analoog signaal bij telefonie van dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
achaos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb momenteel adsl van dommel op mijn werk.
Nu wil ik een digitelbox laten installeren, is het dan nog mogelijk als hun netwerk uitvalt om analoog te telefoneren en telefoons te ontvangen.
Ik wil namelijk geen enkel telefoontje missen.

de tweede vraag is ongeveer hetzelde
Nu wil ik thuis ook adsl van dommel(met een discoverylijn), ik zou ook de digitelbox wifi laten installeren om via hun te kunnen bellen.
Nu is mijn vraag : Hoe zit het met mijn alarm? Kan ik dat gewoon via die discoverylijn laten lopen (analoog signaal)?

Ik heb nog een 3de vraagje: Ik heb op de site van dommel dit prentje gevonden.
Afbeelding

Klopt het dat dit de digibox is? Is dit dezelfde als de wireless?Ik heb eens ergens gelezen dat er geen hoorn ofzo zou op zitten.
De routerfunctie in deze box kan deze aangepast om bijvoorbeeld een webserver er achter te draaien?
Als iemand een link naar de spec. of handleiding van dit toestel on-line weet staan.

groeten
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

achaos,

Als ik mij niet vergis maakt dommel gebruik van de Frtiz!box van AVM. Ik weet niet of zij gebruik maken van speciale software maar normaal gezien kan je een analoge lijn aansluiten die je via prefix als noodlijn kan gebruiken. Wat betreft het alarm zou ik dit aansluiten VOOR de fritz!box vermits je toch een discoverylijn hebt.

Het prentje is niet hun digibox maar een duur Cisco IP toestel :wink:
Je kan perfect port forwarding instellen op die doos, zoek effe op de AVM site naar handleidingen.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Als je een alarm hebt zou ik zeker alles door Dommel zelf laten installeren.
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Om geen telefoontje te missen zou ik een telefoontoestel plaatsen voor de modem van Dommel. Daarmee bellen gaat ook, maar dan bel je weer via Belgacom (dus betalen aan BGC)

Wat betreft die modem en zijn instellingen aanpassen, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ben ooit naar z'n webinterface gesurft, maar verder dan het loginscherm kwam ik niet. Ik heb een aantal combinaties geprobeerd, maar natuurlijk ben ik er niet in geraakt.
Wellicht moet je daarvoor naar Dommel bellen en vragen of zij die aanpassingen willen doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”