Norton AV of Grisoft AVG?
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb vroeger AVG gebruikt... maand of 3 geleden.
Nooit geen virus van gehad, maar op een bepaalde dag wilde hij niet meer updaten, de servers waren 3 dagen down...
Ben dan overgestapt naar NOD32 waarvan ik nu ook geen klagen heb.
Dus AVG is zeker een goede keus!
Nooit geen virus van gehad, maar op een bepaalde dag wilde hij niet meer updaten, de servers waren 3 dagen down...
Ben dan overgestapt naar NOD32 waarvan ik nu ook geen klagen heb.
Dus AVG is zeker een goede keus!
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
on4bam schreef:Ik gebruik AVG al jaren. Nooit problemen gehad, nooit een virus actief gehad.
Voor de prijs hoef je het niet te laten
Hier idem dito, kheb vroeger ook nog Norton gehad en dat idd stug en langzaam, vooral voor de pc!
Met Norton waren er soms een hele week geen virus-updates ... bij Avg bijna iedera dag nu.
Nu al twee jaar met AVG free edition en nog geen problemen gehad met virussen
hier is de download link
http://free.grisoft.com/softw/70free/se ... 94a757.exe
kan je meteen opslaan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik ben er zo content van dat ik AVG gekocht heb! Net als m'n firewall (Sunbelt Kerio Personal Firewall) 2 licenties voor de prijs van één
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sinds ik AVG ontdekt heb van Grisoft, kan geen enkel ander GRATIS programma mij meer bieden.
Ik ben ook een overtuigd AVG Free gebruiker.
Ik gebruik het ook al enkele jaren en nog nooit problemen gehad.
Voor de "slachtoffers" van Norton : vergeet niet na een uninstall je registry grondig te cleanen !
De Norton uninstaller laat immers nog letterlijk enkele honderden lijnen staan in de registry.
Zoek naar alle lijnen waarin Norton, NAV, Symantec, NIS voorkomen en delete ze.
Op die manier desactiveer je ook de "phone home" functie, die na een uninstall actief blijft !
Norton is niet alleen bloatware, maar ook spyware !
Er blijven na een uninstall trouwens ook nog allerlei folders en files van Norton op je harde schijf staan, vergeet niet van die ook te deleten...
Ik gebruik het ook al enkele jaren en nog nooit problemen gehad.
Voor de "slachtoffers" van Norton : vergeet niet na een uninstall je registry grondig te cleanen !
De Norton uninstaller laat immers nog letterlijk enkele honderden lijnen staan in de registry.
Zoek naar alle lijnen waarin Norton, NAV, Symantec, NIS voorkomen en delete ze.
Op die manier desactiveer je ook de "phone home" functie, die na een uninstall actief blijft !
Norton is niet alleen bloatware, maar ook spyware !
Er blijven na een uninstall trouwens ook nog allerlei folders en files van Norton op je harde schijf staan, vergeet niet van die ook te deleten...
-
- Erelid
- Contacteer:
Voor de liefhebbers, er is een uninstall tooltje van Symantec
om als je Norton niet kan deinstalleren het toch te doen.
Je hebt van die meldingen bij uninstall dat je geen rechten genoeg hebt en van die andere koek.
Ik plaats het hier in een zipje.
Je hebt van die meldingen bij uninstall dat je geen rechten genoeg hebt en van die andere koek.
- Bijlagen
-
- RnisUPG.zip
- Uninstalltool Norton
- (66.72 KiB) 137 keer gedownload
"Carpe Diem"
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik gebruik Grisoft AVG nu al bijna 2 jaar (sinds symantec met zijn activatie begonnen is).
Stukken beter dan Norton, geen problemen met rot-activatie, palmt je PC niet helemaal in, vindt evenveel virussen als Norton en is gratis.
Een aanrader!!
Stukken beter dan Norton, geen problemen met rot-activatie, palmt je PC niet helemaal in, vindt evenveel virussen als Norton en is gratis.
Een aanrader!!
So long, and thanks for all the fish
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Sinds AVG7 ? AVG all the way. Snel, betrouwbaar, geeft betere scan resultaten, en zelfs op zwakke pc's zorgt dit programma nauwelijks voor vertraging.
Ook nooit zever met niet werkende update servers zoals heel regelmatig het geval bij Mcafee.
Ook nooit zever met niet werkende update servers zoals heel regelmatig het geval bij Mcafee.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Hier ook avg-free, zéér tevreden van. Als ik een pc in orde moet brengen zet ik avg-free er direct bij op.
Een echte aanrader
Een echte aanrader
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ik hoef het niet meer te zeggen zeker? gebruik hier ook al paar jaar AVG, niks problemen maar ik zoek ze dan ook niet op :) heb nog maar 2 of 3 keer met virussen te maken gehad maar AVG heeft dan iedere keer zijn werk gedaan. Gratis en het werkt + bijna iedere dag updates... wat moet ge nog meer hebben?
Voor de liefhebbers, er is een uninstall tooltje van Symantec
RnisUPG.zip (66.72 KB)
Uninstalltool Norton
Haalt dit tooltje alle restjes uit het register nadat ik Norton gedeinstalleerd heb?
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb daarjuist een test gedaan en ik vond nog 2 symantec keys,
moet nog een beetje verder zoeken.
Greetz
Weetgraag
edit:
Vind niks meer, dus de enige die overblijven zijn die 2 symantec keys.
mocht je het proberen en je vind nog meer laat het ons weten aub.
moet nog een beetje verder zoeken.
Greetz
Weetgraag
edit:
Vind niks meer, dus de enige die overblijven zijn die 2 symantec keys.
mocht je het proberen en je vind nog meer laat het ons weten aub.
"Carpe Diem"
Zoals al te lezen in deze thread zijn sommigen niet te vinden voor Norton. (Symantec)MrZipper schreef:ik heb momenteel Norton AV geïnstalleerd maar het bolt hier zo stug en langzaam soms ...
waar zitten de verschillen?
Ik ben wel gebruiker van de versie Norton 2006, geleverd door Belgacom.
Waarover ik persoonlijk tevreden ben, het kan misschien wel vertraging geven tijdens het scannen, maar dit doet men niet alle dagen.
1 x per week volledige scan op zondag op 12 uur 's middags.
Na de middagpause is dat kant en klaar, nooit last van virussen of spyware.
Nu wachten op de versie 360 ° Alles-in-één bescherming .
screenshot bericht van Belgacom verstuurd bij uitkomen van het Security Pack 2006
- Bijlagen
-
- belgac_secu.jpg
- (41.58 KiB) 2575 keer gedownload
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik gebruik nog steeds de Norton Antivirus 2002, deze versie was nog gewoon de pure virusscanner. Vanaf NAV2003 kwamen er van die prullen bij die de pc alleen maar vertraagden en voor onduidelijkheden zorgden.
Door de updates blijft hij natuurlijk de recenste virusdefenities gebruiken.
Maar nu ik deze topic gelezen heb ga ik die AVG ook eens gebruiken
Door de updates blijft hij natuurlijk de recenste virusdefenities gebruiken.
Maar nu ik deze topic gelezen heb ga ik die AVG ook eens gebruiken
skipper schreef:Loont het eigenlijk de moeite om de overstap (en de kosten) te maken van de gratis AGV versie naar de Professional versie?
Wat mij betreft niet, enkel wat extra toeters en bellen. Het gratis product doet zijn werk voortreffelijk, vertraagt de computer niet, vindt mijns inziens meer en sneller dan NAV of MAF enne ... heb ik al gezegd dat het gratis is?
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
Heb jaren AVG gebruikt zonder 1 virus binnen te krijgen. Een echte aanrader.
Voor de moment test ik de Avast antivirus (ook gratis voor thuisgebruikers). Avast houdt echter ook een oogje in het zeil bij msn en bij intranet connecties. Kan echter niet worden ingesteld om zelf te scannen.
Voor de moment test ik de Avast antivirus (ook gratis voor thuisgebruikers). Avast houdt echter ook een oogje in het zeil bij msn en bij intranet connecties. Kan echter niet worden ingesteld om zelf te scannen.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
is het op 1 of andere manier toch mogelijk om avast in te stellen om geregeld van zich zelf te scannen?
Ben contente AVG gebruiker en raadt dat ook aan anderen altijd aan.
Héél soms is er wel een probleem met de updates en dan blijft hij blijkbaar in 'error' mode (icoon is dan grijs ipv gekleurd) zodat herinstalleren de snelste oplossing is.
Héél soms is er wel een probleem met de updates en dan blijft hij blijkbaar in 'error' mode (icoon is dan grijs ipv gekleurd) zodat herinstalleren de snelste oplossing is.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ben ook van zin om AVG op een nieuwe PC te installeren.
Is er ook iets aan te raden voor antispyware? Momenteel gebruik ik zelf Win. defender, maar aangezien ik die PC moet doorgeven wil ik dat de software blijft waren (ook na de bèta, want defender zal dan stoppen met werken)
Is er ook iets aan te raden voor antispyware? Momenteel gebruik ik zelf Win. defender, maar aangezien ik die PC moet doorgeven wil ik dat de software blijft waren (ook na de bèta, want defender zal dan stoppen met werken)
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
spacekiek schreef:Ben ook van zin om AVG op een nieuwe PC te installeren.
Mijn winnende combinatie:
AVG + windows defender (beta 2)
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
spacekiek schreef:Ben ook van zin om AVG op een nieuwe PC te installeren.
windows defender zal nog wel een tijdje blijven werken en er komt dan wel een melding om te upgraden.
verder gebruik ik ook spybot search & destroy en spywareblaster ( heeft een goeie permanente bescherming) laat ook regelmatig Ad-aware Se eens scannen ... dan zit je wel goed en veilig.
over AVG ben ik zeer tevreden, ik gebruik het al zeker 2,5 jaar en nog nooit problemen gehad
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- Braindamage
- Elite Poster
Mijn goed werkende combinatie is : AVG Free, Webroot Spy sweeper & Advanced WindowsCare V2 Beta (zorgt er ook voor dat je pc immuun wordt voor vanalle spyware)
En natuurlijk een firewall, zowel via de router/modem als softwarematig
Buiten enkele trackingcookies (die ik toelaat maar regelmatig wis) heb ik totaal geen last van Spyware en Virussen
Buiten enkele trackingcookies (die ik toelaat maar regelmatig wis) heb ik totaal geen last van Spyware en Virussen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
hier
AVG Free
Zone alarm
Spybot search & destroy
adaware
tracks eraser pro
en het ding draait al jaaaaren stabiel
J.
AVG Free
Zone alarm
Spybot search & destroy
adaware
tracks eraser pro
J.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Braindamage schreef:Mijn goed werkende combinatie is : AVG Free, Webroot Spy sweeper & Advanced WindowsCare V2 Beta (zorgt er ook voor dat je pc immuun wordt voor vanalle spyware)
Hoe krijg je die Windowscare draaiende? Bij zegt ie dat de language/country settings op 'english' moeten staan, terwijl ik wel degelijk een engelse winXP heb ?? Regiocode staat natuurlijk wel op belgië, maar kan me moeilijk dat het daaraan zou liggen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Braindamage schreef:Mijn goed werkende combinatie is : AVG Free, Webroot Spy sweeper & Advanced WindowsCare V2 Beta (zorgt er ook voor dat je pc immuun wordt voor vanalle spyware)
Kleine waarschuwing wat Webroot betreft : die jongens zijn sinds V5.03 *enorm* aan het knoeien geslaan. De ene update na de andere zorgt gewoon voor steeds nieuwere problemen (crashes, te langzame start, niet-start, geen/moeilijke toegang tot internet, niet afsluiten van pc's, bluescreens bij afsluiten .....). Jammer, maar op dit moment kan ik Webroot zeker niet aanraden !
- Braindamage
- Elite Poster
spacekiek schreef:Hoe krijg je die Windowscare draaiende? Bij zegt ie dat de language/country settings op 'english' moeten staan, terwijl ik wel degelijk een engelse winXP heb ?? Regiocode staat natuurlijk wel op belgië, maar kan me moeilijk dat het daaraan zou liggen!
De taalinstelling zal Engels zijn ja, maar dat is toch geen probleem. En wat je met die regiocode bedoelt weet ik niet Je kan de taal enkel op Nederlands zetten als er een vertaling beschikbaar is hé
kaween schreef:Kleine waarschuwing wat Webroot betreft : die jongens zijn sinds V5.03 *enorm* aan het knoeien geslaan. De ene update na de andere zorgt gewoon voor steeds nieuwere problemen (crashes, te langzame start, niet-start, geen/moeilijke toegang tot internet, niet afsluiten van pc's, bluescreens bij afsluiten .....). Jammer, maar op dit moment kan ik Webroot zeker niet aanraden !
Thx voor de waarschuwing, maar ik hou het toch bij versie 4.5.9 (build 709), mits regelmatige definitie updates natuurlijk. Deze versie werkt heel goed, nooit problemen mee gehad.
Ben niet de persoon die van alle software direct het nieuwste moet hebben (behalve als het om beta releases gaat, zoals AVWC).
Ben nog maar sinds kort overgeschakeld van NAV2002 naar AVG Free, moest geen nieuwere versie van NAV hebben omdat die veel te veel prul installeerden wat de pc meer vertraagde dan goed deed. Keep it simple
Joe de Mannen schreef:hier
AVG Free
Zone alarm
Spybot search & destroy
adaware
tracks eraser pro
J.
Die 'Track Eraser Pro' heb ik ook, niet om het gene waar het volgens de naam eigenlijk voor dient, maar het houdt de boel ook wel proper, windows verzameld veel te veel gegevens die op den duur de boel ook gaan vertragen
- Braindamage
- Elite Poster
BCuser schreef:NOD32 en ewido antispyware zijn altijd actief(hitman pro staat ook op de pc).
soms wel valse meldingen(hacktool enz. )
Ben geen voorstander van hacktools en wil je er toch voor waarschuwen. Er zijn heel wat hacktools op het internet waar de maker ervan een Trojan of dergelijk in verstopt heeft, zodat hij toegang tot je pc zou kunnen krijgen. Dus dat je NOD32 of Hitman zeggen dat een bepaald hacktooltje een virus/trojan bevat is daarom niet altijd een valse melding.
De hacktools zijn meestal niet gemaakt door mensen met goeie bedoelingen hé
als het geen valse melding is staat het virus/trojan meestal wel vermeld ze.systemen zijn hier goed beveiligd, met een trojan ga je niet binnen of buiten geraken.Dat van die bedoelingen dat weetk toch niet,vaak kun je een programma niet goed testen anders,soms moet je eerst activeren voor je het kunt testen,... ik heb er zo al veel programmas afgesmeten ze,gebruik eigenlijk bijna alleen freeware,heb een licentie van norton,maar dat komt er toch niet op,dat is pas een virus . Mss staan er 2 niet zo legale programma's op,waarvor ik een beter alternatief heb,maar te lui om te installeren en geen tijd voor.IK ga niet betalen voor iets dat mss constant problemen veroorzaakt,eerst even testen.Die hacktools moet je ook niet van kazaa e.d. halen natuurlijk,dat is erom vragen.Braindamage schreef:BCuser schreef:NOD32 en ewido antispyware zijn altijd actief(hitman pro staat ook op de pc).
soms wel valse meldingen(hacktool enz. )
Ben geen voorstander van hacktools en wil je er toch voor waarschuwen. Er zijn heel wat hacktools op het internet waar de maker ervan een Trojan of dergelijk in verstopt heeft, zodat hij toegang tot je pc zou kunnen krijgen. Dus dat je NOD32 of Hitman zeggen dat een bepaald hacktooltje een virus/trojan bevat is daarom niet altijd een valse melding.
De hacktools zijn meestal niet gemaakt door mensen met goeie bedoelingen hé
Bij muziek ligt dat anders,die vind je niet in de hedendaagse winkel,vind maar eens lateralus,In Flames-Black-Ash Inheritance,succes,ik ga echt geen weken op wachten op een bestelling en mij bezig houden met een winkel die dat heeft liggen,en downlaoden dan wil ik cd kwaliteit en met die breedbandlimiet...Later,als ik meer tijd heb zal ik die zeker eens aanschaffen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
spacekiek schreef:Braindamage schreef:Mijn goed werkende combinatie is : AVG Free, Webroot Spy sweeper & Advanced WindowsCare V2 Beta (zorgt er ook voor dat je pc immuun wordt voor vanalle spyware)
Hoe krijg je die Windowscare draaiende? Bij zegt ie dat de language/country settings op 'english' moeten staan, terwijl ik wel degelijk een engelse winXP heb ?? Regiocode staat natuurlijk wel op belgië, maar kan me moeilijk dat het daaraan zou liggen!
Heb enkel een Engelse XP maar dit is de truuk: Tools -> Internet Options -> General Tab -> Language -> Add -> English (US) -> Move Up.