TN mail via Skynet?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Kan iemand mij/ons hier aub uithelpen?

Ik heb een Skynet-abo hier met een draadloos routertje.
Als de vriend van mijn dochter hier draadloos meesurft via mijn router, dan kan hij wel mail ontvangen maar geen mail versturen. Hij heeft een TN- abo bij zich thuis en zijn mailinstellingen zijn dus van TN. Als hij zijn instellingen van uitgaande mailserver wijzigt naar Relay.Skynet... dan kan hij wel mails versturen.
Ik denk dat het een vinkje aan/vinkje uit ergens - probleem is, want het zou toch onbegonnen werk zijn om elke keer als je ergens via een hotspot in Londen, Parijs, Dakar... inlogt telkens de uitgaande instellingen van Outlook moet wijzigen.
Gebruikersavatar
samson007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2003, 14:26

kan inderdaad een probleem zijn, oplossing ?
Installeer een eigen SMTP serverke op de pc of laptop.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

mogelijke oplossingen:
- webmail gebruiken
- telkens veranderen
- een eigen smtp-server gebruiken (wel oppassen dat spammers deze niet kunnen misbruiken!!!!)
- zagen bij Telenet om hun smtp-server open te maken (maar met authenticatie dan ofzo)
- ... ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Dit is normaal :)

Je kan enkel uitgaande mail gebruiken van de ISP waar je op zit ( bv. relay.skynet.be op een skynet verbinding, uit.telenet.be op een telenet verbinding).

Wat niet meer als normaal is hé. Als al die smtp servers open relays zijn gaat er nogal wat afgespamt worden over die servers en zijn ze zo geblacklist en zijn alle klanten er de dupe van.

Het enige wat je kan doen is zelf een smtp draaien of een mail dienst van een 3de partij nemen ( welke dan hun smtp op een poort andere dan 25 moeten draaien aangezien dat deze uitgaande worden geblokkeerd door onder andere skynet & telenet )
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Oplossing: Gmail gebruiken in combi met Outlook: enorm makkelijk, altijd en overal en snel :-)

In jouw geval: Je kan voor de inkomende de Telenet gebruiken, als uitgaande speciaal een Gmail account aanmaken en daarvan de uitgaande gebruiken.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

zelf smtpserverke opzetten zal niet lukken, de servers van skynet/telenet checken of de mail uit een residentieel netwerk komen en blocken die standaard. heb dat eens geprobeert een half jaar geleden.

Gimic
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

gimic schreef:zelf smtpserverke opzetten zal niet lukken, de servers van skynet/telenet checken of de mail uit een residentieel netwerk komen en blocken die standaard. heb dat eens geprobeert een half jaar geleden.

Gimic


Je kan makkelijk smtp draaien op een andere poort ( doe ik zelf ook als telenet klant ). Dit werkt zeer goed !
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zoals Svekke zegt is het volgens mij het gemakkelijkste om een gmail account te nemen (je hoeft du dat e-mail adres niet te grebruiken) en dan hun smtp server gebruiken om mails te verzenden (met het wachtwoord van gmail dan).
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Amaai, hier worden weer veel smtp-serverkes geïnstalleerd of webmail-toestanden aangeroepen.

Een andere simpele oplossing is gewoon uw telenet-mail-account installeren met als in: in.telenet.be en out: relay.skynet.be

Ge kunt dan mail ontvangen van telenet en versturen doe je mooi via skynet. In de instellingen van je mailprogramma moet je dan enkel het reply-adres van die account instellen op [email protected].

Zo komen replies op je mail mooi via telenet. Ik hanteer dergelijke oplossing al lang voor een aantal andere domeinadressen en vind dit best wel handig werken.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Kartouch schreef:Amaai, hier worden weer veel smtp-serverkes geïnstalleerd of webmail-toestanden aangeroepen.

Een andere simpele oplossing is gewoon uw telenet-mail-account installeren met als in: in.telenet.be en out: relay.skynet.be

Ge kunt dan mail ontvangen van telenet en versturen doe je mooi via skynet. In de instellingen van je mailprogramma moet je dan enkel het reply-adres van die account instellen op [email protected].

Zo komen replies op je mail mooi via telenet. Ik hanteer dergelijke oplossing al lang voor een aantal andere domeinadressen en vind dit best wel handig werken.
begrijpend lezen was zo te zien nooit je sterkste kant ...
gewoon een SMTP server instellen boven poort 1024 en klaar ben je.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Kartouch schreef:Amaai, hier worden weer veel smtp-serverkes geïnstalleerd of webmail-toestanden aangeroepen.

Een andere simpele oplossing is gewoon uw telenet-mail-account installeren met als in: in.telenet.be en out: relay.skynet.be

Ge kunt dan mail ontvangen van telenet en versturen doe je mooi via skynet. In de instellingen van je mailprogramma moet je dan enkel het reply-adres van die account instellen op [email protected].

Zo komen replies op je mail mooi via telenet. Ik hanteer dergelijke oplossing al lang voor een aantal andere domeinadressen en vind dit best wel handig werken.


Je had misschien de vraag van de originele post es moeten lezen voordat je zo een arrogant antwoord geeft. Hij vraagt net een ANDERE manier dan telkens die servers te moeten wisselen. Ik draai men eigen smtp die op eender welke verbinding werkt.

Gij hebt zeker het wiel ook opnieuw uitgevonden ?

Zeg nu trouwens zelf, als je constant op de baan bent met je laptop en op verschillende verbindingen terecht komt is het niet echt gebruiksvriendelijk telkens je smtp gaan aan te passen.

Trouwens het reply mail adres instellen op @telenet.be is niet nodig hoor. Enkel de uitgaande smtp aanpassen.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Misschien is een VPN-sessie opzetten ook een mogelijkheid, maar om dat elke keer te doen, steek je waarschijnlijk meer tijd in dan even de relay-server te veranderen
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Allemaal erg bedankt voor de vele tips.

Voor de goede orde, ikzelf heb geen problemen. 't Is gewoon voor mijn (toekomstige?) schoonzoon, hij heeft nog niet eens vast werk en pendelt met zijn laptopje nu al tussen: bij hem thuis(TN), bij ons hier (Skynet) en KUL bij mijn dochter(Kotnet). :-)
Hij is net als ik niet zo diep in de techniek van dit alles, maar de SMTP wijzigen kan nog wel net, natuurlijk. :wink:
De optie Gmail had ik ook ergens gehoord en dat lijkt misschien voor hem de beste oplossing als ik dat hier lees, maar dan moet hij zeker een uitnodiging of zo krijgen?
Ik had hem al aangeraden om gewoon in zijn Outlook 2 "nieuwe" accounts te maken, bvb StijnSkynet en StijnKUL, naast zijn standaard TN-account en daarin dan de respectievelijke SMTP's van die providers te plaatsen voor zijn uitgaande mail tot de Gmail-optie misschien voor hem mogelijk wordt. Maar ik heb nog niet kunnen proberen of dat ook wel lukt.

En nu terugzappen naar de url van MediaZone om naar de MotorcrossGP van Italië te kijken. :-D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Edward schreef:De optie Gmail had ik ook ergens gehoord en dat lijkt misschien voor hem de beste oplossing als ik dat hier lees, maar dan moet hij zeker een uitnodiging of zo krijgen?
Ik had hem al aangeraden om gewoon in zijn Outlook 2 "nieuwe" accounts te maken, bvb StijnSkynet en StijnKUL, naast zijn standaard TN-account en daarin dan de respectievelijke SMTP's van die providers te plaatsen voor zijn uitgaande mail tot de Gmail-optie misschien voor hem mogelijk wordt.


Als je een mail adres geeft kan ik wel een uitnodiging sturen.

2de optie: gebruik een andere mailcliënt namelijk thunderbird, deze kan meerder smtp's instellen ( 1tje is standaard ), lukt het versturen met de eerste niet dan gaat ie automatisch de volgende gebruiken !
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

@ditCH.

Bedankt hoor.
Dit is zijn adres: Stijn puntje Kelchtermans (bij Telenet) :-)

:-D Edward
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Edward schreef:@ditCH.

Bedankt hoor.
Dit is zijn adres: Stijn puntje Kelchtermans (bij Telenet) :-)

:-D Edward


Voila verzonden :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”