?
Dan wens je te werken onder Windows98? welke modem drivers worden er gebruikt als Win98 runt?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 27 jul 2003, 18:54, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

hij heeft een dual boot systeem maw 2 operating systems:
1. Win98
2. WinXp

Onder win xp geen probs, onder win98 wel.
BlackFox

Je bedoelt toch niet met een cleane install een format ?Wat moet ik reinstallen ?
Ik heb op die link dat programma wat zij daar zegge gedownload en gebruikt en dat heeft ook niets uitgemaakt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BlackFox,

jij sprak dat je windows 98 installatie clean was, dan ga ik ervan iit dat er nog geen spyware op zit zoals new.net... (-> verschrikkelijk beestje)
Nu het zit er wel op, dan is dat geen cleane installatie.. als daar niks belangrijk opstaat, doe uw installatie dan opnieuw van 98 -> format en reinstall win98

Want met die new.net dat is beu ding!
BlackFox

Ik heb nergens gezegd dat het clean was en ik ben voorlopig nog niet van plan om te formatteren.
Kan het dan aan de spyware liggen ?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Gewijzigd, daar link niet meer functioneel...op 24 nov 2004

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 24 nov 2004, 20:56, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb nu enkele dagen geleden Windows 98 opnieuw herinstalleerd

Ik weet niet wat jij daar onder verstaat, maar indien je herinstalleert dan doe je een format en herinstalleer je alle hardware en software....

Maw als je op een paar dagen al véél spyware binnen haalt ben je toch niet goed bezig qua veiligheid enzo zenne :) Best wat meer bescherming zoeken zou ik zeggen.

Indien die new.net inderdaad op je pc stond dan moet je niet verder zoeken dat is de oorzaak. Dat verwoest gewoon het internetverkeer op die win98, is moeilijk terug goed te krijgen. Je kan nog eens proberen scannen met spybot..maar vrees ervoor.

Enige oplossing daarna is reinstall van winsock1.1 proberen.. maar is geen garantie. Deze methode overschrijft de bestaande winsock dll files met die op de originele windows cdrom.
Indien dat ook niet lukt zit er maar 1 ding op: herinstallatie van windows98.

Blue-Sky, die driver gaat weinig uitmaken, dit is een probleem veroorzaakt door de spyware new.net zie andere topics in dit forum.

Edit: Een forumlinkje over new.net en spyware.
BlackFox

:eek: Ik ben juist met spybot new net domains ook tegengekomen op xp :eek:
Op 98 weet ik dat het er al een tijdje opstaat, maar kheb nooit geweten dat het een virus was.
BlackFox

YIHAAAAAAA, het gaat weer, ik zit nu op 98.
Ik heb gewoon met spybot gescand en gehersteld !!
allemaal bedankt voor jullie hulp !!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Om new.net volledig te verwijderen moet je ook nog even dit doen.
Ik dacht dat Spybot S&D niet alles weg kreeg...
Maar dit komt van de faq van new.net:
4. How can I fully uninstall the New.net plug-in?
To uninstall the application, please follow the steps below:

Click on Start.
Select Settings.
Click on Control Panel.
Double-click on the Add/Remove Programs icon.
Select the New.net Application.
Click on the Add/Remove button.
Once the program has uninstalled, click on the OK button.

After completing all of these steps, please reboot the computer. This will have removed the New.net application from your system.
The above steps will fully remove the New.net plug-in. However, the Windows operating system will retain a record that the New.net plug-in previously had been installed on your computer in "C:\Windows\Downloaded Program Files." This file is harmless, but can be removed by following the steps below:

Click on Tools.
Click on Internet Options.
Under the General tab, click on the Settings button.
Within the Settings window, click on the View Objects button.
Within the Downloaded Program Files window, locate and delete Tldctl2c Class.
Close the Downloaded Program Files window.
Click on the OK button within the Settings window.
Click on the OK button within the Internet Options window.
Close Internet Explorer.

Misschien dat laatste ook even na gaan om zeker te zijn.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BlackFox,

blij dat het opgelost is. Ik zou zeggen let in het vervolg een beetje op vooraleer je ergens op ja klikt ofzo.. kijk een beetje uit tijdens het surfen een beetje gezonde paranioa kan nooit kwaad.

Maar new.net op een vers geinstalleerde cfg krijgen is ook wel een kunst :).
Anyway goede zaak!
BlackFox

Nogmaals, hij was niet vers geinstalleerd, hij was geherinstalleerd :wink:
Nu nog et probleempje dat mijn modem uitvalt :-(
Gisteren heb ik tege 300kb/s gedownload voor 1uur en 10minuten.Niets aan de hand.
Ik zet edonkey op en dat download tegen 10 ofzo en upload ook tegen 10, mijn email programma kijkt of er nieuwe mails zijn en de modem begeeft het.Soms valt hij meteen uit en soms als ik surf ofzo dan duurt het langer.
En het is niet altyd op etzelfde tijdstip, hij kan met alle achtergrondprogramma's uren blijven doorgaan of 2 minuten terwijl er geen achtergrondprogramma's zijn, maar ook andersom :?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

meon schreef:Ja, ik heb m'n STusb ook op de root hub steken, anders valt hij nog steeds uit. Vreemd genoeg heb ik enkel een passieve usb-hub en onttrekken de usb-apparaten (nuja, het is enkel een webcammetje dat stroom onttrekt, de rest steekt los in op stroom).
Voor zover ik gemerkt heb viel m'n STusb enkel uit als hij alleen instak. Als er nog een 2e apparaat bij instak (scanner, webcam) dan viel hij niet uit. Nu dat er permanent een usb-hubje insteekt heb ik m'n modem nooit meer spontaan zien uitvallen ...

Dat is wel een typisch probleem van de voeding, bij USB modems wordt deze onttrokken uit de voeding van je PC.
Hubje plaatsen, dan wordt de voeding onttrokken uit het lichtnet, zoals meon al schreef, kan misschien de oplossing brengen.
(deze hebben een eigen voeding en hoeven dus geen vermogen meer uit je PC)
Afbeelding
BlackFox

hmm, ik heb nu mijn printer aanstaan en hij valt precies niet uit. 8)
Maar hopen dat het blijft duren...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

herinstalleren of vers installeren is volgens mij exact hetezelfde, tenzij je je windows gewoon overschreven zou hebben :-) Anyway, je ziet volledig en duidelijke info is soms szeer belangrijk.

Ivm die speed op edonkey das zeer subjectief omdat dat afhangt van de uploadspeed van de andere grbruiker van wie je een file download. Maw om je snelheid te testen download je ofwel een 15Mb+ file van ftp.belnet.be of doe je de speedtest hier linksboven op de portal.

Wat betreft die synchro: dirvers up to date houden. En zou adviseren de andere topics ivbm snelheid en synchronisatie eens te lezen :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”