Gisteren het probleem gehad dat een vriend van mij
geen inkomende e-mails meer kon binnentrekken.
Dat was na een installatie van het antivirusprogje AVG.
Bij het uitschakelen van de mailscanner in AVG werkt het wel.
Het lijkt een gekend probleem, maar kan nergens een goede oplossing vinden...
Instellingen van de e-mailscanner in AVG lijken goed te staan, ook
staat er de vermelding dat alles werkt...
Iemand enig idee?
Hij gebruikt nog outlook express, winXP, free versie van AVG.
Mailprobleem met AVG
Eventueel de beveiliging op de laagste stand zetten, kan misschien helpen?
In het geval van Norton, kan je dit instellen in de Privacy.
Daar het een totaal andere software is zal je aan deze info waarschijnlijk niet veel hebben.
Tenzij er een nieuwe versie is?
http://members.home.nl/matthijsconradi/softwareav.htm
In het geval van Norton, kan je dit instellen in de Privacy.
Dat programma ken ik niet.noppes schreef:Dat was na een installatie van het antivirusprogje AVG.
Daar het een totaal andere software is zal je aan deze info waarschijnlijk niet veel hebben.
Tenzij er een nieuwe versie is?
http://members.home.nl/matthijsconradi/softwareav.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Staat je mailprg in AVG ingesteld? AVG doet dat normaal automatisch maar je kan checken in het 'AVG control center' >> e-mail scanner >> properties >> servers. In het venster zou je dan
POP3 Host automatic
SMTP host automatic
moeten zien staan.
Kijk ook eens naar de settings van je firewall. Je moet AVG toelating geven om op het net te gaan natuurlijk.
POP3 Host automatic
SMTP host automatic
moeten zien staan.
Kijk ook eens naar de settings van je firewall. Je moet AVG toelating geven om op het net te gaan natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
noppes schreef:Ja in AVG lijkt alles correct ingesteld te staan.
Firewall is uitgeschakeld.
En heb je de instellingen in de mailclient aangepast ?
Ik heb ooit eens hetzelfde op een computer van een "klant" voorgehad, en ik meen mij te herinneren dat ik de instellingen in de mailclient heb aangepast.
Natuurlijk heb ik nergens genoteerd wat ik juist gedaan heb, anders had ik je misschien wel kunnen helpen
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vreemd. Ik heb zowel in Pegasus Mail als in Mailwasher niets extra moeten instellen of aanpassen.
Wat betreft een 'bekend probleem', het verwonderd mij dit te lezen. Ik heb bij verschillende mensen AVG geinstalleerd (of aangeraden te installeren) en heb nog nergens van dit probleem gehoord. De meesten gebruiken ook Pegasus Mail maar er zit ook 1 outlooker tussen. Sommigen zijn XP gebruikers maar veelal Win2000 pro. Firewall is overal Zonealarm. ( Bij XP, ingebouwde windows FW dus uitgeschakeld).
Wat betreft een 'bekend probleem', het verwonderd mij dit te lezen. Ik heb bij verschillende mensen AVG geinstalleerd (of aangeraden te installeren) en heb nog nergens van dit probleem gehoord. De meesten gebruiken ook Pegasus Mail maar er zit ook 1 outlooker tussen. Sommigen zijn XP gebruikers maar veelal Win2000 pro. Firewall is overal Zonealarm. ( Bij XP, ingebouwde windows FW dus uitgeschakeld).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
on4bam schreef:Staat je mailprg in AVG ingesteld? AVG doet dat normaal automatisch maar je kan checken in het 'AVG control center' >> e-mail scanner >> properties >> servers. In het venster zou je dan
POP3 Host automatic
SMTP host automatic
moeten zien staan.
Kijk ook eens naar de settings van je firewall. Je moet AVG toelating geven om op het net te gaan natuurlijk.
Beste is de firewall toelating geven voor volgende onderdelen van AVG:
-Avg Free Control center
-Avg Free Edition for windows
-avgemc.exe
-avginet.exe
Grtn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
on4bam schreef:Vreemd. Ik heb zowel in Pegasus Mail als in Mailwasher niets extra moeten instellen of aanpassen.
Mijn "klant" heeft nog een PC met Win98, en bij initiële setup was er ook geen probleem geweest. Maar na een automatische update van AVG kon er niet meer gemaild (in en out) worden.
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dan zou ik toch naar de firewall instellingen kijken. Het is mogelijk dat de update het gedeelte voor e-mail scanning vernieuwd heeft en dat de FW dit aanziet als een nieuw programma dat nog geen toelating heeft om op het net te gaan.
Een andere mogelijkheid is om AVG te uninstallen en na een herstart terug nieuw te installeren (en updaten natuurlijk )
Een andere mogelijkheid is om AVG te uninstallen en na een herstart terug nieuw te installeren (en updaten natuurlijk )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
CueBoy schreef:Mijn "klant" heeft nog een PC met Win98, en bij initiële setup was er ook geen probleem geweest. Maar na een automatische update van AVG kon er niet meer gemaild (in en out) worden.
Wat is het probleem eigenlijk? Zo krijg je absoluut geen spam binnen.
Ik zou idd eens controleren of ALLE firewalls af staan. Heb het zelf ook al meegemaakt dat men die windows firewall aan heeft staan en ook nog iets van norton.
Als je een mail verstuurt, zie je dan een popup van AVG? Zou boven het AVG icoontje in de systray moeten verschijnen. Als dat zo is probeert AVG in ieder geval de mail te versturen. Dan zou de link tussen mail programma en AVG goed moeten zijn en moet je kijken naar AVG -> internet connectie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
on4bam schreef:Dan zou ik toch naar de firewall instellingen kijken. Het is mogelijk dat de update het gedeelte voor e-mail scanning vernieuwd heeft en dat de FW dit aanziet als een nieuw programma dat nog geen toelating heeft om op het net te gaan.
Een andere mogelijkheid is om AVG te uninstallen en na een herstart terug nieuw te installeren (en updaten natuurlijk )
Het probleem heeft zich een tijdje geleden voorgedaan, en is -voor alle duidelijkheid- ondertussen opgelost. En geloof me : het had niets met de instellingen van de firewall te maken.
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
CueBoy schreef:Het probleem heeft zich een tijdje geleden voorgedaan, en is -voor alle duidelijkheid- ondertussen opgelost. En geloof me : het had niets met de instellingen van de firewall te maken.
Ja... en.... de oplossing was.....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
on4bam schreef:Ja... en.... de oplossing was.....
Ofwel lees je niet, ofwel verwar je mij met de TS.
Anyway, in mijn allereerste post in dit topic schrijf ik
Ik heb ooit eens hetzelfde op een computer van een "klant" voorgehad, en ik meen mij te herinneren dat ik de instellingen in de mailclient heb aangepast.
Natuurlijk heb ik nergens genoteerd wat ik juist gedaan heb, anders had ik je misschien wel kunnen helpen
Duidelijker kan ik niet zijn hoor
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
CueBoy schreef:on4bam schreef:Ja... en.... de oplossing was.....
Ofwel lees je niet, ofwel verwar je mij met de TS.
Anyway, in mijn allereerste post in dit topic schrijf ikIk heb ooit eens hetzelfde op een computer van een "klant" voorgehad, en ik meen mij te herinneren dat ik de instellingen in de mailclient heb aangepast.
Natuurlijk heb ik nergens genoteerd wat ik juist gedaan heb, anders had ik je misschien wel kunnen helpen
Duidelijker kan ik niet zijn hoor
Oeps!!
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com