Tele2 Evolueren, om u nóg beter te dienen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Iemand ook deze brief ontvangen?

Komt erop neer dat je je instellingen in de modem moet wijzigen tenzij je een speedtouch 706g hebt om op het nieuwe netwerk van Tele2 te kunnen!

Wijziging:
VPI 8 -> 0
VCI 35 -> 32
Encapsulation Mode PPP over ATM VCMUX4 --> PPP over ethernet LLCSNAP

zie ook www.tele2.be/modemconfig

Valt me meteen op dat hier geen sprake is van de Speedtouch 716 ??!!
Aangezien ik enkel kan inloggen met de restricted account (tele2/tele2) kan ik deze parameters niet bekijken om te zien of ze juist staan! Heeft er iemand dit 'nieuwe' netwerk kunnen uitproberen??
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Sorry Spacekiek, geen antwoord op je vraag ( nog niet misschien ? ) :-) maar een tegenvraag :

Geldt dit ook voor always more? Dan wil ik het wel eens proberen ...
Rippi
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Net geprobeerd. No go. Geen connect mogelijk. Ik zal het bij gelegenheid nog wel een paar keer proberen, desnoods met mijn oude 510.

Maar het "oude" netwerk wordt nu duidelijk minder belast. Snelheden (op dit moment, 21:55) rond de 430K/sec, een verbetering van een dikke 80 tot 100 K vergeleken met dezelfde momenten in het verleden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

kaween schreef:Net geprobeerd. No go. Geen connect mogelijk. Ik zal het bij gelegenheid nog wel een paar keer proberen, desnoods met mijn oude 510.

Maar het "oude" netwerk wordt nu duidelijk minder belast. Snelheden (op dit moment, 21:55) rond de 430K/sec, een verbetering van een dikke 80 tot 100 K vergeleken met dezelfde momenten in het verleden.

Hier met Versatel Always eens op de andere VPI/VCI gezet. Wordt geaccepteerd, maar geen PPP-connectie mogelijk.
Snelheden s**** wel enorm:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 206 kbit/s or 26 kbyte/s
- Upload speed : 206 kbit/s or 26 kbyte/s
Fri Jun 9 2006 at 20:31:20 UTC+0200
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mja, komt overeen met wat ik hier ook heb (sorry als dat niet duidelijk was), geen connect op PPP level, de rest wel.

Maar die snelheden ..... er loopt op dit moment iets fout tussen userbase's speedtest en Tele2, da's duidelijk.

Zonder echte indicatie krijg ik sinds eergisteren soms snelheden van 50K volgens userbase. Maar een Belnet download op datzelfde moment geeft 450K. Speedtest.DK : 3,4MBps . Speedtest.NL : 340K

En het surfen en de rest .... allemaal tiptop, enkel de speedtest op Userbase geeft volledig afwijkende resultaten. Dat er een verschil is, nogal logisch, maar een factor 10 geeft toch te bedenken. (ook al gepost op het speedtest forum).
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag nog steeds 475KB/s , ROTstabiel ...
Ik blijf mijn enthousiasme temperen...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Allee we zijn reeds ma. 12/06 en ik zit nog steeds op max. speed dat je kan krijgen uit een 4Mbit lijn ... ook zeer stabiel.
Zijn er nog steeds problemen bij Tele2 of heb ik nu eindelijk een upgrade gekregen op mijn lijn?
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Gisteren werd ik gebeld door een TELE2 medewerker die niet op mijn modem kon geraken. :wink:

Hij zou de instellingen veranderen voor de migratie binnen TELE2 anders zou ik vandaag vanaf 9u. geen internet meer hebben. Hij vroeg of ik de modem wou resetten zodat ie er weer in kan. Heb ik dan braafjes gedaan. Heb hem zijn ding laten doen en dan meteen weer mijn configuratie er terug op gezwierd, anders zat ik gisteren zonder internet omdat de migratie pas vandaag zou gebeuren.

Vandaag dan de instellingen zelf gewijzigd. (Thx @ spacekiek, heb zelf de brief nooit gezien) Na enkele test tot het besluit gekomen dat de verbinding stabieler is als voorheen. Misschien is dit tijdelijk, we zullen zien....

8)

UPDATE: verbinding is stabiel maar DNS-servers laten het constant afweten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... dat "op de modem raken" is blijkbaar wel meer een probleem. :twisted:

Nee, effe serieus : laatst problemen met mijn VOIP, alles gereset, konden ze NOG niet op mijn modem. Uiteindelijk bleek het probleem niets met mijn modem te maken te hebben, maar ze zijn dus nog niet meer in de modem geraakt.

Dat beloofd voor de toekomst... :!:
Barbarian
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006, 05:08

Ik heb sinds de reset geen noemenswaardig internet meer. Trager dan dial en zo stabiel als platte kak. Na herhaalde mailtjes, telefoontjes, steeds hetzelfde antwoord: Het word opgenomen in je dossier en onze technische dienst zal contact opnemen..... Niet dus. We zijn nu al 10 dagen verder, nog steeds niets. Ik zeg mijn abo op, het moet maar eens gedaan zijn met ISP's die je alleen hoort als de rekening klaar is. De vraag is: kan ik mijn Speedtouch 706WL van 90 euro ook gebruiken bij andere providers en hoe? Zo niet, kan ik Tele2 verplichten van die terug te nemen, hij is een goeie maand oud?
Bijlagen
tele002.gif
(2.88 KiB) 1855 keer gedownload
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

UPDATE: verbinding is stabiel maar DNS-servers laten het constant afweten.


Inderdaad. Ik heb ook steeds DNS foutmeldingen. Maar waar ligt het aan? Aan de DNS server op de router (door de nieuwe firmware) of de DNS servers bij Tele2?

In elk geval: in de TCP/IP instellingen vaste DNS servers configureren. Die van Tele2 vind je op hun website. Of je kan die van andere ISPs gebruiken:

telenet
195.130.130.130
195.130.131.7

dommel
Primary DNS server: 193.109.184.75
Secondary DNS server: 193.109.184.72

skynet
Primary DNS server: 195.238.2.21
Secondary DNS server: 195.238.2.22
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Secundaire DNS ligt hier al daaaagen uit, op de oude firmware.
Primaire draait nog.

En dat op de oude firmware.
Barbarian
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006, 05:08

Tja, deze morgen nog eens gebeld en wat dacht je? Zelfde antwoord: dossier bla bla, doorgeven aan technische bla bla, zij zullen contact opnemen bla bla.
Low and behold, ik kom daarnet thuis, staat heel de boel netjes op groen, buiten de wlan. We zijn dus wel al bijna twee weken verder maar ok, alles werkt. Alleen moet ik soms toch nog eens vernieuwen omdat ie nu en dan nog steeds de melding geeft dat ie de server niet heeft gevonden. Misschien belt ook de technische dienst ooit nog wel eens. Lol. Maar goed, ik doe ff verder, staan hier nog een kudde websites te trappelen om een update. *Zucht en zet een heeeeeeele grote pot koffie*
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2004, 13:40

ze zijn hier dus een niewe modem komen plaatsen, speedtouch 706.
Dit omdat ik helemaal geen PPP connectie meer kreeg, volgens tele2 was het eerst mijn eigen schuld omdat ik de PPP settings niet op tijd gewijzigd zou hebben :roll: , toen ik de onvriendelijke overigens slecht nederlands sprekende jongeheer meldde dat ik de brief pas had ontvangen op de dag (07/06) van de switch wist hij even niet wat zeggen ....

nu ja alles werkt terug, toen de installateur aan kwam draven met de andere modem zei hij dat die dns fout aan de 716 te wijten zou zijn :s

beetje rare uitleg ...
maar goed alles werkt terug :?
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2004, 13:40

spacekiek schreef:Vandaag nog steeds 475KB/s , ROTstabiel ...
Ik blijf mijn enthousiasme temperen...



same here :p
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KL schreef:
spacekiek schreef:Vandaag nog steeds 475KB/s , ROTstabiel ...
Ik blijf mijn enthousiasme temperen...



same here :p


Zalig hé :wink:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Als ik het goed begrijp (effe Tele2 gebeld) wacht ons blijkbaar allemaal zo'n brief + omzetting.

Op de franstalige Tele2 sites heb ik sinds begin juni hier iets over gelezen, en die mensen zeggen dus ook allemaal hetzelfde : stabiele snelheden, meestal op 450 Kbyte/sec, na een reflash naar de 6.1.7.2 BF versie als je een 716 hebt. Zou het gevolg zijn van de overgang van BROBA naar BRUO.

We zullen wel zien. Ik kijk er alvast naar uit.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kaween schreef:Op de franstalige Tele2 sites heb ik sinds begin juni hier iets over gelezen, en die mensen zeggen dus ook allemaal hetzelfde : stabiele snelheden, meestal op 450 Kbyte/sec, na een reflash naar de 6.1.7.2 BF versie als je een 716 hebt. Zou het gevolg zijn van de overgang van BROBA naar BRUO.


Wat is het verschil tussen die BRUO & BROBA misschien?
Er zijn toch ook gevallen bekend van mensen die reeds de nieuwe firmware hebben, maar nog steeds geen verbetering zien?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Uit luiheid, en ook omdat het in duidelijke mensentaal was opgesteld, eventjes "leentje buur" gedaan. Als je op Broba en Bruo zoekt bij BGC, krijg je anders een bijna onleesbaar document in de maag gesplits.

Daarom :

Om het nog even snel duidelijk te maken, het verschil tussen BRUO en BROBA.

Het heeft niets of weinig te maken met de eigenlijke apparatuur in de centrales. Het zijn overeenkomsten die belgacom heeft gesloten met kpn. Oorspronkelijk was er de BRUO overeenkomst waar ze voor een hoge prijs hun diensten konden aanbieden via eigen apparatuur. Belgacom is verplicht geweest om hun netwerk open te stellen voor concurentie waaruit de BROBA overeenkomst is gevloeid. Deze houdt in dat er over de bestaande apparatuur (deze van belgacom) de diensten mogen worden aangeboden, maar belgacom laat max 4mbit toe. Deze oplossing was natuurlijk veel goeiekoper voor scarlet.

Het heeft dus bitterweinig te maken met dat de apparatuur het niet aankan. Het zijn dus formaliteiten opgelegd door belgacom


Met andere woorden : bij BRUO doet de provider z'n ding compleet zelf. Ik DENK (maar ben niet zeker) dat bij Broba dit pas kan vanaf de DSLAM van BGC. (maar schiet me niet dood als dat fout is).

Cru gezegd : op deze manier heeft Tele2 een betere controle over de zaak. Dat dit onmiddelijk alle problemen oplost lijkt me inderdaad straf, maar het kan wel degelijk een belangrijke stap naar verbetering zijn. Maar ik ben er NIET zeker van dat een omzetting naar 6.1.7.2 AUTOMATISCH betekent dat je op "een nieuw netwerk" zit; het eerste is volgens mij niet inherent een resultaat van het tweede, wel een _noodzaak_ om het tweede te krijgen.

Maar eens te meer : zonder officiele respons van Tele2 is dit ook maar een stuk giswerk van mijn kant hoor.

Maar wat zeker is : BRUO laat hogere snelheden toe als BroBa, hoewel dit verschil niet echt technisch maar commerciele redenen heeft.
teki
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2006, 13:26

Euhmz, en waar staan die settings op een Thompson 716?


Bij de configuration wizard op de router zelf zou dit volgens mij moeten staan bij home > speedtouch > configuration, maar daar krijg ik volgende melding:

This wizard helps you configure your SpeedTouch™ .

Warning: Running Easy Setup is not possible. There are no templates present.


Ik heb nog geen firmware updates gedaan omdat tot nu toe alles werkte zoals het moet werken, maar blijkbaar ben ik verplicht om op 28/06 over te schakelen, vrij problematisch indien ik dit zelf niet kan aanpassen.
teki
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2006, 13:26

Iemand?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

teki schreef:Iemand?


Kan er zelf niet veel over zeggen wegens het feit dat ik niet nog niet hiermee ben geconfronteerd geweest.

Ik heb in ieder geval al lang geleden de firmware terug naar de recovery-cd versie geflashed (5.3.3.5) en alles voorbereid om zo makkelijk mogelijk Tele2 toegang te geven tot mijn modem zodat zij zelf de nodige updates kunnen uitvoeren.

Misschien niet de meest avontuurlijke houding, maar misschien het overwegen waard ?
teki
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2006, 13:26

Heb er zelf ook nog wat mee aan het spelen geweest, die nieuwe firmwares krijg ik niet aan de praat. Waarschijnlijk vergeet ik enkele settings.

Modem dan maar terug gerestored naar originele settings, Sudnilet! blijkt nog steeds zomaar te werken, mijn username en paswoord wordt blijkbaar zelf gevonden zonder dat ik het moet ingeven, en de remote assistance staat blijkbaar af?

Op de configuratiecd is er wel een mogelijkheid om die instellingen aan te passen, maar dan krijg je geen verbinding meer. Enkel de vpi en vci settings kunnen worden aangepast, die pp over ethernet llcsnap niet.
teki
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2006, 13:26

Je kunt het blijkbaar wel zelf instellen!

Vanmorgend werkte internet uiteraard niet meer, dus ook geen remote assistance meer, zelfs na een firmware reset en het automatisch binnenhalen van de nieuwe settings. Tele2 helpdesk gebeld, om niet teveel tegen te werken heb ik maar ineens toegegeven dat ik dat allemaal had geblokkeerd, afwist van Sudnilet! etc.
Absoluut geen probleem, gewoon router 12 seconden resetten, maar dat werkte nog steeds niets. Geen PPP lampje.

Dan maar wat aan het spelen geweest met de bijgeleverde profielen op de setupcd. 3 daarvan zijn PPP, het 2e genomen, vpi 0, vci32, username en paswoord et voila !

Ze hebben zowel de download als uploadsnelheid FLINK verhoogd, 5mbit down, 512kbit up.

Continu 500kb/down, 50kb/up.

Eerste tests:
Upload:
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 3 minutes 13 seconds (53,0 KB/s)

Download:
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 21,88 seconds (473,2 KB/s)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”