Telenet iDTV 2x abbo
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
ZMD schreef:Sorry als de vraag of het antword al ergens anders stond, maar waarom vraagt Telenet een tweede maal abbonementsgeld als je een tweede digibox wilt aansluiten?
Tja, vraag dat maar aan telenet.
Zei beweren dat ze dat opgelegt krijgen vanuit de film industrie.
Das bull shit want in nederland bij UPC bijvb krijg je extra smartcards (dus met abbo) gratis.
Op deze mannier vedienen ze veel geld natuurlijk he.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
@ZMD: Waar is dit u verteld? Want als dat waar is gaat het voor veel mensen duur worden eens de analoge kanalen worden uitgeschakeld.
Op de telenet site kan ik het niet direct terugvinden maar ik neem aan dat ze dit niet aan de grote klok willen hangen totdat er een hoop mensen vast zitten.
Op de telenet site kan ik het niet direct terugvinden maar ik neem aan dat ze dit niet aan de grote klok willen hangen totdat er een hoop mensen vast zitten.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
prodata schreef:Zei beweren dat ze dat opgelegt krijgen vanuit de film industrie.
Das bull shit want in nederland bij UPC bijvb krijg je extra smartcards (dus met abbo) gratis.
Op deze mannier vedienen ze veel geld natuurlijk he.
Ik geloof ook niet dat dit uit de filmindustrie komt.
Als je een digicorder hebt dan kan je naar een programma kijken en er ook één opnemen met één smartcard. En dat vindt de filmindustrie wel goed?
Astralon
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
ZMD schreef:Sorry als de vraag of het antword al ergens anders stond, maar waarom vraagt Telenet een tweede maal abbonementsgeld als je een tweede digibox wilt aansluiten?
TN vraagt geen tweede maal abonnementsgeld Je abonnementsgeld is per kabelaansluiting, en desnoods hang je daar 15 Digiboxen aan (het enige wat je moet betalen voor die 15 is een éénmalige activatiekost).
Bij TVV zal je echter wel 15x abonnementsgeld moeten betalen... tenzij je illegaal aan card sharing gaat doen
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:ZMD schreef:Sorry als de vraag of het antword al ergens anders stond, maar waarom vraagt Telenet een tweede maal abbonementsgeld als je een tweede digibox wilt aansluiten?
TN vraagt geen tweede maal abonnementsgeld Je abonnementsgeld is per kabelaansluiting, en desnoods hang je daar 15 Digiboxen aan (het enige wat je moet betalen voor die 15 is een éénmalige activatiekost).
Bij TVV zal je echter wel 15x abonnementsgeld moeten betalen... tenzij je illegaal aan card sharing gaat doen
Neen hoor r2504 nu sla je de bal compleet mis !
Het basis pakket is per aansluiting.
Maar alle extra pakketen is PER digibox/digicorder...
Dus per digibox betaal je voor een film pack, niet per gezin dus !
Overigens is cardsharing binnenshuis NIET illigaal... (let wel enkel binneshuis)
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Neen hoor r2504 nu sla je de bal compleet mis !
Maar alle extra pakketen is PER digibox/digicorder...
Dus per digibox betaal je voor een film pack, niet per gezin dus !
Dat was de vraag niet... ZMD sprak niet over extra zenders maar had het louter over een tweede Digibox aansluiten.
prodata schreef:Overigens is cardsharing binnenshuis NIET illigaal... (let wel enkel binneshuis)
Da's jou interpretatie... heb je al eens contact opgenomen met TVV voor hun officiele standpunt ?
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:Da's jou interpretatie... heb je al eens contact opgenomen met TVV voor hun officiele standpunt ?
Uiteraard gaat tvv dat niet leuk vinden.
Maar dat heeft niets met de wettelijke kant te maken.
Denk maar aan de begin tijden van telenet waar je ook maar de hoeveelheid pc's mocht aansluiten voor zoveel je betaalde.
Echter is er niemand veroordeeld geweest en ze hebben hun algemene voorwaarden aangepast dat de support vervalt...
Recente rechspraken hiervan zijn het voorbeeld.
Ook is smartWi in belgië te koop
http://www.altsat.be/smartwi.htm
Bel maar eens naar altsat en vraag hun standpunt.
Het verschil is dat je geen auteursrechten schend... het blijft dus legaal.
een artikel recent verschenen in een sat blad gaf wel toe dat dit in de grijze zone is.
Overigens wil ik er duidelijk bij zeggen dat dit met telenet niet mogelijk is.
Zij berekenen hun algoritme op de box key en deze is verschillend van ontvanger tot ontvanger...
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Uiteraard gaat tvv dat niet leuk vinden.
Maar dat heeft niets met de wettelijke kant te maken.
Kortom... het mag niet en je bent dus illegaal bezig. Het is niet omdat er niet meteen opgetreden wordt (zoals met MP3's) dat het toegelaten is. Het enige wat telt is dat TVV op jou vraag of cardsharing binnen één gezin is toegelaten is JA antwoord... en daar heb ik sterke twijfels over.
prodata schreef:Overigens wil ik er duidelijk bij zeggen dat dit met telenet niet mogelijk is.
Volledig mee akkoord. Trouwens als ik dit zou kunnen kraken zit ik in diezelfde "grijze zone" als jij, maar je kan dit moeilijk als de oplossing aanbrengen voor iedereen die digitale TV wil.
Ik ga prodata niet quoten want anders wordt het te lang
Een officiëel statement van een bepaalde operator is niet per se een officiëel statement. Idd de juridische kant van de zaak eens bekijken. Je mag in principe ook geen CDs copiëren volgens de muziek industrie. Toch is het wettellijk toegestaan om voor persoonlijke redenen een copie (backup) van je CD maken. Ditzelfde geld trouwens voor DVDs en alle andere dragers. Er is een verschil tussen officiëel en wat aanbieders beweren.
Een officiëel statement van een bepaalde operator is niet per se een officiëel statement. Idd de juridische kant van de zaak eens bekijken. Je mag in principe ook geen CDs copiëren volgens de muziek industrie. Toch is het wettellijk toegestaan om voor persoonlijke redenen een copie (backup) van je CD maken. Ditzelfde geld trouwens voor DVDs en alle andere dragers. Er is een verschil tussen officiëel en wat aanbieders beweren.
-
- Deel van't meubilair
andy-dsl schreef:Een officiëel statement van een bepaalde operator is niet per se een officiëel statement. Idd de juridische kant van de zaak eens bekijken.
Als TVV in zijn gebruiksvoorwaarden heeft staan dat cardsharing niet toegestaan is, dan wil ik wel eens weten volgens welke wet jij het wel mag doen. (weet dat voor de thuiscopie een speciale wet is gemaakt die nog niet zolang actief is).
Nogmaals, ik gun iedereen de mogelijikheden van cardsharing, maar ik blijf het moeilijk hebben met dit voor te stellen naar het algemene publiek als de legale oplossing waar niemand problemen mee heeft.
r2504 schreef:Als TVV in zijn gebruiksvoorwaarden heeft staan dat cardsharing niet toegestaan is, dan wil ik wel eens weten volgens welke wet jij het wel mag doen. (weet dat voor de thuiscopie een speciale wet is gemaakt die nog niet zolang actief is).
Heb ze net eens gelezen en indien ik iets over het hoofd heb gezien, staat het verbod op cardsharing er niet in
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:andy-dsl schreef:Een officiëel statement van een bepaalde operator is niet per se een officiëel statement. Idd de juridische kant van de zaak eens bekijken.
Als TVV in zijn gebruiksvoorwaarden heeft staan dat cardsharing niet toegestaan is, dan wil ik wel eens weten volgens welke wet jij het wel mag doen. (weet dat voor de thuiscopie een speciale wet is gemaakt die nog niet zolang actief is).
Nogmaals, ik gun iedereen de mogelijikheden van cardsharing, maar ik blijf het moeilijk hebben met dit voor te stellen naar het algemene publiek als de legale oplossing waar niemand problemen mee heeft.
@ r2504:
TV Vlaanderen schreef:23. Het is de Abonnee niet toegestaan om verveelvoudigingen - ongeacht de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerlei wijze te exploiteren, aan derden door te geven of in openbare gelegenheden te vertonen
Het mag dus niet publiek...
Maar het mag wel thuis voor eigen gezin omdat:
- Gezinsleden als de wet niet aanzien worden als 'derden'
- Uw huis niet aanzien wordt als openbare plaats
- Uzelf en dus ook uw gezinsleden ten hoofde zijn van het abbonement.
Hieruit concludeer is dus dat cardsharing binneshuis legaal is.
Overigens vermelden de algemene voorwaarden geen andere beperkingen, zelfs landsgrenzen overschrijden is geen probleem...
r2504 schreef:andy-dsl schreef:Een officiëel statement van een bepaalde operator is niet per se een officiëel statement. Idd de juridische kant van de zaak eens bekijken.
Euhm wet > voorwaarden mss? Het is niet omdat het in de voorwaarden of een EULA staat dat het per definitie ook wettelijk is.
Trouwens ik dacht dat Telenet aan het onderzoeken was of het geen 2e kaart kon aanbieden tegen een verminderde - beter dan niets - prijs ?
Ik kan thuis trouwens maar op een tv kijken tegelijkertijd zunne... . Maar ik moet nu mijn digibox telken gaan sleuren tussen huiskamer en kamer wanneer ik op de respectievelijke plaats naar prime sport wil kijken.
-
- Deel van't meubilair
Silence schreef:Trouwens ik dacht dat Telenet aan het onderzoeken was of het geen 2e kaart kon aanbieden tegen een verminderde - beter dan niets - prijs ?
De smartcard op zich is het probleem niet... da's slechts een éénmalige activatiekost, erger zijn de abonnementen die je op een card hebt. Wil je in de woonplaats en op de slaapkamer beide Prime bv. dan betaal je nu dubbel.
prodata schreef:Hieruit concludeer is dus dat cardsharing binneshuis legaal is.
Prima dan... da's weer een zorg minder (al heb ik gezien dat wireless cardsharing toch een 160 euro aan hardware kost) al blijft het volgens mij een grijze zone (net zoals je card meenemen naar het buitenland ook al staat dat evenmin in de voorwaarden).
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504 schreef:Prima dan... da's weer een zorg minder (al heb ik gezien dat wireless cardsharing toch een 160 euro aan hardware kost) al blijft het volgens mij een grijze zone (net zoals je card meenemen naar het buitenland ook al staat dat evenmin in de voorwaarden).
Klopt, het is een grijze zone
Ja een wireless cardsharing kost vrij veel, vandaar dat ik ook dreamboxen gebruik, deze kunnen dat via software, enkel een config bestandje aanpassen bij de setup.
Ik kan je trouwens vertellen dat de dreamboxen eens in gebruik en geconfigureerd zeer stabiel werken en geen technische kennis vereisen.